/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
En fældende kat!
Fra : kpm10
Vist : 745 gange
20 point
Dato : 15-08-02 12:37

Hej, mig og min kæreste har en 9 år gammel sort hunkat, problemet med den er at den har en meget kraftig pels(hun er korthåret) og hun fælder utrolig meget! hun har altid gjort det!

Håber i kan hjælpe!

mvh

Kristian Mikkelsen

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 15-08-02 12:42

Hejza

I skal børste kattens pels igennem 1 gang om dagen - så havner pelsen i børsten og ikke alle andre steder. Brug en tæt børste med tynde, bløde ståltænder. Jeg har selv en korthåret tykpelset kat og det hjælper at børste hårene af så de ikke ligger overalt i huset, men i skraldespanden.

/dorte

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 15-08-02 12:48

Hej Dorte

Ja, det har vi også prøvet, og det hjælper også, men findes der virklig ikke en måde så man kanundgå at hun taber så meget hår f.eks vitaminer, eller et eller andet shampo?

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 20 point
Dato : 15-08-02 15:27

Jo du kan hos dyrelægen købeet supplement af essentielle fedtsyrer til din kat, vi har haft samme problem, det hjælper utroligt godt det hedder: VIACUTAN.
Vi købte så også en børste af gummi, til at børste katten med, fåes også hos dyrelægen, den er bare go´
Venlige kattehilsner
Mango

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-08-02 15:33

Hej Kristian

Jeg har selv to sorte katte, så jeg kender problemet.

Hos mig har det hjulpet at give kattene hver to gærtabletter daglig. Virkningen begyndte at vise sig efter små 14 dages forløb.

Kattene er ikke holdt op med at fælde, men de fælder meget mindre nu.

Du kan købe gærtabletter i et hvilket som helst supermarked.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 10:58

Hej!

Vores katte har som regel fået gærpiller hver dag og har aldrig fældet
særlig meget. Til gengæld lagde jeg mærke til, at i en periode, hvor vores
hunkat ikke gad at spise pillerne, da fældede hun noget mere end ellers.
Gærpillerne kan købes i ethvert supermarked, og mange katte elsker dem.

--
Venlig hilsen, Ragna

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 11:32

Hej Kristian

Mine katte fælder meget forskelligt. Specielt min hunkat fælder meget.
Jeg tror ikke at der er andet at gøre end prøve at rede så meget af det
løse af som muligt. Det har jeg i hvert fald praktiseret med mine
katte.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 24-10-02 22:15

Gærpiller er bedst det har også virket på vores kat!!

Kommentar
Fra : Pathelge

Dato : 15-11-02 18:44

Hvis man vil fjerne løse hår fra en kats pels, skal man stryge katten med hårene med en gummihandske på.
hilsen Pathelge