/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gendan slettede filer!!! HJÆÆLP MIG...
Fra : enus
Vist : 1382 gange
100 point
Dato : 27-12-04 22:09

Jeg har lige kommet til at slette hele min billedmappe på min notebook - der indeholdt billeder fra vigtige begivenheder fra de sidste 4 år... Hvordan kan jeg få dem igen?? Findes der et gratis program??

P.s. De er fjernet fra papirkurven.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 22:12

hvis du kan huske mappens navn kan du bruge søg - den finder som regel den slags

ps - du kan i søg også vælge billeder og ikke navngive - så viser din pc alle de billeder der er og så er den klaret den vej.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 27-12-04 22:13

Både ja og nej,det er ikke noget alm dødelige kan gøre,det er en sag for specialister til en uhyrlig pris

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-12-04 22:13

prøv at tjekke denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/51535
Der står vist det du skal bruge

// Toupie

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 27-12-04 22:16

Du kan prøve med flere forskelleige programmer, der kan hentes fra nettet, bl.a.
http://www.executive.com/undelete/undelete.asp
som har en gratis "Trialware"

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 22:20

Hejsa

Prøv programmet Recover4all som kan gendanne filer man har slettet

Programmet kan hentes her

http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=backup&prog=266

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-12-04 22:21
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 22:23

der er ingen grund til at installere nye programmer når funktionerne ligger parat i pc´en - søgefunktionen virker fortrinligt og det er altid en god måde at forsøge med hvad man har først i stedet for at fylde pc´en op med alverdens ting og sager !!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 22:27

Hejsa miritdk

Når man har slettet en fil så kan du ikke finde den igen ved at bruge søg

Det er derfor der er lavet programmer som med held kan bruges til at genskabe slettede ting fra harddisken

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 22:29

briani jo det kan jeg - det kommer an på hvordan man sletter - har da fundet filer en masse på den måde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 22:35

Nå så tror jeg også på storken

Nu skriver enus jo at de er slettet fra papirkurven

Jamen så må du lige forklarer hvordan du sletter en fil og hvordan du igen kan få den slettede fil tilbage igen?

Brian

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 27-12-04 22:39

Det er lige en funtion for DEA

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 22:43

Hejsa igen

Prøv at læse denne artikel

Red tabte data

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=97/SubId=97/id=1453/text=Red+tabte+data

PC INSPECTOR File recovery v.3

Og

PC INSPECTOR Smart recovery

Begge programmer er gratis og uden Spy-ware.

Begge programmer hentes her

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 22:43

har jeg jo egentlig gjort brian - klart der er andre måder - og så lige - det har nu også noget at gøre med hvordan den er slettet - af og til er den jo bare flyttet ved en fejl - og noget andet er at hvis man ikke bruger shift når man sletter så ligger de der jo endnu.
enus skriver jo det lige er sket så muligheden er jo tilstede !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 27-12-04 23:08

Prøv at kigge på den her
http://www.jufsoft.com/badcopy
Jeg bruker den selv,er bare perfekt jo

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 27-12-04 23:33

Hvis microsoft bruger det samme system som de har brugt i mange år. Det virke således at man sletter det først bogstaver i filen og giver den fri til brug men det er ikke sikker at windows bruger det medersamme, det gælder at man skal brug en undelete program hurtigist muligt for at red meste muligt. Som sagt jeg ved ikke om det er det samme efter vi fik det ny fil system med lang navn. Jeg ville giv briani ret i det han siger med hensyn til søg efter filer når mand har tømt papirkurven!! Det kan mand ikke red filer med søg funktion.

Hilsen Colin

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 23:47

trækker mig lynhurtigt - men jeg har altså reddet meget den vej jeg beskriver - men må da indrømme at visse programmer (holniels ) skal til hvis det er slemt.

rigtige mænd tager ikke backup - haha -

men det gør tøserne

Kommentar
Fra : enus

Dato : 27-12-04 23:52

Nej - RIGTIGE MÆND tuder... :(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 23:54

enus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-04 00:04

enus jeg håber for dig at det lykkes af finde de billeder igen på den ene eller anden måde - det er noget **** når sådan noget sker !!!!!!

er du sikker på du har slettet mappen ?????????? man kan jo komme til at flytte lidt rundt på tingene med curseren og derved få mappen gemt i en anden for eks ??????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-12-04 00:06

Hejsa igen faldt lige over dette links som både kan gendanne fra fat systemer og NTFS

GetDataBack - Do-it-yourself Data Recovery Software -

http://www.runtime.org/gdb.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-05 18:42

Du kan også hente et lille program, der hedder Restoration.
Det virker! Det finder mange filer!

Her: http://www.sixhoej.dk/ftp/kettedk/restoration.zip

//Kettedk