/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bundkort ASUS A7V8X-X hvad er bedst
Fra : asbjoren
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 27-12-04 21:15

hvilken ram vil mit bundkort ASUS A7V8X-X kører bedst med http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X-X&langs=01

kan den kører med denne chip :

AMD ATHLON BARTON XP 2800+ /333 TRAY

hvem kan oversætte dette til dansk hi hi :

3 x DDR DIMM Sockets
Max. 3 GB unbuffered PC2100 / PC1600 non-ECC SDRAM Memory (PC3200 Max. to 2 banks only / PC2700 Max to 4 banks only)

kim

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 28-12-04 08:42

Hej asbjorn

>kan den kører med denne chip
Så længe du bruger socket A, kan du godt køre med en Barton CPU,om bundkortet er i stand til at bruge alle 2800 Mhertz fremgår dog ikke af produktbladet.

>3 x DDR DIMM Sockets
Betyder at du har 3 sokler til at sætte RAM i.
Resten betyder ikke så meget, jeg går ud fra at du aligevel går ind og køber RAM på tilbud her i det nye år.
Hvis det skulle have betyder noget skal du købe alt andet hardware efter de tal som fremgår på produktbladet, men det er kun nogle få fanatiske spilnørder som gør det for at få optimalt ud af deres hardware.

Med Venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : plb

Dato : 28-12-04 15:24

det betyder at du max kan have 3 gb RAM og sådan ca at den kan ta op til PC3200.
Jeg har selv 2 PC2700 me 4 banks og 2 rows. Er dog ikke helt fortrolig med hvad banks helt betyder, men ellers prøv at spørge i kategorierne "Andet Hardware" eller i "Bundkort"

mvh P/lb