/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
i stykker eller hvad.
Fra : o_k
Vist : 368 gange
120 point
Dato : 26-12-04 09:39

Hej alle Kanduer. Kan man på en eller anden metode se om en harddisk er i stykker. Det er forde jeg prøver at sætte en harddisk (seagate) til min pcer men bios kan ikke se den, den bliver lidt varm og den snore også lidt.
Mvh o_k

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-12-04 10:05

du kan ikke se det fysisk på disken. Du kan se det, ved at teste den som du gør. Tjek evt at du monter den rigtigt. Prøv evt i andre pc`er.

Nogle gange kan man høre at den KLIKKER når den skal køre, det kan være armen der hænger.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 26-12-04 10:08

Jeg er næsten sikker på den er rigtidt monteret, den klikker ikke.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 130 point
Dato : 26-12-04 10:23

hvilket styresystem???

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 26-12-04 10:24

Winxp pro

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 26-12-04 10:25

med sp 1

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-12-04 10:30

start med at hente sp2, ikke at jeg tror det hjælper, men det er dumt andet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 11:03

Hvilket fladkabel sidder den på
HD1 med styresystem C: skal være master på IDE primary kabel
HD2 lager skal være slave på IDE primary kabel
eller
HD2 lager skal være master på IDE secundary kabel
CD/DVD skal så være slave på IDE secundary kabel
Når XP er startet kan du evt se din HD sådan:
h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>kan du se din HD nede til højre ??

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 26-12-04 11:08

HD 2 som slave-alene. nej jeg kan kun se Hd1 maxtor 120gb.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 11:20

På hvilket fladkabel sidder din HD2

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 26-12-04 11:34

emensen nu er jeg ikke rigtigt med. Men jeg tog det der gik om i mit cd/dvd drev og prøve med det. Jeg har også prøvet det der sidder i min harddisk (den jeg køre med normal )således at det kun var min seagate hd sat til, men bios finder den ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-12-04 11:48

Nogle comp skal bruge et par genstarter før de finder en ny HD.
I bios skal HD stå til autodetect
Det er vigtigt at sætte jumperen bag på HD rigtigt når du afprøver.
Seagate jumperindstilling kan se sådan ud.
I::: master (jumper længst væk fra strømkabel)
:I:: cabel select
:::: slave (ingen jumper)

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 30-12-04 19:50

Jeg har opgivet det. Jeg tror den er i stykker Har prøvet en anden Hd, og den virke med det samme.

Godkendelse af svar
Fra : o_k

Dato : 30-12-04 19:53

Tak for svaret troldenesdhb. Og emensen du får lige 100 p hvis du lige svare på seneste 25