/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
tdc og 3 com
Fra : tcolsen
Vist : 505 gange
50 point
Dato : 26-12-04 13:59

Jeg har lige anskaffet en 3com officeconnect router, men har ikke kunnet få den på nettet .
Det viser sig at 3com routeren ikke understøtter DHCP, kun PPPOE og tdc kan ikke hjælpe ,da de ikke har support på 3com. Er der nogle problemer med PPPOe ?
Hvad kan man lære af det !! Fordi det er dyrt , er det ikke nødvendigvis godt.
Nu håber jeg at jeg kan få tdc til at lave forbindelsen om til pppoe.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-12-04 17:57

tror du misforstår DHCP og PPPOE !!!

du skal bruge pppoe for at kunne koble op !!
du skal i routeren indtaste dit brugernavn og password via pppoe........

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 26-12-04 18:56

Hej
Tdc siger at deres internet er sat op tip DHCP , men jeg ved man også kan komme på med PPPOE
Foskellen er at med DHCP logger man på uden kodeord og brugernavn
3COM skriver:
Danish DSL Provider TDC issue Ethernet Modems to their clients as part of the DSL contracts they offer. TDC's Broadband provision is set up in a way which prevents ANY OTHER MODEMS or ROUTERS from connecting to their exchange. Therefore, the OfficeConnect ADSL Router will not be able to connect to the TDC exchange.NOTE: The TDC do offer PPPoE as an Internet connection type, check with your ISP to confirm whether this encapsulation is being used, if so, set the Internet connection type on your router to PPPoE with LLC Encap

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-12-04 19:11

hmm
enten kobler man op via pppoe, eller med fast ip (static ip) adresse hos tdc.
mener ikke du kan få fast ip som privat kunde, men kun som erhverskunde (proaccess)

men det er rigtigt nok selvom du har fast ip adresse som privat bliver den tildelt fra deres DHCP server
du får bare den samme ip tildelt hele tiden, og denne ip kan du ikke bruge til at koble op med....

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 26-12-04 19:13

jo jeg har fast ip adresse

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-12-04 19:20

har du mere præcist hvilken router der er tale om ??

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 26-12-04 20:37

office connect adsl wireless 11g firewall router

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-12-04 23:54

ifg. din manual her
http://support.3com.com/infodeli/tools/wireless/3CRWDR100/DUA100A-72aaa01.pdf

side 51 - 52, her skal du indsætte den ip adresse du har fra tdc, og lade felterne med brugernavn og pass.
være tomme.
husk at sætte "ip assigned by ISP" til no

du får muligvis brug for disse her også
Primær DNS: 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
Sekundær DNS: 193.162.153.164 (ns3.inet.tele.dk)

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 27-12-04 20:33

hej
det kunne jo være , men har desværre ikke tid de næste 3 dg , men du hører fra mig snart:)

Kommentar
Fra : pmlos

Dato : 31-12-04 00:41

hej håber du har fået løst dit problem hvis ikke kan du kontakte mig på pml@os.dk bruger selv 3com officeconnect og har sat en del op af dem

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 02-01-05 20:45

Hejigen
" >side 51 - 52, her skal du indsætte den ip adresse du har fra tdc, og lade felterne med brugernavn og pass.
være tomme.
husk at sætte "ip assigned by ISP" til no

du får muligvis brug for disse her også
Primær DNS: 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
Sekundær DNS: 193.162.153.164 (ns3.inet.tele.dk)< Det kunne lade ikke sig gøre , man kan ikke lade felterne stå tomme
Jeg har lige snakket med Tdc , og de kan ikke hjælpe.De understøtter ikke PPPOE og der er ikke andre muligheder
hej pmlos jeg skriver til dig på mail

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 11:30

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 20-10-05 16:22

jeg fandt ingen løsning