/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
De fortiede mærkelige oplevelser !
Fra : Strandkro
Vist : 521 gange
19 point
Dato : 27-12-04 15:01

Alle i livet har oplevet uforklarlige hændelser som man fortier - for ikke at blive til grin ?
Har du forudset begivenheder - som kort efter var en realitet ?
Har du set uforklarlige ting (i himlen i vanden i horisonten osv osv)
Har du oplevet positiv mirakler !
OSV. OSV OSV

Hvad gemmer du på - som du gerne vil have besvaret ?

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 27-12-04 15:05

Jeg har engang forudset, at en der hedder Strandkro har stillet et lommefilosofisk spørgesmål på kand.dk!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-12-04 15:07

haha.... ja, nu kammer det vist over

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 15:14

Jeg sad engang på en kro ved stranden og fik en underlig fornemmelse af at jeg skulle til at betale regningen............................
det holdt stik for tjeneren blev ved med at stå ved udgangen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-12-04 15:18

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-12-04 15:52

HA!

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 27-12-04 16:07

Svarene på dit spørgsmål bekræfter til fulde din betænkelighed: "som man fortier - for ikke at blive til grin".
Selv visse grene af den etablerede videnskab har travlt med at gøre uforklarlige fænomener til grin - mens andre grene fremlægger beviser og resultater - som stort set bliver tiet ihjel. Hvad ellers?? Tænk bare på folks og videnskabsmænds reaktioner dengang, der var en idiot der påstod at jorden var rund (helt til grin ikke sandt; enhver kunne da se, at den var flad) - og en anden der - for omkring 100 år siden - påstod, at man kunne sende usynlige elektromagnetiske bølger gennem luften. Det kunne man da sige sig selv var det rene sludder. Han blev da også landsforvist for sine åndsvage udtalelser. osv osv.
Nej folk har en fantastisk berøringsangst for det uforklarlige, det oversanselige, det der strider mod de naturlove, de lærte i skolen. NÆSTEN alle folk. Undtagen de millioner verden over, der HAR oplevet noget uforklarligt. De holder deres som regel deres kæft fordi de ved, at de normalt ikke får anden respons end bedrevidende afstandtagende emneberøfringsangste vittigheder. Beviserne herpå ses ovenfor!
Vl h L

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 16:18

Det har du så evig ret i strandkro - helt enig i din betragtning.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-12-04 16:19

Der er vist ikke nogen her, der udtrykker fornægtelse eller latterliggørelse af det parapsykologiske... Heller ingen, der laver vittigheder omkring det.
Tro mig, hvis spørgeren var mere seriøs i sin stil, ville svarene i det store have tilsvarende karakter. Det ved jeg, da jeg på ingen måde fornægter de oplevelser, jeg selv har haft i livet, men kunne på ingen måde drømme om at dele det med en, der ikke spiller med åbne kort.
sådan er det!
Og Lyngballe - jeg ser heller ikke, at du deler dine inderste tanker. Faktisk kommer du bare med på vognen af for Strandkro ubrugelige svar. Tør du stå ved, hvad du siger, så fortæl fortæl....

Ingen håner nogen for deres overbevisning i disse tråde... Mangler bare seriøsitet og dermed er trådene blevet befriende pjattede.

Vaxen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 16:26

Yes Vaxen - det er sådan det er.

Accepteret svar
Fra : lyngballe

Modtaget 19 point
Dato : 27-12-04 17:16

Alle og enhver kan komme ind på disse sider. Det man skriver, deler man med alle, også med Strandkro.
Min egen overbevisning fremlagde jeg ikke af den ene grund, at jeg finder den uinteresant. Men der kan da ikke herske tvivl om, hvor jeg - og Strandkro står!!?? Ellers ville vi da aldrig have markeret os omkring dette emne.
Mine egne oplevelser er ret uhåndgribelige, kun overbevisnede for mig selv; men jeg bygger min vished om det uforklarlige på såvel venners oplevelser som litteratur om emnet. Hvis det kan have interesse. I øvrigt siger jeg ligesom Jaques Bergiers vist engang udtalte (frit citeret): Jeg tror ikke på alt uforklarligt. Men på at alt uforklarligt bør undersøges.
Vl h L

PS: Hvad siger Strandkro selv til dete (foreløbige) resultat af hans indlæg?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-12-04 09:03

Jeg arbejdede engang for en læge der havde den overbygning på sin ordinære lægeuddannelse, der gjore hende til Steinerlæge. Der vil bl.a. sige, at hun arbejdede meget med homøopatisk medicin, og havde et lidt andet syn på mange ting, en de fleste læger.

Jeg fortalte engang en af lægens patienter, en masse detaljer om sygdommen, og om hvordan denne patient ville dø.
Jeg havde lavet en sjæls-tegning, og havde sagt en masse ud fra den. Lægen jeg arbejdede for bekræftede de ting jeg havde sagt. Jeg blev selv lidt forskrækket, for mine forudsigelser var alt for præcise.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 28-12-04 13:02

Ovennævnte dialog mellem jer er en bekræftelse af at spørgsmålet har en berettigelse (læs seriøsitet)
ellers mine dialog (u) venner som synes jeg er useriøs ville ikke have spildt tid på at give mig "en på tuden"

Generelt: Min dialog (u) venner kører efter manden og ikke efter bolden !
Men det skal også være plads til - ellers emnet var for kedeligt !

Vi skrives ved
MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-12-04 15:27

Seriøst, hvad er det du gerne vil med denne tråd? Jeg har intet imod at fortælle noget, men uden at vide hvad du ønsker, eller vide hvad det skal bruges til, er det svært at komme med præcise udtalelser. Det kan også meget nemt være at jeg i en så generel tråd som denne her, undlader nogle detaljer, som hvis jeg ved hvad du skal bruge det til, havde taget med, og som så kunne være guld værd for dig. Så prøv at svare på det folk spørger om, og vær præcis med dine spørgsmål, så bliver trådene mere seriøse. Der vil altid være brokhoveder, men er du selv seriøs med det du spørger om, vil der være andre der tager dig seriøst; og resten behøver du ikke at bruge krudt på.

En ting mere; nøjes med én tråd om samme emne, og uddyb i stedet spørgsmålet efterhånden som du har brug for at præcisere det. jeg gider ikke sige de samme ting 3 forskellige steder til den samme mand. tag istedet og hæv dine pointtal en gang imellem, og højst én gang om dagen, så skal du bare se.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 28-12-04 16:48

Til A. C. Rosmon
Ganske enkelt - Det er et område jeg elsker at arbejde med - og ikke uden grund - Men Men Men - jeg er også en tvivler !!!!
Her samler jeg mange ting - både de negative og positive henvendelser.
Jeg kan desværre ikke overkomme at besvare alle henvendelser
Du har ret i at jeg burde stille mine spørgsmål belyst bedre !
Her berører du en øm punkt - Evnen ! Det mangler jeg !

MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 28-12-04 16:50

Til Lyngballe
TAK !
Mange hilsner
Strandkro

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-12-04 17:36

Jeg har haft utrolig gavn af nogle kommunikationskurser på handelsskolen; specielt skriftlig kommunikation. Jeg er blevet meget bedre til at kommunikere, og få mine budskaber frem, og kurserne er korte, så det er til at overskue.

Du kan sagtens sammenskrive dine svar fra flere, så du får bragt folk i den retning hvor du kan bruge svarene, for selvfølgelig har du en lille idé om hvad det skal bruges til; om ikke andet for at stille din egen nysgerrighed. Nysgerrighed er en god ting, for ellers finder du aldrig ud af noget. vi havde måske ikke engang opfundet hjulet, hvis vi ikke er nysgerrige.

Så vær ikke bange for dine egne motiver. Er det fordi du vil undersøge nogle bestemte ting; f.eks. om der er en 6. sans eller intuition, så sig til, for så er det selvfølgelig de ting vi skal ind og hive frem. ved at være mere direkte, uden at tænke over hvis tæer du træder på, kan det nemt være at du undgår at genere folk, og oven i købet får svar på de ting du vil vide noget om. Jo mer åbem du er, des mere seriøsitet får du.

Jeg prøver ikke at skælde ud på en pga. stavemåder og formuleringer, men prøver at tolke indholdet, og så fortæller jeg bare hvad du kangøre for at forbedre noget godt til noget endnu bedre, Brug det du kan, og kasser resten.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 29-12-04 00:02

Vi nærmer os årets og emnets slutning !

Her er min opfættelse af situationen:

Emesen
Jeg vil gerne give dig point for din humør - men emnet var jo andet !

A.C. Rosmon
Tak engang til for rådet - Du har ret !
Hertil blot det - min dialoguvenners negative reaktion er udlignet anden vis i positiv henseende.

Lyngballe
Dit indlæg accepteres - ikke for din besvarelse , men for din indstilling at ikke være bange for at holde på din anskuelse
trods andre folks nedgørelse og uenighed herom !

Mange hilsner til jer alle
og godt nytår !

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 29-12-04 00:04

Tak for svaret lyngballe.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-12-04 00:52

ja selv tak.tråden var så småt ved at kunne blive interessant, så jeg ser frem til næste gang du starter en tråd, så kan få den gjort klar og givtig;så vil uvennerne nok opfatte dig anderledes, emnet var ikke så tosset endda, du skal bare selv være lidt mere med, og spille med åbne kort uden bagtanker.

............Og var det for at finde ud af om intuiton virker, så hold fast ved det første indfald inden du begynder at tænke, så skal du bare se.