/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
ØL Kilkenny
Fra : docjacobsen
Vist : 1814 gange
500 point
Dato : 27-12-04 21:23

Hvorfor er der en plastkugle i dåserne ??
Hilsen Ojac

PS: den smagte lidt bitter og tynd

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 510 point
Dato : 27-12-04 21:33

Hejsa det er en nitrogen kapsel

En flot oplevelse at skænke denne øl, den skummer vildt op og samler sig ganske langsomt med en meget fint boblet skum hat over, denne hat er meget stabil, nærmest flødeagtig og smager humlet. Øllet er mere blødt og mild i smagen, nærmest som vat eller silke, men ikke uden kraft. Smagen er fyldig, maltet med en dæmpet frugtsmag. Finish er behagelig blød og kun lidt humlet.
Bør skænkes i et stort og gærne højt glas, for om ikke andet at kunne nyde synet af en øl der skummer så flodt op og samles langsomt i glasset. At det kan lade sig gøre at få denne fadøls effekt, skyldes en En flot oplevelse at skænke denne øl, den skummer vildt op og samler sig ganske langsomt med en meget fint boblet skum hat over, denne hat er meget stabil, nærmest flødeagtig og smager humlet. Øllet er mere blødt og mild i smagen, nærmest som vat eller silke, men ikke uden kraft. Smagen er fyldig, maltet med en dæmpet frugtsmag. Finish er behagelig blød og kun lidt humlet.
Bør skænkes i et stort og gærne højt glas, for om ikke andet at kunne nyde synet af en øl der skummer så flodt op og samles langsomt i glasset. At det kan lade sig gøre at få denne fadøls effekt, skyldes en nitrogen kapsel, der frigiver sin gas, når der åbnes for dåsen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 21:47

Overstående beskrivelse er fra en Kilkenny Draught

Der er også en der hedder Kilkenny ale

En af de bedste irske øl. Ren, og fyldig, Kilkenny er ikke bruset med kulsyre, men med nitrogen, som giver en meget bløde og cremet hoved, og rig smag.

Men de indeholder alle sammen en nitrogen kapsel

Hold da helt op hvor bliver man tørstig når man skriver dette

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-12-04 21:54

->brian
Smukt-smukt--sidder med tårer i øjnene

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 22:04

Hejsa skriver lige min første kommentar i ædru tilstand

En flot oplevelse at skænke denne øl, den skummer vildt op og samler sig ganske langsomt med en meget fint boblet skum hat over, denne hat er meget stabil, nærmest flødeagtig og smager humlet. Øllet er mere blødt og mild i smagen, nærmest som vat eller silke, men ikke uden kraft. Smagen er fyldig, maltet med en dæmpet frugtsmag. Finish er behagelig blød og kun lidt humlet.
Bør skænkes i et stort og gærne højt glas, for om ikke andet at kunne nyde synet af en øl der skummer så flodt op og samles langsomt i glasset. At det kan lade sig gøre at få denne fadøls effekt, skyldes en nitrogen kapsel, der frigiver sin gas, når der åbnes for dåsen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-04 22:05

docjacobsen

Du kan finde beskrivelserne her

http://www.goodbeer.dk/ir/guinness.php

http://www.fox-hounds.com/danish/beer/draught/main.htm

Hilsen ans og godt nytår

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 22:10

Rigtig ans

Det er fra de to links som jeg har TYVstjålet mine kommentarer fra

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : docjacobsen

Dato : 28-12-04 01:51

Tak for svaret briani.