/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boote fra ekstern harddisk med windows
Fra : er_du_klog
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 26-12-04 12:39

Hej!!

Er det muligt at opsætte en ekstern harddisk med Windows, og så bagefter at kunne boote fra den?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 13:26

Muligvis hvis comp tillader boot fra USB.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-12-04 13:30

Så kan man godt!

Hvad man når man skal installere Windows?

Kan det også lade sig gøre... Hvis pc'en tillader boot fra USB

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 13:39

Du er ude hvor jeg endnu ikke har været - for min gamle comp kan ikke boote fra USB.
Men det kan den nye - dog har jeg ikke prøvet endnu.
Og det er jo en god måde at sikre sin comp.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-12-04 13:44

Har en gammel, compaq, så den kan nok ikke boote fra USB men jeg vil tjekke...

For den harddisk der sidder i den, er ikke den mest lydløse...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 13:51

Gammel Compaq.................det kan du ikke (sikkert USB1). Det skal være nyere comp.
Og hvis du vil bruge den nye HD i compaq så kopier det hele over fra gammel HD for der ligger måske en lille partition til at styre bios.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-12-04 15:35

Jeg vil lige tjekke BIOS...

Accepteret svar
Fra : mpjc

Modtaget 50 point
Dato : 26-12-04 16:40

Du kan også prøve at gå ind i bios og kigge under lager enheder. Det gjorde jeg og det virker....

Godkendelse af svar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-12-04 16:41

Det virker ikke... Men det var på den måde jeg kom tættest på...

Må nok heller se mig om efter en ny pc.

Kommentar
Fra : emesen