/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
alle mails i OE har vedhæftede filer?
Fra : joanjoergensen
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 27-12-04 00:03

Jeg kører med WinME og anvender Outlook Express.

I dag begyndte alle de mails jeg modtager OG sender at vises med vedhæftet fil.
Når jeg klikker på Clipsen vises det blå E til Explorer og der stå ATT00026.htm.
Hvis jeg åbner filen, kommer jeg ind ligesom på en internetside, og så vises dét, der står i maien! -
Hvad mon der er i vejen. Min opssætning i OE har jeg ikke ændret på, og alt ser ud til at være normalt i Funktioner > Indstillinger.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 00:05

Rettelse: Der skal stå: Alt ser ud til at være normalt i MAILEN - undskyld!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 00:05

Rettelse: Der skal stå: Alt ser ud til at være normalt i MAILEN - undskyld!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 00:11

Jeg vil lige tilføje, at alle mine gamle mails der lå i div. bakker i OE, også nu vises med vedhæftede filer -

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 27-12-04 00:15

virus eller samp mail

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-04 00:19
Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 00:22

Tak, men hvad er samp mail, og hvad gør man så?

4u2 ved du også hvorfor jeg ikke får svar i min indbakke med dit svar?
er Kandu's server nede?

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 00:24

rotw: jeg har spywarefri og lige brugt den og fjernet "lusene"

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 00:24

rotw: jeg har spywarefri og lige brugt den og fjernet "lusene"

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 00:45

4u2: Det er ok med at få svar fra Kandu i OE nu, så glem det med Kandu's server.
Men "samp mail" ville jeg da godt vide noget mere om - hvis du kan sige mig det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-04 00:47

Har du prøvet at køre en online virusscanner?
Prøv http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Det kunne godt lyde som en virus/orm

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 00:55

tedd: det forsøger jeg - og vender tilbage.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 06:56

har du lagt mærke til om indstillingerne i OE har forandret sig ??????????? Af og til er det bare de mest simple ting der gør at man får diverse "fejl". Jeg har en bekendt der også pludselig fik alle mails ( alle der for eks blev sendt med brevpapir osv) som vedhæftet fil - og der skulle der blot rettes lidt til - fjerne flueben i tillad ikke at vedhæftede filer osv osv - og fjerne flueben i bloker billeder osv - så kom mailene som de skulle. Hun kører også ME
Bare et forslag

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 11:05

miritdk: Tak for dit svar og undskyld jeg først svarer nu, jeg skülle lige have noget søvn.
Jeg har i denne søde juletid sendt og fået masser af mails på jule-brevpapir, og der er sendt masser af dekorationer i div. mails.
Jeg fik et julekort fra en bekendt med en zipkode, som jeg pakkede ud. Sådan ét man klikker på og så aktiveres forsk. ting på kortet. Jeg har scannet det kort og der er ikke fundet nogen virus idet, er svaret. Men der var jo en advarsel mod at åbne vedhæftede julekort,så jeg ved ikke om det alligevel, kan have været det?
Jeg har ikke ændret noget i sikkerhedsopdsætningen i OE.
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 11:17

joan ....... dit spørgsmål forstod jeg som at ALLE mail åbnede sådan at det var med vedhæftede filer - og det ved jeg kan være et problem netop i ME. Men nu forstår jeg at du måske bare netop har fået et e-kort - altså link til et kort hvor du så skal online for at se det - har jeg ret ?????????
Ang. den zipfil du pakkede ud - har du scannet alle filerne der blev pakket ud så skulle der ikke være noget - men gå alligevel ind og scan - også onlinescan - for en sikkerheds skyld.
Står dine indstillinger i outlook express som jeg skrev ??????? Hvis du ikke ønsker det så kan du jo nøjes med at gøre det når du kender afsenderen godt og er sikker på at vedkommende selv er påpasselig med at sende (scanne alt ind og udgående)

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 11:27

miritdk:
Tak for svar, jeg undersøger ælige det hel og vender tilbage.
Jeg vil lige sige, at du har ret, det er og var sådan, at alle mails viser sig med devhæftet fil. Ved klik på clipsen er der kun ikonet til Explorer og når jeg så et ellee andet ATT nr. -den sidste mail fik i dag´, var ikke sendt med vedhæftet, men der var en vedhæftet !!
Da jeg åbnede den i Explorer stod flg. i adressen:
C:\WINDOWS\Temporary Internet Files\Content.IE5\KO4R6WZ9\ATT00009.htm

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 11:27

miritdk:
Tak for svar, jeg undersøger ælige det hel og vender tilbage.
Jeg vil lige sige, at du har ret, det er og var sådan, at alle mails viser sig med devhæftet fil. Ved klik på clipsen er der kun ikonet til Explorer og når jeg så et ellee andet ATT nr. -den sidste mail fik i dag´, var ikke sendt med vedhæftet, men der var en vedhæftet !!
Da jeg åbnede den i Explorer stod flg. i adressen:
C:\WINDOWS\Temporary Internet Files\Content.IE5\KO4R6WZ9\ATT00009.htm

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 11:29

Undskyld alle slå-fejl, jeg håber det kan forstås alligevel.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 11:30

haha - ja det kan både læses og forstås - sidste giver lige lidt problemer lololol

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 11:43

Ja, den var slem, det ligner ikke mig, men jeg har så gruelig meget fart på.

Nu har jeg lige i OE sat flueben ved: "Tillad ikke vedhæftede filer, der muligvis kan indholde virus gemmes eller åbnes"
Derpå sendte jeg en mail til mig selv med et billede som vedhæftet. Så modtog jeg samme mail med det vedhæftet billede OG den anden med Explorer var med. Jeg kunne åbne filen med billedet, men NU kunne jeg ikke åbne den med Explorer! Outlook havde slettet den som værende farlig!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 12:10

Min sikkerhed i OE har nu alle de flueben som der bør være.
Men mails som jeg sender og modtager har stadigvæk ALLE en vedhæftet fil til Explorer. Nu kan den Ganske ikke åbnes - men den er der - og hver gang med et ny ATT nummer med punktum efter og så står der: htm , ( ca. 2.5 - 3.00 kb).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 13:32

joan Att... et eller andet - er den vedhæftede fil da

jeg skrev til dig at du skulle prøve at FJERNE fluebenene i modtag ikke vedhæftede filer......osv - og i bloker billeder... - retter det ikke fejlen ??????????????? (det plejer det at gøre i de fleste tilfælde - men ME er et underligt system - dog jeg har som sagt præcis rettet det hos en bekendt netop på den måde)

Hvis du så får en vedhæftet fil alligevel så er det jo op til dig om du vil åbne den - det bedømmer du sikkert bedst selv.

Lad høre fra dig

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 14:02

Igen tak til miritdk.

Jeg har prøvet begge dele, med og NU uden flueben ved:modtag ikke vedh. filer,
men det er uden nogen forskël bortset fra at nå der er sat flueben ved hent ikke vedh. filer, så kommer de der vedh. til Explorer alligevel, men nu er de "grånede", hvilket jo viser at OE har fjernet den. Det er også ligegyldigt om jeg blokerer billeder, alle mails til og fra vises med vedh.fil som allederede nævnt.
Men miritdk. - jeg har efterhånden på fornemmelsen, at det har noget at gøre med de BAGGRUNDE, jeg har hentet som TAPET til mit brevpapir. I OE har jeg nemlig oprettet en del Baggrunde hentet på nettet. Når jeg i OE ser i : "Vælg brevpapir" er der en masse forsk. som alle i "Egenskaber" er af filtypen HTML og åbnes med Internet Explorer.
Der også det, at når jeg vil oprette en meddelelse i OE ved hjælp af en bestemt baggrund / tapet, så vises denne baggrund ikke hos modtageren, som tidl.

Tror du man kan fjerne den OE man har, og installere en ny?? eller er det at skyde spurve med kanoner?
Joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 14:31

hmmm - i stedet for at sidde og blive blågrøn i ansigtet så ville jeg jo nok afinstallere OE og geninstallere den igen - men det er ikke altid alle vil det - men det er ski da nemmere

ME er underlig - basta

Underligt det ikke hjælper hverken den ene eller den anden vej - så det kan da være der er noget der driller - men prøv lige at kontroller med modtagerne at deres indstillinger også er som dine - det har jo også noget at sige

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 14:49

Tak miritdk for alle din tålmodige svar med alle dine forslag, som jeg alle gennemprøvet.
Nu synes jeg næsten ikke, jeg kan finde på mere. Jeg har scandisket
(der blev fundet og rettet fejl i filer) og jeg har ryddet op og fjernet alle Temporary Internetfiles, men intet gør nogen forandring. Jeg har stadig en knaldhamrende stor fornemmelse af, at det er det forbannede julekort, jeg fik og desværre åbnede.
Nu går jeg lige i tænkeboks og vender tilbage for en meget kort bemærkning om rum tid.
Mvh Joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 15:10

smid dem ud - scan - og gør ved - sikke en tålmodighed du har *GGG*

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-04 15:22

du kunne jo prøve en systemgendannelse fra før problemet opstod!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 15:24

i ME tedd ???????????? det virker jo næsten aldrig ??????????????

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 15:49

miritdk og tedd:
Jeg kunne da prøve systemgendannelse og se om det skulle virke.

Melder tilbage

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 16:24

tedd: det var lige det der skulle til! Det lykkedes mig (i ME) at gendanne systemet til
den 22. dec. (det tog lang tid)
Og nu er mit Outlook E som det var før - ingen vedhæftede filer, alt ved det gamle.
Nu er jeg bare i et frygteligt dilemma ! For mkiritdk har givet mig en masse moralsk opbakning og holdt mig til ilden - men tedd gav mid den rigtige løsning - så hvem skal nu have den "kæmpestore" point-sum af mig ???
åh, hvor er det svært! må jeg bede om en reaktion -
Joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-04 18:54

Giv dem til den der tvivler på ME

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-04 19:06

((((((((((((((((s p a r k )))))))))))) tedd (sådan noget troede jeg jo var gjort haha

klart point til tedd og herligt du endelig ikke er blågrøn i ansigtet mere joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 19:34

miritdk :
Tak miritdk for din opbakning, du fik mig i det mindste til ikke helt at miste modet.
Og min ansigtsfarve er atter normal
Det er et ordentlgt los,di gi'r tedd - men med alle de point han har som
superbruger, kan han nok tåle det.

Godkendelse af svar
Fra : joanjoergensen

Dato : 27-12-04 19:38

Tak for svaret tedd.

Trods dit storsind får du selvføgelig de udlovede point.