/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Stelnummer på BMW 520?
Fra : jes.O
Vist : 1994 gange
50 point
Dato : 26-12-04 19:05

Hejsa alle sammen og Glædelig Jul.

Stelnummeret på en BMW 520 fra 88-89 er indhugget i torpedopladen under vinduet (og naturligvis på pladen i mototrummet) MEN er der ikke noget med at det er at finde et andet sted hvis begge disse mulighedder er væk???

Bilen har en frontskade så det ikke er muligt at se de to første steder!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-12-04 19:21

Værkstedet kan få tiladelse af bilinspektionen til at hugge nyt stelnr. ind. Jeg mener det er bilinspektionens problem med at finde frem stelnr på din bil, hvis den er registrert i dk.
alimak

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 26-12-04 20:04

Ja nu er det jo ikke lige det som jeg spørger om?!

Jeg spørger om der i en BMW 520 fra 88-89 flere steder står stelnummer,,,med undtagelse fra torpedoplade (under vindue) og på plade i motorrum.?!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-12-04 20:11

Jeg kan tjekke det for dig i morgen når jeg kommer på arbejd. Hvis du ikke fåe svar før det.
alimak

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 26-12-04 20:21

ja det lyder jo super godt, det må du meget gerne!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-12-04 22:56

I tyske biler er der som regel gemt talkoder rundt omkring i karosseriet der gør at man altid kan finde ud af om stelnummeret er det rigtige. (Under vindueslister, i vanger, m.m.)
Det komplette stelnummer figurerer ikke andre steder.
Men Det står på registreringsattesten, medmindre det er en af de årgange hvor kun de sidste 5 cifre er skrevet på, jeg kan ikke lige huske hvornår skæringsdatoen er for det.
Og du skriver den er skadet, så er fremgangsmåden den, at man henvender sig i synshallen og får lov til at genihugge stelnummeret. Det gør man hvis det er skadet, eller evt rustet væk.
Nogen tilfælde giver de selv lov, mens andre bliver sendt til toldvæsenet.
En anden mulighed er at henvende dig til importøren af BMW, når du har de sidste cifre i stelnummeret, kan du der få oplyst hvad de første tal og bogstaver skal være (hvis det ikke fremgår af reg. attesten altså)
mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-12-04 19:15

Har tjekket tolerance data og der står det at på din bil står stelnr kun på torpedovæggen, og på typepladen i motrrummet
alimak

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 01-01-05 13:36

Det er Tip Top alimak.
Tak for det så vil jeg ikke bruge tid på at lede!