/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash spil??
Fra : martinussen
Vist : 758 gange
25 point
Dato : 15-08-02 19:04

Godaften

Hvordan laver man et spil i flash? Fx. vendespil, eller noget svære?

Det skal bruges til darum.dk, en landsbyhjemmeside, som er blevet lidt kedelig, så jeg tænkte på om jeg måske kunne lave et spil.

Er der nogle der har nogle erfaringer??

Henrik

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-08-02 19:30

Det er ikke noget man "bare" laver......og hvis du er så meget nybegynder så du spørger, så ville det nok være en god ide at gøre som alle andre......nemli' at genbruge dem der allerede er lavet.....
En god dansk side med flash film, spil, m.m. er http://www.coolspil.dk/

Kommentar
Fra : lemk5.dk

Dato : 18-08-02 23:38

en god ide ville være at sætte dig ind i flash's action script. Det er det man skal ha styr på hvis man vil lave et spil. Men et spil er jo 100 forskellige slags spil. Men tjek www.flashkit.com der er masser af open source action script!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 08:50

> Hvordan laver man et spil i flash? Fx. vendespil, eller noget svære?

Prøv at lede på www.flashkit.com , der findes tutorials mm.
De har også et decideret spil programmeringsforum:
http://board.flashkit.com/board/forumdisplay.php?forumid=5

Mvh,
Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 14:09

> Hvordan laver man et spil i flash? Fx. vendespil, eller noget svære?

Jeg har lavet et par gratis spil man kan putte på sin hjemmeside
(hvis du ikke selv gider at kode)
Gå ind på http://www.123-game.com/ og klik på "Free Games"

Der er også et vendespil på vej.
Det ligger her http://www.123-game.com/puzzle/free_memory1_1.asp
(Jeg lægger nogle andre billeder i spillet i løbet af et par dage)

--
Peter

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-10-02 21:20

Har du fundet ud af'et......

Du skal huske at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 03-10-02 21:35

nope. Det har jeg ikke rigtigt....

Og jeg gider ikke læse en masse lort på engelsk..

Men jeg vil da tro at jeg kan en lille smule nu.

Kan du finde ud af det?`?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-10-02 21:46

nope....

Accepteret svar
Fra : 123458

Modtaget 25 point
Dato : 04-01-03 22:39

Man kan ikke blive klog på noget, hvis man ikke gider at bide i det sure æble! sådan er det!

Kommentar
Fra : 123458

Dato : 04-01-03 22:39

Man kan ikke blive klog på noget, hvis man ikke gider at bide i det sure æble! sådan er det!

Godkendelse af svar
Fra : martinussen