/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik hentet fra DBA
Fra : SEPPE
Vist : 409 gange
200 point
Dato : 28-12-04 00:32

Kan musik man henter på dba ikke brændes ud på en skive?? Hvordan gør man evt. dette??

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-12-04 01:49

hvilket format er det musik i du køber?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 07:05

Filerne ligger i forsl formater,så du skal sørge for de bliver konverteret til det samme format,f.eks MP3,det er meget alm brugt de forskl steder at blande formaterne ,velsagtens for at man ikke lige kan downl og brænde

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 07:06

Det er jo ikke fordi du ikke kan brænde filerne ,det er din afspiller der ikke kan håndtere dem

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-04 11:27

et kovertions program kan bruges

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 11:34

Alle afspillere kan afspille wav format og mange ,især nyere kan afspille MP3 format.
Du søger i google f.eks audio convertere og så fil formatets navn (Eks wav-mp3) eller mp3-wav eller hvad nu det downl musik ligger i.Føtex lægger dem også ud i forskl formater

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 28-12-04 13:25

Har gjort som du siger olepost, men når jeg så vil convertere, popper der en meddelelse op om at filen ikke kan converteres, da den er beskyttet med DRM Technology!! Hvad gør man så??

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 16:06

Jah,så skal koden brydes eller elimineres oggggg ,har aldrig prøvet det,men hvis du ikke får anden respons og lader spgm stå,skal jeg se hvad der kan gøres og vende tilbage

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 16:31

Jeg har fundet et indlæg om emnet og det er vist ikke så udbredt (let ) at bryde koden,her i dette forum ,får du sikkert ingen hjælp og det lader til at det foreløblig er for meget mas at rode med,du kan låne de fleste på
bibliotekerne,men her er artiklen

I nyhedsbrevet fra tidsskriftet Privat Computer fortælles det i dag, at det nu er lykkedes for et par overivrige nørder at knække kopibeskyttelsen i Windows iTunes. Kopibeskyttelsen, også kaldet DRM'en (Digital Rights Management) er konstrueret, så det ikke skulle være muligt, at videredistribuere eller kopiere musikfiler, man har downloadet. Den fremgangsmåde, der er blevet brugt, har fjernet den del af kopibeskyttelsen, som skulle sikre mod fri kopiering, men der forbliver alligevel nogle data i filen, også kaldet vandmærkning, som indeholder informationer om, hvem der oprindeligt har downloadet sangen.

At personoplysningerne bliver i filen, vil formodentlig bremse en del videredistribuering, da man altid vil kunne spore ophavsmanden til den illegale distribution. Imidlertid må det være noget af en nedtur for Apple, som længe har arbejdet på at lancere en Windows-baseret udgave af iTunes.

Kilde: IT-Svar