/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilke ruller??
Fra : hondaforever
Vist : 1717 gange
50 point
Dato : 28-12-04 14:47

hey...

Har en Honda wallaroo fra 94, og der skal skiftes ruller i variomaticen... men hvilke ruller er standard og hvilke ville være gode at sætte i??

Plomben er pillet i studsen til karburator, der er en technicgas udstødning på fra thansen og stemplet er slibet lidt.. kører ca 55.

hilsen søren

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-04 14:54

Der skal standart i, Hvis du vil ha lidt mere optræk så kan du vælge et sæt rulle der er et niveau tunger.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 28-12-04 22:50

Peter jensen, du mener et niveau lettere hvis der skal bedre optræk

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 29-12-04 00:18

Tja vis begrænsningerne er fjernet er der lidt bedre bundtræk. Det kan man da lige så godt benytte til en hurtigere indkobling. Ikk. Det kræver da lidt tunger ruller ikk.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 29-12-04 00:39

Nej vil stadig påstår endnu lettere endnu bedre optræk men dårlige top fart og omvendt

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 29-12-04 00:42

Jo da hvis man ikke har fjernet nogen begrænsning.
Men det er jo ikke tilfældet.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 29-12-04 00:50

Nej uanset hvad

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 29-12-04 01:05

Jeg tror ikke at vi kan blive helt enig her, Det er vel nok en betragtning fra det punkt hvor man vil ofre speed og ikke ofre speed. I sidste ende er det jo altid et spørgsmål om balance. Men faktum er hvis man tilføjer 2-3 hk mere er der ikke noget tabt ved at udnytte dem over et breder spektre. Men den diskussion vil nok ikke hjælpe hondaforever. Jeg betragter i første omgang maskinen som et transport middel.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 29-12-04 01:10

ok :)

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 29-12-04 01:14

hey...

mange tak for alle de meninger i har kommet med. Tror bare jeg sætter et par nye almindelig standard ruller i. så mister jeg hverken topfart eller optræk. Den kører fint, og har et godt bundtræk.

Venlig Hilsen Søren

Godkendelse af svar
Fra : hondaforever

Dato : 29-12-04 01:15

Tak for svaret rpje.