/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
DE FORTIEDE MYSTISKE OPLEVELSE
Fra : Strandkro
Vist : 285 gange
16 point
Dato : 27-12-04 14:27

De flereste i deres liv har oplevet uforklarlige ting som De ikke har mod på at komme frem med - for ikke blive stemplet som fantast - løgner - gøre sig interessant osv - osv osv !

Hvad gemmer du selv på ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 14:32

Ja sig det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-12-04 14:34

Ja, hvad gemmer du på Strandkro ???

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-12-04 14:44

Døden og omstændigheder omkring døden er noget enklere at snakke om, hvis det ikke bliver mystificeret... så kom ud af skabet Strandkro - hvis du virkelig vil vide noget

Vaxen

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 26 point
Dato : 27-12-04 15:13

Jeg sad engang på en kro ved stranden og fik en underlig fornemmelse af at jeg skulle til at betale regningen............................
det holdt stik for tjeneren blev ved med at stå ved udgangen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 15:17

Vaxen - er strandkro måske et kanduspøgelse - uhuuuuuuuuuuuuu

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-04 15:28

Nogle gange gemmer man sig godt og grundigt. Man er slet ikke klar over, at det får andre mennesker til at gemme sig også...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-12-04 15:38

Hvad gemmer der sig bag dine spørgsmål Strandkro ????
Citat
1 27/12 10 HVAD SKJULER DU ? (9) Psykologi
2 27/12 19 De fortiede mærkelige oplevelser ! (4) Religion
3 27/12 16 DE FORTIEDE MYSTISKE OPLEVELSE (6) Andet helbred
4 27/12 40 Hvormeget kropsdel kan hjernen undvære ? (11) Biologi
5 26/12 15 SEKUNDER FØR DØDEN - (30) Religion
6 21/12 10 Selvmorder - modig eller bang ! (20) Religion
7 21/12 10 DØDEN (16) Religion
8 20/12 40 Driller ! (28) Religion
9 18/09 40 Fra jord er vi kommet - eller ej ? (13) Lokal historie

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-12-04 15:51

Miritdk>>>> GYYYS

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 27-12-04 16:38

Til Teil
Jeg har det samme oplevelse som emesen !

Mirith
Kun efter midnat !

Til Vaxen !
Hej igen - det er dejligt at høre fra dig igen !
men !
Denne gang handler om oplevelser i livet og ikke om døden !

Døden mystifiseres i underholdningsbranchen - da døden er en ufravigelige kendsgerning som ikke kan eller skal forties - ellers er det langt ud med lægevidenskaben !

EMESEN
HERLIGE SVAR - humøret er en væsentlige del af livet ! Har du flere ?

Birgitta !
Enig !

BentJuul
Jeg har ingen oplevelser - derfor spørgsmålet !

Bent Juul
Blandt andet Livet omkring døden - døden omkring livet - belyst efter de reaktioner når der stilles spørgsmål om TABU emner - og meget mere !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 16:51

Strandko, alvorligt så har jeg flere gange set noget ske,
som blev til virkelighed senere.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-12-04 16:56

og hvad skal du bruge det til ? Det er vel ikke til børnene i børnehaven som i dit spørgsmål "Driller" og uanset hvad der bliver svaret - er det uacceptabelt i dine øjne - selvom det er et spørgsmål der ikke kan besvares !

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-04 17:05

Hvorfor gemmer du dig så, Strandkro??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-04 17:16

Seriøst spørgsmål bør svares seriøst.
Jeg syntes ikke det er seriøst at stille det samme spørgsmål flere gange lige efter hinanden.
.-)
Hopper af her.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-04 17:29

Enten mener Strandkro spørgsmålet seriøst, og han har nogle enorme personlige problemer.
Eller også er han en tom skal, der synes, han skal sørge for underholdningen her på kandu. Men siden han bruger emner som "Religion", "Andet helbred" og "Psykologi", så kunne det betyde, at han skimter sin egen hulhed og tomhed.... Ellers ville han vel bruge "Smalltalk"...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-12-04 18:08

Hvis du ikke har nogen mystiske, uforklarlige hændelser, er det den forkerte "boldgade" du studerer i.
Så er Parapsykologi m.m. ikke noget for dig, for det kræver i højeste grad intuition, oplevelser som ingen andre forstår eller kan forklare, evne til at se noget ingen andre kan, o.s.v.
Og en stor del af dine spørgsmål ville i den forbindelse være overflødige, for så ville du allerede have svarene

Den slags kan man ikke lære, det er en medfødt evne.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 19:14

"Mirith
Kun efter midnat ! " ahaaaaaaa sikke en indrømmelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 19:15

sad lige og tænkte - øhhh - lige på nær kl 00:00:00 så er det jo altid efter midnat - øv

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 27-12-04 20:40

Teil
Jeg tror på dig !

BentJuul
Ingen sammenhæng mellem børnehave og øvrige spørgsmål .
Jeg forventede en humoristisk besvarelse - som matcher spørgsmålet.

Birgitte
Det gør vi alle - eftersom KANDU.DK er en anonym forum.

Birgitte
Hvis jeg er en tom skal - så håber jeg at det lykkedes for mig at skabe lidt underholdning - trods åndelige begrænsninger.

Den næste spørgmål bliver nok - hvorlangt kan du tænke tilbage til ?

Emesen
Spørgsmålet ligner hinanden men de er forskellige - afhængigt af interesse området.
Jeg kan ikke spørge om UFO i Sundhed og ikke spørge om drømme i religion.

Dova:
Det er kun den halve sandhed - fordi PARA PS er en kun en lille del af en emnemæssige uoverskuelighed !
Derfor emnet omfætter langt langt mere end det som du fokuserede på.
Iøvrigt ALLE har den medfødt evne ellers var hjernen deffekt eller ineffektiv.

Miritdk
UF UF sagde KANDU M/K spøgelsen - hvorefter vendte sig om .. og sov videre !

Med de hyggeligste hilsner

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-12-04 21:17

Strandkro
Jeg ved nu godt hvad parapsykologi er for en størrelse, Det er både "noget og ingenting".
Det er først og fremmest ikke anerkendt som en videnskab, fordi der ikke kan gives endegyldige videnskabelige svar på noget man ikke ved hvad er, eller som ikke kan forklares, eller som videnskaben benægter eksistensen af.
Og du har da ret i, at det er et stort emne. En lidt grov definition kan vel være lidt i retning af: Alt det der ikke kan forklares, og som ligger uden for et fysisk legeme.
Hvis der derimod på et tidspunkt kommer en forklaring på et givent fænomen, ud fra fagvidenskabelige beviser, er det ikke længere et parapsykologisk spørgsmål.
Men oftest betragtes parapsykologi i videnskabelig forstand, som en "skraldespand" for alt det der ingen forklaring findes på.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-04 21:26

Strandkro, jeg gemmer mig ikke.

Og underholdende spørgsmål hører til i smalltalk.

Ellers må man formode, at de skal tages alvorligt.

Din form for "underholdning" irriterer mange, og sårer jo nogle af dem, der tager spørgsmålene alvorligt.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 27-12-04 21:59

Dova !
Det er en del af min interesser området selvom videnskabeligt er en skraldesspand - men de øvrige emne jeg har berørt intet har med PARA PS at gøre med - men det var vi jo enig om !
HEJ HEJ

BIRGITTA
Hvad er SMALLTALK ?
Jeg er ny !

Du gemmer dig (ligesom os andre) i en anonym forum !
Det er ikke en bebrejdelse men en konstatering af fakta !

Du mener at min spørgsmål sårer mange ?
Hvordan ?
Vi er i emnet HELBRED - jeg har ikke gjort grin med folks sygdom !
??????????????????
MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-12-04 12:28

Jeg er ikke anonym, jeg bruger mit rigtige navn...

Vi er i emnet "andet helbred".

Det kan virke sårende, at du stiller spørgsmål "for sjov" -som for nogle mennesker er dybt alvorlige.
Jeg går IKKE ind i emnet "andet helbred" for at blive underholdt. Men for at se, om der er nogen derude, der har brug for at blive taget alvorligt.

Og jeg tror stadig, at du er ved at vågne op af en form for livsligegyldighed, hvor din egen tomhed skræmmer dig.

Men ellers: Find emnet "Smalltalk" så vil du opleve, at du er på rette hylde.
Og det er ikke på nogen måde nedsættende ment. Jeg besøger selv "Smalltalk" indimellem. Når jeg har brug for DET.

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 29-12-04 23:36

Tak for svaret emesen.
Jeg accepterede dit svar da du med humøret som værktøj demonstrerede du din negative indstilling uden at være demonstrativ nedladende !

Godt nytår