/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 3.1 eller ældre
Fra : abdullah
Vist : 412 gange
30 point
Dato : 27-12-04 11:12

hej
er der nogen der ved om man kan downloade windows fra nettet (ligges på cd bag efter) er ligeglad hvor gammel den er bare jeg får windows på min pc for når jeg skal installere windows 2000 eller xp (der er fejl i 98 cd-rommen derfor kan ikke installeres) med startdiskette skriver den at programmet ikke kan køre i dos mode har prøvet at køre den uden start diskette men det virker stadig ikke

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-12-04 11:26

Du skal jo ikke bruge startdiskette til windows xp, forklar lige dit spg lidt bedre.....

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 27-12-04 11:31

startdiskette er fra windows 98 altså når du går ind fra dos og køre intallationen så stopper den midt i det hele og så kan jeg ikke fortsætte men før den stopper spørgere den om jeg skal lave en startdiskette det er der fra jeg har disketten også når den når til ca. 23% skriver den at den ikke kan finde en eller anden fil

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 27-12-04 11:32

den allerførste startdiskette er fra www.bootdisk.com

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-12-04 11:32

Her er en glimrende artikel om installation af Windows XP og så vidt jeg kan læse ud af dit spørgsmål har du misforstået end del
http://www.wintip.dk/xp/artikler/install.htm

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-12-04 11:38

hvis det er xp du vil ende med, så drop alt det med startdiskette.

Sæt skiven i, boot din pc`er, og fortsæt derfra