/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Min hund - kropumulig???
Fra : sabrina
Vist : 635 gange
70 point
Dato : 19-06-01 19:32

Hej Gruppe
Jeg ved spørgsmålet har været stilt et par gange, men jeg kunne godt tænke mig at få et svar fra nogle der har erfaringer med problemet! HAr brug for en grundig vejledning - evt. over telefon, hvis det har interesse, eller over email. Min er: savanna_pony@hotmail.com
Problemet: Jeg har en Cairn Terrier på 5årTarzan, han stikker af lige så snart han får mulighed for det. HAr i nogle gode råd.????? En min mor kender, siger det er UMULIGT at lærer en Cairn Terrier det.....?????? Skriv venligst eller ring, helst hverdagen fra 14.00/15.00 til 16.00. Skriv en mail, hvis du er interesseret i en telefon-samtale..
Jeg har skrevet en mail til samtlige eksperter på området, ang. min vidunderlige hund der stikker af, men har aldrig fået svar tilbage....det håber jeg, jeg får hos jer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MAnge hilsner
En forhåbningsfuld Sabrina og Tarzan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 19:06

Hej Sabrina

Jeg vil varmt anbefale dig at kontakte DcH og deres konsulenter, som så vidt
jeg husker er gratis og rådgiver over telefon, men som vist også kommer i
hjemmet, hvis det er nødvendigt...
Dch er at finde på:
http://www.hundeklubben-dch.dk/index2.htm

Held og lykke
Tina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 19:12

Hej Sabrina

Min erfaring er at understimulerede hunde og hunde der ikke får lov at gå
løse, stikker af. Jeg vil forslå dig at finde et sted med en indhegnet
hundelegeplads og slippe ham fri der, samtidig med at du laver noget sjovt
med ham fx finde godbidder.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats
E-mail: feca@edb.dk
http://www.feca.dk

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:P%LX6.4512$hi6.492714@news000.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
> Jeg ved spørgsmålet har været stilt et par gange, men jeg kunne godt
> tænke mig at få et svar fra nogle der har erfaringer med problemet! HAr
> brug for en grundig vejledning - evt. over telefon, hvis det har
> interesse, eller over email. Min er: savanna_pony@hotmail.com
> Problemet: Jeg har en Cairn Terrier på 5årTarzan, han stikker af lige så
> snart han får mulighed for det. HAr i nogle gode råd.????? En min mor
> kender, siger det er UMULIGT at lærer en Cairn Terrier det.....??????
> Skriv venligst eller ring, helst hverdagen fra 14.00/15.00 til 16.00.
> Skriv en mail, hvis du er interesseret i en telefon-samtale..
> Jeg har skrevet en mail til samtlige eksperter på området, ang. min
> vidunderlige hund der stikker af, men har aldrig fået svar
> tilbage....det håber jeg, jeg får hos jer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> MAnge hilsner
> En forhåbningsfuld Sabrina og Tarzan
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 22:07

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> wrote in message
news:P%LX6.4512$hi6.492714@news000.worldonline.dk...
> Hej Gruppe
> Jeg ved spørgsmålet har været stilt et par gange, men jeg kunne godt
> tænke mig at få et svar fra nogle der har erfaringer med problemet! HAr
> brug for en grundig vejledning - evt. over telefon, hvis det har
> interesse, eller over email. Min er: savanna_pony@hotmail.com
> Problemet: Jeg har en Cairn Terrier på 5årTarzan, han stikker af lige så
> snart han får mulighed for det. HAr i nogle gode råd.????? En min mor
> kender, siger det er UMULIGT at lærer en Cairn Terrier det.....??????

Er en Cairn Terrier ikke en hund, og har en Cairn Terrier ikke sociale
drifter som andre hunde??
Hvis din hund er psysisk normal kan den sagtens lære ikke at stikke af.

Men det er ikke sådan noget man lige ordner med en tlf. samtale, der er en
masse spørgsmål og en del tests samt træning der skal gøres.

Først skal vi find ud af hvorfor.
Og ikke hvorfor den stikker af, men derimmod hvorfor den ikke vil blive i
nærheden af eller ved den person der selv mener er føreren.

For det mener hunden jo åbenbart ikke.

Ret beset er jeg sikker på, hvis hunden ellers er psysisk normal, at det er
et ledelsesproblem.

Af hvem og hvordan har hunden lært at beherske og annerkende territorier,
samt de sociale regler der gælder herfor, og for en hund af denne race.
Sikker ingen,
Så den har ingen forudsætninger for at forstå den adfærd den selv udfører,
da den sansynligvis aldrig har prøvet at leve som hund.

Jeg er ret overbevist om at hunden aldrig har oplevet og dermed gjort sig
sine erfarringer i flokdrifterne.
Måske har den heller aldrig fået plejet sine jagtdrifter.
Hvis dette er tilfældet er hunden sansynligvis ved så småt at blive det vi
mennesker vil betegne som sindsyg.

Det er ikke anderledes med hunde end med mennesker.

Forsøger du at opdrage et lille barn som en hund ville dette barn senere hen
få alvorlige psysiske problemer.
Omvendt, opdrager man hunde til at være menneskelige, bliver de også
tossede.
99,99 % af hundeproblemer vil jeg påstå skyldtes dette.

Derfor er mit foreslag til dig at du begynder at lære hunden at være en
hund.
Lad hunden opdag sine drifter og instinkter, og lad den få lov til at bruge
dem.
Du vil se en forandring med hunden du aldrig ville drømme om.
Lad den selv opspore og jagte sit bytte.(Læs fodder)

Lær den at den er medlem af en flok. og ikke fange iblandt en flok.
Lad den selv finde ud af at den har brug for lederskab, og når den så står
og har brug for det, skal du vise at du kan give den det.
(Lederskabs øvelser)

Lær hunden at den kan løse problemer ved at stole på sin flokfører, og at
den dermed forstår at den er en del af denne flok.
Vejled den i svære opgaver, hjælp den til selv at kunne løse problemet.
(Vær flokfører for hunden)

Brug fodder som motivation og belønning.

Med disse metoder er din hund kureret på en uge.

Men du skal arbejde for sagen..

--
Ned venlig hilsen
Bjarne Østergård
E-Mail boe@gigasoft.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 22:47

Hej Sabrina

Har Du prøvet at gå i en brugshundeklub? Altså, lært almindelig
lydighedstræning. Hvis ikke kunne det godt være en go' ide.

I øvrigt er intet umuligt.

Hilsen

Jesper

Kommentar
Fra : hjr

Dato : 20-06-01 08:44

Hej Sabrina

Jeg ser du næsten har stillet det samme spørgsmål så her får du bare svaret som kommentar

Hej

jeg er lige faldet over denne side måske kan du bruge det:

http://hjem.get2net.dk/susquatch/hundetraening_art.htm

og så er der den side dog ikke samme slags som du men dog også spænden løsning:
http://poicephalus-gruppen.dk/familiemedlem.html

en anden side med gode råd:
http://www.abrantes.com/etologiskinstitut/Hundeproblemer.htm
håber det hjælper dig

hjr

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 70 point
Dato : 19-07-01 16:06

Jeg tror ikke på at Tarzan ikke kan opdrages. Så skulle det være den første hun nogensinde. Problemet er tydeligvis at du ikke har den nødvendige respekt/autoritet over for Tarzan. Tarzan stikker af fordi den tydeligvis ikke respektere dig eller at straffen for at stikke af ikke er proportionel med fornøjelsen. Man skal ikke slå en hund, det e runødvendigt, men den skal vide hvornår den har gjort noget forkert! Først skal den læres til at komme tilbage. Start med et reb, og hvis Tarzan så ikke kommer når du kalder så ryk til i rebet så den ved hvad "KOM HER" eller "HINTER" betyder. Du får sikkert en lokalavis ind af brevsprækken. I dem er der ofte annoncer vedr. hundetræning. Meld dig til et kursus (Typisk en aften pr. uge) for her kan du få al den vejledning du behøver, for selvfølgelig kan Tarzan lærer ikke at stikke af :)