/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Jeg kan ikke køre anti-virusprogrammer
Fra : steenfibiger
Vist : 455 gange
70 point
Dato : 27-12-04 12:24

Jeg har PC-illin fra Trend, og det plejer at opdatere automatisk. Det har det så ikke gjort siden november 2004. Når jeg opdaterer virusprogrammet manuelt finder den opdateringsfilen og begynder at downloade den, men downloadingen går straks derefter i stå. Jeg har prøvet mange gange. Jeg har også prøver en online-antivirus scanning fra både RAV-antivirus, Trend og Panda, men de går alle i stå. Jeg mistænker, jeg har fået nogert ind i min PC-som blokerer min fortsatte virus-scanning. Hvordan løser jeg dette problem lettest?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 12:46

Hejsa

Du kan lige hente og prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 12:49

Hejsa igen

Du kunne jo også lige prøve at køre en tur med stinger

Den kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

OBS
Du skal lige huske at deaktiverer din systemgendannelse først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 27-12-04 13:23

Hej Brian,
Tak for dine forslag, men hav venligst tålmodighed med min tilbagemelding, da jeg først er tilbage ved den pågældende PC på torsdag/fredag.
Men jeg loevr at komem tilbage med besked.
Tak for hjælpen
Steen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-04 13:25

Hejsa Steen

Helt fint du kommer med den tilbagemelding

Forsat god dag
Brian

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 28-12-04 22:06

Kunne det tænkes at licensen er udløbet?

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 03-01-05 16:11

hejsan Brian og Anja,
Licensen er ikke udløbet, da PC-cillin er gartis. Den angiver også at der er en opdateringsfil på 1241 Kb. Den starter med at læse opdateringsfilen ind, men downloadingen stopper efter at de første 25 Kb er blevet overført. Jeg har også prøvet de ovenfornævnte links med online virus-scanning. De går også i stå. Jeg har også prøvet virusprogrammer, som han hentes til en 30-dages prøveperiode, og de overføres næsten fuldstændig, men så lige før downloadingen er færdig, så komemr der en fejlmelding, og det hele går i stå.
Hvis der er nogen der har yderligere forslag til hvad jeg kan gøre for at fjerne det virus, som forhindre virus-scanning og virus-opgradering, så er jeg meget interesseret.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-01-05 17:08

Hejsa igen Steen

Prøv at gå op i funktioner-vælg internetinstillinger-gå ned og klik på slet cookies og klik også på slet filer

Og prøv så at se om det virker nu

Mvh
brian

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 03-01-05 17:10

Hvad er din opkobling til nettet, Modem, ISDN elelr ADSL og hvilket styresystem har du?
Det kunne måske løse noget for dem der vil og kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 03-01-05 17:13

Der skulle selvfølgelig stå - eller - var lidt hurtig på tasterne.
Hvorfor jeg spørger er at jeg har oplevet det samme hos en ven som benyttede et Modem.
Det afbrød simpelthen forbindelsen uanset hvor længe vi sat det til at være på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-01-05 17:52

PRØV at køre en virus scanning og en SPYware scanning i fejlsikret tilstand, og prøv at se ind i "msconfig - start" om der skulle være noget du ikke er så "glad" for at der starter samtidig med resten af maskinen!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 03-01-05 18:57

Tak for alle de gode forslag. Dem vil jeg afprøve i weekenden, når jeg er ved den pågældende maskine igen. Jeg har ISDN, mini Vigor og Windows98. Jeg har kørt SPYware og virusscanning uden problemer med mit virusprogram PC-cillin. Problemet er at PC-cillin vil ikke opdatere. I fejlsikret tilstand kanjeg ikke være på internettet. Derfor kan jeg ikke opdatere, on-line scanne eller downloade fra fejlsikret tilstand.
Hav venligst tålmodighed, jeg melder tilbage og siger tak for hjælpen efter at have prøvet de mange muligheder jeg nu har.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 03-01-05 19:17

Øh...Hvornår er PC-Cillin blevet gratis? Min licens udløb da i efteråret og lynhurtig fik jeg præcis de samme fejlmeldinger som dig. Har netop spurgt hos PC-cillin. Den er ikke blevet gratis men fornyelse af licens koster 199 kr. Deres onlinescanner Housecall er selvfølgelig gratis.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-01-05 19:34

Jeg bruger også Win 98 på denne maskine, og jeg kan da godt komme på nettet i fejlsikret tilstand, du skal bare ind og starte den manuelt.
Så prøv nu bare alligevel!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 05-01-05 14:09

PC-Cillin var på den brugte maskine, jeg købte for langt over et år siden, og hverken den tidligere ejer eller jeg har betalt, og jeg har aldrig fået en melding om at min licens er udløbet. Jeg har derimod på en tidligere maskine haft RAV, og det virkede fint i prøveperioden, men da jeg så betalte, så ophørte det med at virke. De råd jeg fik fra RAV-supporten pr. e-mail virkede heller ikke, og da jeg engang ringede til supporten talte jeg med en person som ikke kunne forstå mit engelske og hvis engelske jeg ikke forstod (jeg er ret god til engelsk!). Telefonregningen efterfølgende viste at samtalen var blevet dirigeret til Rumænien!
Men da mit nuværende problem også opstår i forbindelse med andre anti-virusprogrammer online og programmer i en gratis prøveperiode, så tror jeg ikke at det er det, der er problemet. Jeg har også fået beskeder om, at der er virus i min PC, men at de ikke kan slettes! Jeg arbejder videre med de mange gode tips jeg nu har fået fra alle jer! Tak for det, jeg melder tilbage, når jeg har løst problemet.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 05-01-05 14:38

Hvis du eller den tidligere ejer ikke har betalt for PC-Cillin så er det fordi at det er et crack og derfor har du også de problemer nu. Alle vira kan fjernes enten på den ene eller anden måde.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-01-05 17:21

Jeg går videre med problemet på lørdag. Jeg har ikke noget imod at betale, hvis jeg får noget for pengene! Det fik jeg ikke, da jeg betalte jo for RAV-antivirus!

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 70 point
Dato : 06-01-05 19:04

Hejsa

hvorfor betale for noget man kan få gratis

Her kan du få et gratis antivirusprogram, der er helt på højde med købe programmerne

AVAST
Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet

http://www.avast.com/eng/download.html

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-01-05 11:11

Tak for tipset,Brian. Jeg går i gang med at prøve de mange tips i week-enden.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-05 17:38

Hej allesammen,
Jeg har prøvet alle jeres ideer, og til sidst lykkedes det at få installeret det antivirusprogram, som Brian til sidst nævnte i sin komemntar. Det fandt en hel del virus i min PC-cillin, som jeg nu har fjernet helt og erstatet med AVAST. Je ved blot ikke om AVAST opdaterer automatisk og kører i baggrunden hele tiden. Da Brian faktisk løste mit problem, får han mine point.
Tak til jer allesammen, som hjalp mig
Steen

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-05 17:39

Tak for svaret briani. Læst venligst min kommentar. AVAST virkede!