/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
udskrift problemer epson stylus cx3200
Fra : janinna
Vist : 1408 gange
150 point
Dato : 26-12-04 12:12

hej har en epson cx3200all in one printer ,har ikke haft problemer før ,men nu er der kommet striber på farve udprintningerne.DET ER PÅ HELE SIDEN OG DET SER UD SOM AFSTANDEN PÅ STRIBERNE er lige stor hele vejen, og hvis du vil udprinte mindre billeder ,ser det ud som om afstanden mellem striberne bliver mindre. hvad kan være problemet og er det noget jeg selv kan klare. mvh janinna

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 160 point
Dato : 26-12-04 12:21

Er det et scannet billede eller er det ved hver udprintning også i sort/hvid

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-12-04 12:40

Kan du ikke i programmet der bruges til dine udprintninger gå ind i egenskaber/indstillinger og vælge et punkt der hedder værktøj el lignende og herunder vælge noget der hedder skrivehovedrensning el. lignende.
Normalt er der et sådant punkt til Epson Stylus printere.
Men det er helt sikkert at du skal have renset skrivehovedet, og det kan gøres via dit udskrivningsprogram.
Jeg har to Epson printere og begge kan renses på ovenstående måde. Ellers se i din manual.
//bentjuul

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 26-12-04 12:50

til bentjuul. har gjort det ,hjælper ikke. til emesen kommer også ved sort , men er svære at se ,bliver være ved brug af fotopapir mvh janinna

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-12-04 12:58

Har printeren stået længe uden brug, jeg tror det er lidt skidt eller udtørring. Hvordan se et udskrift ud med 'dysecheck'.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 26-12-04 13:15

dysecheck er hvor der kommer en udprintningmed 3 sorte og nedenunder rød , blå , gul felter, så er den 100% iorden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 13:25

Når dyssecheck virker ok - så må det være et indscannet billede som du ikke kan printe ud.
Har du evt. flyttet rundt på tilslutninger, så den måske har mistet driveren.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-12-04 13:33

Ja, så har jeg ingen ideer om hvad det kan være, med mindre problemet er som emesen beskriver - jeg ved ikke om man kan rense indscanningsdelen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 26-12-04 13:35

det lige meget om jeg skal printe fra pc eller fra nettet, eller kopirer, eller scan, problemet er det samme . billedet er der ,men der er striber.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 13:42

Der kunne evt. være noget som får printerhovedet til at "hoppe" et bestemt sted,
skidt på glidestangen
skidt i tandbåndet som trækker "printerstolen".

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 26-12-04 13:54

Hej janinna

ny patroner ????

Hilsen Colin

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 26-12-04 14:00

hej har sat nye patroner i igår.men har købt printeren den 13-4-2004.over vejer at indlevere den til computercity,hvor jeg har købt den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 14:10

Tag lige dine patroner ud og sæt dem i igen.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 02-01-05 17:13

hej har løst problemet, det var foto papiret det var galt med .

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 12-01-06 11:08

Tak for svaret emesen.
kan ikke dele points! så giver dem til den første der svarede.