/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
straksafskrivning
Fra : anithus
Vist : 815 gange
50 point
Dato : 27-12-04 23:01

Min veninde og jeg har lige startet et I/S firma og har bestilt en webbutik. Kan man "straksafskrive" den?? Er ikke 100% inde i hvad straksafskrivning går ud på, så det må meget gerne udpensles

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-12-04 23:30

"Webbutik" hører til driftsmidler.
Straksafskrivning, læser jeg her, som afskrivninger på ombygning og forbedring af bygninger.

http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/302.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-12-04 23:59

Det må din Revisor kunne fortælle dig alt om,
ellers spørg skattevæsnet

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-04 00:49

Du kan straksafskrive hele udgiften til webbutikken i det indkomstår, hvor du har udgiften.
En webbutik er som sådant kun et stykke software, og det fradragsretten fremgår af Afskrivningslovens § 6, stk. 1, nr. 4:

" Den skattepligtige kan i stedet for at afskrive efter § 5 vælge at fradrage (straksafskrive) hele anskaffelsessummen for nedennævnte driftsmidler m.v. i den skattepligtige indkomst for det indkomstår, hvori anskaffelsen finder sted...
4) Edb-software."

Loven kan findes i sin helhed her: http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040097629-REGL

Godkendelse af svar
Fra : anithus

Dato : 28-12-04 16:38

Tak for svaret Paulus1.