/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vand i kælderen?
Fra : Bragesvej
Vist : 726 gange
50 point
Dato : 25-12-04 21:03

Nede i min kælder (Der er ikke stå højde) ligger der til tider en lille stribe med vand 2 x 50 cm, det har jeg ikke tænkt nærmer over.

I dag går jeg der ned, og der ligger ca 10 liter jeg har min hovedehane sidene der nede, henne ved hovedhanen er er knast tørt,
Men i den ene ende ved vægen, der støder ud mod mit bryggers der er det lige som der bare kommer "op" af gulvet?
Jeg har set mine vand/Varme rør efter, og de er ikke våde.

De sidste to dage har vi haft meget regn faktisk en hel del, nu tænker jeg kan det være vand fra grunden der pipler op igennem mit gulv?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-04 21:11

hvor kommer din vandledning ind??

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 25-12-04 21:12

Det kan både være "grundvand", nedsivende overfladevand derledes ind under dit hus af tætte lerlag og det kan være en utæt eller defekt kloakledning.
Nu er det så, at man kan håbe, at du fik tegnet ejerskifteforsikring hvis den er helt gal og ikke er omtalt i tilstandsrapporten. Måske har den tidligere ejer "glemt", at fortælle om problemet.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-12-04 00:17

Ok..Jeg har nu været helt ned at ligge på gulvet i kælderen, der er intet fugt på væge. men inde under trappen ligger
en lille "pøl" der ligesom stiger op der, jeg har haft lukket hovedehanen, det hjalp intet, der kom stadigvæk vand,
nu snakker vi ikke flere hundre liter vand, men nok til du får våde sokker

Jeg har ringet til mit forsikringsselskab (Jo jeg har ejerskifte) og i tilstandsraporten står der, at der er fugt i kælderen ,citat: "Det er normalt for en ejendom af denne alder"

Jeg blev senere ringet om af mit forsikringsselskab´s skade service som sagde de godt ville komme ud, men de er sten sikre på det er grundvand/tøsne/regn der er trukket op i gennem mit gulv.......
Ja for fanden vi har osse haft nogen ordentelige regnskyl de sidste par dage.....måske de har ret

Kan jeg ikke leve med det..jo jeg skal ikke have lagt dræn rundt om mit hus til en halv milion ....

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-12-04 00:18

Men at vandet stiger op i gennem mit gulv...det har jeg sku ikke hørt om, jeg kunne bedre forstå vis det kom ned langs vægene??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-12-04 00:44

Det tyder på at du selv vil komme til, at betale, men hør hvad forsikringsselskabet foreslår.
Det er da meget sandsynligt, at du kan leve med det relativt lille problem. Jeg tror at det er lerlag der skaber et lille væld under huset, hvor det så presses frem fordi kælderen er lavere end terrænet.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-12-04 01:27

Hvis du lader det være, hvad så, når/hvis det bliver hård frost. Vil gulvet så ikke springe/gå i stykker??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-12-04 10:38

Der skulle da ikke gerne være frost i kælderen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-12-04 12:24

Nejder er ikke frost i kælderen.

Jeg har snakket med forige ejere,
Hun siger det er fordig huset ligger så tæt på "Tissø" vi ligger ca 2 3 km der fra, (Kan på en god dag se tissø)
sammen med voldsom regn, ja så kommer der vand i kælderen.

Det skal siges kælderen er jo heller ikke beregnet til beboelse, jeg har en fryser stående der nede (Den må jeg vist heller hæve lidt

Her til morgen inde jeg ringet til forige ejer var der ca 2 liter i kælderen, og intet vand når det er tørt.

Så suma sumarum er når vandet regner meget og vandet stiger i tissø, ja så for jeg lidt vand i kælderen...

Ja det er sku skønt at blive hus ejer, Først har jeg problemer med at komme af med mit vand (Læs anden tråd) nu har jeg sku for meget af det.... ::D

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-12-04 12:31

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-12-04 20:46

Alt i alt lyder forklaringen fornuftig nok for lidt vandindtrængen i kælder er slet ikke så ualmindelig.