/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
computer genstarter i spil
Fra : Pc freak
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 26-12-04 18:15

hver gang jeg prøver at spille et spil, genstarter min computer, enten mens den er ved at starte spillet eller når den loader en ny bane... når den se er starter op igen, kommer den med meddelelsen: Systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl.

Det er rimelig irriterende, så hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at løse det ville det være rart..

/Pc freak

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 26-12-04 18:20

Hejsa

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber-klik på fanen avanceret-gå ned til start og genoprettelse og klik på instillinger
Fjern fluebenet ved genstart automatisk

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-04 18:26

Prøv at downloade de nyeste drivere til dit grafikkort og den nyeste directx 9.0 c. Den sidste kan downloades via windows update!

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 26-12-04 18:29

det ser ud til at virke, men venter lige lidt og ser...

hvad er grunden til at den genstarter.. det er jo åndsvagt...?

/Pc freak

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 18:36

Mange gange tror xp det er en stopfejl-og genstarter dermed systemet

Stop-fejl

En alvorlig fejl, der påvirker operativsystemet, og som kan indebære risiko for data. Operativsystemet sender en tydelig meddelelse, et skærmbillede med fejlmeddelelsen Stop, i stedet for at fortsætte med risiko for at miste eller ødelægge data. En stop-fejl kaldes også en alvorlig systemfejl.

Mvh
Brian

Ps-min genstartede også i en periode hele tiden,jeg fjernede fluebenet og den har kørt ok lige siden.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 18:41

Tillæg

For at være helt sikker på at dine systemfiler er intakte og ikke ødelagte,så kør lige denne kommando

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

OBS
Det kan godt tage lang tid så væbn dig med tålmodighed

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 26-12-04 18:53

så gør jeg det senere..

ved ikke om du kan hjælpe med half-life 2 virker ikke efter at jeg har fået ny skærm... skærmen går bare i standby

en gang har jeg dog set en meddelelse hvor der stod: out of range

/Pc freak

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 19:03

Hejsa igen

Kender desværre ikke noget til spil

Men prøv at opdater din driver til grafikkortet som Bjarne foreslår.

Prøv også lige-højreklik et tomt sted på skrivebordet-vælg egenskaber-gå ind i fanen pauseskærm-klik på strømstyring-her kan du gå ned til sluk for skærm-og i rullepanelet vælge aldrig

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 19:10

Tillæg

Bjarne forslår også at du skal gå ind på windows update

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Her er den sidste nye direcxt 9.o c

Her kan du også være heldig at den finder en bedre driver til dit grafikkort

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 26-12-04 22:47

jeg har den nyeste directX så det hjælper ikke noget... det hjalp heller ikke noget at opdatere grafikkort driverene..

men computeren genstater ikke mere... Tak for hjælpen Briani og også Tedd

Godkendelse af svar
Fra : Pc freak

Dato : 26-12-04 22:48

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-12-04 22:53

Hejsa igen

Jamen det var da en dejlig tilbagemelding

Kommer lige med en lille rettelse til min egne kommentarer
Jeg kom til at kalde Tedd for Bjarne-undskyld Tedd

Mvh
Brian