/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad er bedst efter Napster's "afgåen"
Fra : mikeone
Vist : 1091 gange
18 point
Dato : 19-06-01 17:48

Hvilket program er det bedste til at downloade/share musik med ? Helst lige så hurtigt som Napster. Jeg har prøvet en del, men de er ikke halvt så hurtige. (Limeware, Bearshare og Winmx)
Er der nogen muligheder som kan hamle op med Napster ?

Accepteret svar
Fra : janus141

Modtaget 18 point
Dato : 19-06-01 19:46

Min personlige favorit er www.audiogalaxy.com
Meget hurtigt, og et enormt smart system, hvor man henter en lille applikation, der sørger for at downloade og uploade din musik. Ellers foregår resten på nettet. Rigtig meget musik, meget overskueligt og man kan vælge at få de sharede numre vist efter popularitet. Desuden kan man se, hvad andre folk har hentet, der også har hentet det musik du har søgt på. Dvs. hvis du skulle have lyst til at hente noget Madonna, vil du også få links til Britney Spears, Michael Jackson og U2, så man eventuelt kunne høre noget nyt og ukendt musik. At jeg så lige valgte Madonna som et eksempel var så ikke så godt i denne sammenhæng, men hvis du kan se idéen :)

Vh Janus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 20:04

On Tue, 19 Jun 2001 15:47:43 GMT, "mikeone" <mikeone.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvilket program er det bedste til at downloade/share musik med ? Helst
>lige så hurtigt som Napster. Jeg har prøvet en del, men de er ikke halvt
>så hurtige. (Limeware, Bearshare og Winmx)
>Er der nogen muligheder som kan hamle op med Napster ?

de 3 programmer du nævner kan godt være ligeså hurtige som napster!
når du bruger napster afgøres tempoet jo af ham i den anden ende, ham
du henter fra, og det er det samme med bearshare, winmx, imesh etc.

jeg bruger selv winmx og er godt tilfreds med det...du skal bare finde
den rigtige at hente fra så er der ingen problemer med tempoet :)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 20:39

In article <DtKX6.4224$hi6.484191@news000.worldonline.dk>,
mikeone.news@kandu.dk says...
> Hvilket program er det bedste til at downloade/share musik med ? Helst
> lige så hurtigt som Napster. Jeg har prøvet en del, men de er ikke halvt
> så hurtige. (Limeware, Bearshare og Winmx)
> Er der nogen muligheder som kan hamle op med Napster ?
>

Ellers check http://programslikenapster.homestead.com/home.html

Der er en liste over 30 programmer a la Napster.

Jeg har selv prøvet Winmx, og er ikke ovenud begejsret for det, tit og
ofte syntes jeg at det hænder, at det ikke er muligt at downloade grundet
diverse fejl, og hastighederne er ikke på højde med Napster, på en god
dag, kommer jeg ikke over 20kps, hvor man med Napster nemt kunne ligge
omkring 30kps, hvis man ellers valgte de rigtige.

Men til gengæld er Winmx's option med at genoptage afbrudte downloads
genial. Og så er udbuddet af musik hos Winmx stooooort !!!

--

Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
-K. Schumacher

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 21:17

mikeone <mikeone.news@kandu.dk> skrev i en
news:DtKX6.4224$hi6.484191@news000.worldonline.dk...
> Hvilket program er det bedste til at downloade/share musik med ? Helst
> lige så hurtigt som Napster. Jeg har prøvet en del, men de er ikke halvt
> så hurtige. (Limeware, Bearshare og Winmx)
> Er der nogen muligheder som kan hamle op med Napster ?

Jeg er blevet meget glad for http://http://www.audiogalaxy.com/
Hurtig download, masser af små muligheder for at kommei kontakt med andre,
der kan lide den samme musik, mv.

Tina

Godkendelse af svar
Fra : mikeone

Dato : 19-06-01 23:45

Tak for svaret janus141. Det prøver jeg og ser lidt på. Mvh Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 23:54

> Jeg er blevet meget glad for http://http://www.audiogalaxy.com/
> Hurtig download, masser af små muligheder for at kommei kontakt med andre,
> der kan lide den samme musik, mv.
>

Har også anbefalet audiogalaxy før og gør det gerne igen, prøv audiogalaxy,
den er go'
Er måske ikke så hurtig som napster var, men den er meget bedre at bruge,
den giver et godt overblik, og har nogle fede features.

Kasper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-01 10:30

"Kasper" <nospamhovedude@hotmail.dk> wrote in message news:9gol0r$5va$1@sunsite.dk...
> Er måske ikke så hurtig som napster var, men den er meget bedre at bruge,
> den giver et godt overblik, og har nogle fede features.

Af fede features kan nævnes muligheden for at fjernstyre sin satelit udefra. Du sørger bare for at
programmet kører på din maskine. Så kan du via www.audiogalaxy.com selv styre hvilke downloads
der skal foretages, afbryde andre.. Eller sætte nye igang.. Genialt, hvis man altså har tid til noget sådant
på sin arbejdsplads!!

Ronja Røver

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-01 11:19

Jeg bruger nu stadig Napster.. Gennem Napigator trykker jeg 10-15 gange på
OggVorbis serveren, logger ind og så er det næsten som i 'gamle dage'.

-Butch

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-01 14:08

"mikeone" <mikeone.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse:
> Hvilket program er det bedste til at downloade/share musik med ? Helst
> lige så hurtigt som Napster. Jeg har prøvet en del, men de er ikke halvt
> så hurtige. (Limeware, Bearshare og Winmx)
> Er der nogen muligheder som kan hamle op med Napster ?

Prøv http://www.kazaa.com/ . Det er et udmærket lille program med godt nok
udvalg. Det unstøtter pause i download'sne.

Ebbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-01 20:07

Kasper <nospamhovedude@hotmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gol0r$5va$1@sunsite.dk...
[...]
> Er måske ikke så hurtig som napster var, men den er meget bedre at bruge,
> den giver et godt overblik, og har nogle fede features.

Har ikke oplevet nedgang i hastighed. Som een skriver kommer det jo stadig
an på "ham i den anden ende". Har oplevet > 100 KB/s (1Mbit Stofa), altså
nær fuld udnyttelse.

En fordel ved Audiogalaxy Satellite er at bitraten er oplyst til at udvælge
efter,
så man ikke får downloaded en masse <160 skrammel..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-01 22:15

On Tue, 19 Jun 2001 15:47:43 GMT, "mikeone" <mikeone.news@kandu.dk>
wrote:

Udvalget på AudioGalaxy, Limeware, Gnotella er ret lille og
downloadhastighederne svarer sjældent til det opførte....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-01 10:08

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> wrote in message news:sso4jt8nkul54n1jlcd28i8ss361lbss52@4ax.com...
> On Tue, 19 Jun 2001 15:47:43 GMT, "mikeone" <mikeone.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> Udvalget på AudioGalaxy, Limeware, Gnotella er ret lille og
> downloadhastighederne svarer sjældent til det opførte....

Det gælder da bare om at søge rigtigt på audiogalaxy,, søg på kunstneren og
derefter list i alfabetisk rækkefølge.. Jeg er ikke gået fejl endnu på udenlandske
navne.. Der kan være noget dansk musik som ikke er tilgængeligt, men sådan
er det vist på alle p2p-programmer?

Ronja