/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Dvd og Video spørgsmål
Fra : Mr.Marley
Vist : 298 gange
50 point
Dato : 26-12-04 22:05

( undskyld hvis det ligger det forkerte sted, men jeg kan ikke finde nogle grupper der hedder Tv den slags ) Jeg ville lige høre, min far køber nemlig en Dvd Optager imorgen, altså en maskine der tilsluttes tvet og så kan man i stedet for "det gamle" optage på videobånd, gøre det direkte på dvd - spørsmålet er så, hvis nu jeg har en udsendelse på et VHS ( video ) bånd, kan jeg så tilslutte videon til tvet og dvd optageren, og afspille videon og optage programmer over på dvden ????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-04 22:08

så længe det ikke er en købe videofilm burde der ikke være nogle problemmer
videoen sættes til indgangen på dvd'en og ud gangen dvd til indgang tv

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-04 22:11
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-04 22:17

en god bog http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=547796
(anbefaler der er hardisk på DVDoptageren)

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 26-12-04 22:29

Hejsa

Kan man overspille fra sin video eller kamera?

   Ja. En DVD-optager kan sammenlignes med en videomaskine. Man kan optage tv-udsendelser, man kan overspille til den fra en anden video eller videokamera. Eneste undtagelse er købe- og leje-film som kan være beskyttet mod kopiering (Macrovision) for det vil DVD-optageren som regel nægte at indspille. Nogle DVD-optagere har også DV indgang, en digital indgang for optagelser direkte fra et digitalt videokamera (DV eller Digital8).

Hentet fra dette links som også beskriver en helt masse andre gode ting som er værd at vide

http://www.recordere.dk/dansk.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 22:35
Godkendelse af svar
Fra : Mr.Marley

Dato : 27-12-04 00:09

Tak for svaret briani.