/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Videokamara: Panasonic NV-GS8
Fra : pallenoc
Vist : 345 gange
200 point
Dato : 27-12-04 08:37

Glædelig (bag)jul ALLESAMMEN !
Jeg prøver lige i denne kategori også (foruden jeg har oprettet spørgsmålet i "FOTO" også), da der måske er nogle som "kigger med" her og ikke i "FOTO"?!
Jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaringer med ovenstående videokamara?
Jeg har set dette kamara i flere udsalgsannoncer og som har det på tilbud her mellem jul og nytår til små 3000,- kr.
Er det et godt køb...eller er det blot et videokamara som om 3 måneder kan købes til den pris alle andre steder?!

Det er mit første køb af et videokamara, så jeg er lidt på "bar bund" med viden om disse i almindelighed og af omtalte i særdeleshed!

Alle relevante kommentarer er HJERTELIGT velkomne

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-04 11:26

De har det jo med at falde med tiden, så det skulle ikke undre mig om det bliver billigere her i det nye år, hvor udsalget starter.
Nu kender jeg ikke lige den model, men hvis du skal bruge den i forbindelse med din PC, og hermed videoredigering på PC, så skal du sikre dig at det er en ægte digitalmodel, forstået sådan, at den lagre signalet digitalt.
Ordet digital har været meget misbrugt i denne branche, hvor man kom med LCD og TFT skærme.

Så ind til forhandleren og undersøg den sag til bunds. Tag ham i kraven, løft ham op, og sig han udtaler sig med helbredet som indsats!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-12-04 12:25

MANGE TAK for det gode råd!!!
Det er nemlig lige præcis sådan en "fælde" jeg skulle undgå at blive "fanget i". For så vidt jeg er orienteret omkring mange af disse kamaraer (og givetvis også dette?!), så "lagres" det man optager på et alm. bånd. Og hvordan får man så lige disse optagelser ført over i sin PC? Ved du, severino (eller andre for den sags skyld), noget om dette generelt?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-04 18:39

Så vit mig bekendt findes der på de ægte digitalkamera et digitalt udtag, hvor du kan overføre signalet til PC.
Jeg syntes du skal gøre lige som pigerne gør, gå ind i flere foto forretninger og OSE, sig at du står og vil købe et sådant kamera, men ikke vil have det første du ser, så du gerne vil være godt orienteret, da man ikke skifter kamera ud så tit, som de gerne ville have for at øge omsætningen.
Find så lige ud af med det samme hvordan det tilsluttes til en PC, og hvad for udstyr du skal bruge.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-12-04 20:34

Ja, severino, nu har jeg været i en af de forretninger som har det ovennævnte kamara på tilbud og fået "udvidet horisonten" lidt.
Man optager ganske vist på et bånd, men det (kan) overføres til min PC via en firewire og kan så herefter redigeres i et hvilket som helst videoredigeringsprogram. Så jeg overvejer KRAFTIGT at anskaffe med dette kamara. Jeg fik at vide, at selvom det er et relativt "simpelt" (begynder)kamara, kunne jeg sagtens lave nogle både "almindelige" og mere avancerede optagelser.
Så jeg prøver imorgen en anden butik og følger dine råd!

Foreløbig MANGE TAK!

Mvh
Palle

PS Severino: Jeg har for et par måneder siden "nydt" godt af dine kommentarer ifm et virusangreb på min PC og "oprettede" et spørgsmål/en tråd specielt til dig i kategorien "SIKKERHED" som tak for din "assistance ( http://www.kandu.dk/dk/spg/51904 ). Du har endnu ikke "kommenteret" denne tråd. Så hvis du venligst lige vil give et svar dér så kan jeg acceptere dit svar og du kan få dine velfortjente point.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-04 20:49

Hej Palle er det ikke skønt at gå og OSE, især hvis man har konen med og hun går og hiver en i ærmet, og spørger "skal vi ikke snart videre".
Så kan de se hvordan vi andre har det, når pigerne går og oser!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-12-04 22:05

Ja ...det plejer jo at være omvendt... helt sikkert en dejlig fornemmelse at være "førerhunden" ...bare engang imellem!

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 29-12-04 11:51

Tak for svaret severino. Jeg har nu købt omtalte kamara og er allerede RIGTIG glad for det!!!

(Hvis du går ind på FOTO og ligger en kommentar dér under det samme spørgsmål som her, får du også de point jeg har udlovet i denne katagori.)

RIGTIG GODT NYTÅR!!!

Mvh
Palle