/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ekstern harddisk
Fra : yearhouse
Vist : 453 gange
120 point
Dato : 27-12-04 22:03

min datter spiller et stort onlinespil, Dark age of Camelot. Hun har selvfølgelig købt et antal Cd´er som er indlæst.
Kan man ikke læse alt dette over på en ekstern harddisk?....eksempelvis via USB....Jeg har dog en 80 GB harddisk liggende, men hun vrider sig lidt ved tanken om, at farmand skal IND i hendes nye computer.
Véd der er mange lyse hoveder her........rigtig godt nytår.

venligst
TOM (igen igen)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 22:10

Du kan benytte en USB HD som alm. HD ....................så ja det kan du.
Husk lige at en USB HD skal stå som master

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 27-12-04 22:10

Du kan godt have spillet liggende på den ektra HD,men selve styrefilerne ligger i Windows

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-12-04 22:14

KAN MAN KØBE EN LEDNING ELLER JUMBER.....ELLER HVAD DET HEDDER TIL SÅDEN EN HARDDISK?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 22:20

Hvis du køber en HD-box (ca. 2-300 kr.) følger alle ledninger med.
Jumperen sidder bag på HD mellem det brede datastik og strømstikket. (der sidder måske en nu)
På toppen af HD står hvordan jumperen skal sidde.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-12-04 22:31

jooo.....men jeg tænkte om ikke man kunne have den helt ekstern via usb

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 27-12-04 22:38

Hvis du har en ekstern HD, (den skal nok have sin egen strømforsyning), men så kan du koble den på vía USB.
Vil du have 'installationen' indlæst på HD'en?
Så er det nødvendigt at geninstallere programmet (efter først at have afinstalleret det)
Under installationen vælger du, at den skal installeres på den eksterne harddisk. (Den fungerer som sit eget drev, og skal selvfølgelig være indkoblet, hvis man vil spille)

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 27-12-04 22:44

Du kan også sætte den ekstra HD som nr 2, som slave
http://www.eksperten.dk/spm/312929 Her er nogle spgm og svar du kan studere

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 130 point
Dato : 27-12-04 22:46

Helt eksternt via USB = harddisk box til ekstern brug med egen strømforsyning og USB-ledning til comp

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 27-12-04 22:54

Tak for svaret emesen. Helt korrekt......hvd hedder sådan enledning og koster den ca.?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 27-12-04 22:56

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-12-04 22:56

og lige éen ting til: Behøver man så sidde og fedte med de cd´er eller kan man ikke bare overføre det indlæste?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-04 14:35

Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men der er et program som du kan bruge til at "køre" CD-spil direkte fra harddisken.
Du skal købe en harddisk-box til ekstern brug. ca. 2-300 kr.
Og der følger dette med:
holder til at lægge harddisk i
strømforsyning til stikkontakt
USB ledning til at forbinde mellem harddiskholder og computer.
vejledning med tegning
(Aldi havde på et tidspunkt en god harddiskholder.)

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-12-04 14:54

Jeg HAR en harddisk. Kan man ikke bare købe de nødvendige kabler?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-12-04 14:57

og vil også gerne vide, hvilket program man skal have for at afvikle spil, UDEN cd-skiven