/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Winxp internetforbindelse
Fra : plb
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 27-12-04 14:39

Jeg har lagt WinXp pro sp2 på min pc.
Problemet er at jeg ikke kan komme på nettet. Normalt bruger jeg Win2k pro, så jeg har lidt problemer med at finde rundt på xp'en.
Jeg har roddet med det i flere dage nu, men kan stadig ikke komme på nettet.
Så nu tænkte jeg det var på tide at spørge nogen der har xp om hjælp.
Jeg er næsten 100% sikker på det er en instilling i winxp jeg ikke har sat ordenligt eller forbindelse ikke er oprettet ordenligt.
den siger at min LAN forbindelse er oprettet, men der er enten ikke noget aktivitet eller også er adgangen begrænset.
Hvordan for jeg internet på pc'en?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-12-04 14:54

Har du kørt guiden til opsætning af Internetforbindelse og valgt netværksforbindelse som opkobling?
Har du firewall hvor du ikke har givet tilladelse/undtagelse?
Prøv at deaktivere den indbyggede firewall og klik på LAN forbindelse og vælg reparer.
Der er ikke den store forskel på opsætning af XP og W2K så jeg gættter mest på firewall som problemet.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 27-12-04 14:57

Det er nemmelig problemet. Jeg aner ik hvad jeg har gjort og hvad jeg ikke har gjort.
Jeg har ingen firewall installeret udover winxp's indbyggede, som jeg har slået fra.

hvordan tar man hele internet turen igen ?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 15:01

Hvis du vil være "w2k bruger" på XP - start>h-klik i området>egenskaber>vælg standard.
I kontrolpanel >vælg oppe til venstre

Er du i netværk eller har du netværkskort (evt. indbygget)
Er det samme comp bare med XP
Har du lagt servicepack 1 ind. (måske fulgte den med)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-12-04 15:02

En god måde, at starte forfra er, at fjerne driveren til netkortet. Genstart og sæt netkort til igen.
Prøv at kigge på denne TDC vejledning der er rimeligt overskuelig:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk_57610

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 15:08

H-klik på internet explorer>egenskaber>fanen forbindelser>indstil>nu har du så 3 veje du kan gå.
ny konto via modem
overføre konto via modem
koble til over LAN (netværk)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-04 16:44

som bjarne D

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 27-12-04 17:26

Hej!!

Hvis du gerne vil have det som det er i Win2000 kan du højre klikke på skrivebordet vælge egenskaber -temaer - windows klassisk.

Så kan det være det hjælper lidt, hvis du ikke kunne finde rundt.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-12-04 21:53

Er adgangen til LAN-forbindelsen aktiveret?
højreklik på Denne computer/hardware/enhedshåndtereing....kontroller status for netværkskort

Kommentar
Fra : plb

Dato : 28-12-04 14:49

unskyld har ikke lige været hjemme et par dage

->emesen når jeg går den vej for jeg 4 muligheder og ingen af dem er:
koble til over LAN (netværk)
Nu har jeg godt nok engelsk version, men den knap jeg tror du mener hedder setup? eller er det en anden?

->yearhouse jeg har prøvet det, og det virker fint så ingen hardware fejl eller noget.

mvh P/lb

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 30-12-04 07:14

Jeg havde samme problem - jeg fik det løst ved at afinstaller Norton for derefter at installere den igen !! og vips ingen problemer med at komme på