/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer logger ud hele tiden!
Fra : thomasfrank
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 27-12-04 12:29

Hej! Tror jeg har fået virus. Så snart jeg logger mig ind som en xp bruger, siger den lukker netværk, logger ud. Jeg når lige at se skrivebordet, derfter er jeg tilbage på login skræmen igen, HVAD GØR JEG

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-04 12:34

Klik på start - kør og skriv - shutdown a - OK
derefter vil den ikke genstarte og du kan søge efter
virus og spyware.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 27-12-04 12:56

Hej, Thomas.

Hvis du kan nå det inden den logger ud så prøv at gøre flg. Start - kør - "skriv" - shutdown a

Nu kan de pc ikke automatisk slukke. Så skulle det problem være løst. Så skal vi jo bare lige have fjernet det snavs.

1. Scan med Panda Onlinescan, som er gratis: http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107

2. Scan med X-block: http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

3. Scan med denne virus scanner: http://www.mwti.net/download/tools/mwav.exe

4. Scan med Ad-aware SE, kan hentes her: http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

_____________________________

Nu burde problemet være væk og den burde virke.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 13:00

Hvis det hjælper med shutdown a

Så gå lige ind og hente denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 13:05

Tillæg

Før du genstarter og kører en tur med virusscanneren

Gør du lige følgende

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din bruger navn-og lokale indstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : thomasfrank

Dato : 27-12-04 16:57

Hej! Tak for alle svar, men jeg kan ikke nå at gøre noget, inden den lukker ud/ned.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 27-12-04 17:23

Kan du slet ikke nå det mindste...

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 17:27

Hejsa igen

Du må jo skrive fra en anden pc-kan du ikke hente min omtalte virusscanner derfra og så brænde den ned på en cd skive ??

Prøv lige dette også

Hvis det lykkedes dig at logge på computeren, inden problemet indtraf, kan du vælge at lade Windows XP justere computerens indstillinger tilbage, som de var, sidst du startede computeren. På denne måde kan du løse problemer, der er opstået ved installation af drivere, der forårsager konflikt i computeren, men ikke problemer, der skyldes beskadigede eller manglende drivere eller filer. Sådan gør du:
1.   Genstart computeren.
2.   Tryk på F8, når computeren startes.
3.   Marker startindstillingen Seneste fungerende konfiguration.
4.   Tryk på Enter.

Mvh
Brian