/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Filmen vender på hovedet
Fra : niels86
Vist : 1794 gange
50 point
Dato : 15-08-02 08:13

Jeg prøver at afspille en mpeg. fil men den vender på hovedet. er der mulighed for at man kan få vist den rigtigt

Accepteret svar
Fra : franke

Modtaget 60 point
Dato : 15-08-02 08:30

For det første tror jeg ikke at FOTO er det rette sted at placere dit spørgsmål, da alle pc nørderne ikke her valgt FOTO i deres setup,- så jeg ville nok kaste den ud i en eller anden computer relateret forum istedet,- f.eks. http://www.kandu.dk/dk/emne/30216

Men ja, du kan godt vende den om. Du skal have fat i et video redigerings program som f.eks. Premiere, her kan du vende, dreje, spejlvende, flippe og klemme video sekvenser alt det du ønsker. Bagefter gemmer du blot filen igen.... wupti. Der findes også en del shareware eller freeware programmer, som kan disse ting.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 15-08-02 08:59

Du kan bare vende skærmen på hovdet....hi hi

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-08-02 10:14

Hej Niels,

du ka' bruge Virtual Dub, til at få vendt din film om... den har 2 filtre inkluderet der ka' horizontalt samt verticalt omvende billederne så man ka' vende det som man har lyst til...

problemet er bare at det umiddelbart ikke ka' gemme filmen i Mpeg hvis du vil beholde dette format, uden et plugin... men ellers er det muligt at vende billedet og gemme/konvertere det til DivX...

men husk altid, at lave kopier når du ska' arbejde på film/billeder... så du altid har originalen hvis det sku' gå galt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 15-08-02 17:11

Er det i Windows MediaPlayer du afspiller filmen ? Hvis ja, så brug en anden afspiller, f.eks BSPlayer eller Micro DVD Player, så er det ikke nødvendigt at bruge redigerings-programmer.

Windows MediaPlayer, kræver også al for mange resourcer af din PC.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-08-02 22:02

Hej Traic,

medmindre disse players ka' vende filmen korrekt hjælper det jo ikke ret meget... så ville den jo vende på hovedet uanset hvordan du afspiller den... og så er der behov for at bruge et video redigerings program for at vende den korrekt...

jeg har lige installeret og afprøvet BSplayer... og denne har ikke en funktion hvorved man ka' vende sin film... så jeg er ikke lige helt med på hvorfor du foreslår Niels at bruge den til at vende hans mpeg film med...
Jeg har også downloadet og afprøvet Micro DVD version 1.2, den har eller ikke noget med at vende en Mpeg film, eller i det hele taget at vende en film om... så med mindre der er kommet en ny funktion i version 1.3 som jeg ikke kender til, forestår jeg heller ikke helt hvorfor du har foreslået den heller...

men selvfølgelig ville det være nemmere hvis en player understøttede det og havde en funktion, hvorved man ku' vende sin film, hvis man havde brug for det... Jeg kender ikke umiddelbart en player der ka', men hvis du gør så send linket til dem, i stedet for to afspillere der ikke gør...

så vil det da være noget nemmere for Niels, istedet for han ska' til at rode med et Video redigerings program..

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 15-08-02 22:42

Strarup, det kan da godt være at du har hentet Micro DVD version 1.2 og BSPlayer, men det kan hverken Niels eller jeg bruge til noget !

Nu ligger landet sådan, at de to afspillere jeg nævner, AUTOMATISK vender billedet, hvis det da ER vendbart.
Og bare fordi der ikke er en funktion der tillader manuel vending, er det ikke ensbetydende med at det ikke kan lade sig gøre !

Desuden var det jo bare et foreslag, så lad være med at gøre et stort nummer ud af ingenting.

Niels, jeg foreslår, at DU, som har problemet, henter de programmer og ser om det hjælper (for det har de gjort før)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-08-02 22:50

Traic er du ikke en kende fræk overfor Strarup, det er Niels der ejer spørgsmålet og dermed kan du da ikke sige at det kan du ikke bruge til noget.....

Brug dine egne point istedet for at brokke dig over andres besvarelser i et spørgsmål som slet ikke vedrører dig.

Og når vi nu er igang, kan jeg jo se at du i flere indlæg hugger med arme og ben når nogle svarer med en kommentar og tager denne og laver den til dit eget formodede svar.

Det er ikke første gang, e.p. er desværre så uheldig, at han flere gange har været ude for din frækhed....

Så kom i sving makker med at lave dine egne point, så du får råd til at oprette spørgsmål istedet for at rakke ned på andre og tilmed åbenlyst forsøge, at hugge andres besvarelser, det er simpelthen for DUMT.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-08-02 23:21

Hej Traic,

tja... har du overhovedet afprøvet det... nu har jeg med vilje vendt en film stump på hovedet med Virtual Dub... Og hverken BSPlayer eller Micro DVD har vendt dem om, men de vises stadigvæk på hovedet... Så hva' ka' jeg og Niels så ligebruge det til???

så jeg forestår stadigvæk ikke hvorfor du vil bruge dem til at vende en film med når de nu ikke gør det... ved BSplayer er det den nyeste version jeg har hentet og afprøvet... men fortæl venligst hvilken version der så gør det... Så ska' jeg også afprøve det...
ved Micro Dvd har jeg brugt version 1.2, men hvis du ka' fortælle mig hvor jeg ka' finde og downloade version 1.3 ska' jeg også nok afprøve den...

er du sikker på det ikke er fordi det har været film der ikke har været vendt på hovedet du har afspillet at de har vendt rigtigt?

jeg håber da for Niels at det vil være så simpel at han kun ska' bruge et afspilningsprogram der ka' gøre det... men vær' sød og poste linket til de versioner der ka' vende filmene Automatisk... det vil være en større hjælp... jeg ska' også nok med glæde afprøve dem for at finde ud af om de nu også ka' gøre det... idet det vil være noget nemmere end selv ska' til at gøre det i et redigerings program, hvis man ikke har prøvet det før...

men indtil videre har jeg nu ikke set de programmer du har foreslået har kunnet det... det er ikke for at træde dig over tæerne eller noget... eller gøre et stor nummer ud af det som du evt. gør... men jeg er her for at hjælpe, og når de programmer du indtil videre har foreslået... ikke ser ud til at ka' det du siger... tja... så ka' jeg altså ikke holde min kæft...

men hvis du viser mig et program der gør, ska' jeg nok... men indtil da gør jeg ikke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 15-08-02 23:30

Sig mig lige engang zonker, er det denne du refererer til: http://www.kandu.dk/dk/spg/5674 ? For mig bekendt, kom der vidst en undskyldning i den forbindelse !

Hvad angår point, så lad mig lige nævne, at dem er jeg pi... ligeglad med !!! Jeg er her sgu ikke for dem og for min skyld, kan DU beholde dem.

Jeg er meget ny her på Kandu og skal lige lære det der med kommentar og formodet svar, men jeg fandt hurtigt ud af hvem der er de gode og de onde - men fandt også ud af at man åbenbart skal passe meget på hvad man siger, eller hvordan man skriver det, for der er åbenbart nogle børn herinde, der bliver "fornærmede", hvis tingene bliver sagt for "hårdt" føj !!! Men fremover, bruger jeg MANGE Smilies, så der ingen tvivl er !

Jeg ved godt at jeg ikke når mange brugere på Kandu til sokkeholderne, men jeg giver mit besyv med, når jeg føler, at det er noget jeg ved noget om - men ikke på bekostning af, at hvis man kommer med en kommentar, skal den straks rakkes ned, om den virker eller ej.

Nå, det var så lidt galde der skulle ud, men jeg klarer slet ikke kommentarer som zonkers!

Så hvis der er brugere her på Kandu der føler at jeg har været frække overfor dem, så lad mig lige få det at vide, så vi kan få ordnet det med det samme - jeg vil ikke være uvenner med nogen.

Jo, måske en enkelt ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 15-08-02 23:36

Strarup, jeg skrev jo også: "Desuden var det jo bare et foreslag"

Skal ikke ske igen ))))))))

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-08-02 08:22

godt ord igen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 08:32

niels86" <niels86.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:gk079.4589$ww6.507361@news010.worldonline.dk...
> Jeg prøver at afspille en mpeg. fil men den vender på hovedet. er der
> mulighed for at man kan få vist den rigtigtå)

Vend din skærm på hovedet....*S*
Nej det var et lille humør indlæg, vend ikke skærmen på hovedet, da den
muligvis ikke kan tåle dette..
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 10:45

"niels86" <niels86.news@kandu.dk> wrote in message
news:gk079.4589$ww6.507361@news010.worldonline.dk...
> Jeg prøver at afspille en mpeg. fil men den vender på hovedet. er der
> mulighed for at man kan få vist den rigtigtå)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hvad med at vende dig selv på hoved. Det skulle efter sigende også være
sundt for blodomløbet.

/Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 11:38

jeg startede et filmklip i Winamp3's filmfremviser. det klip var på hovedet
og spejlvendt.

ved afspilning i WinDVD var alt ok.......

hmmmmmmm..........................

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3d5caa9f$0$394$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> niels86" <niels86.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:gk079.4589$ww6.507361@news010.worldonline.dk...
> > Jeg prøver at afspille en mpeg. fil men den vender på hovedet. er der
> > mulighed for at man kan få vist den rigtigtå)
>
> Vend din skærm på hovedet....*S*
> Nej det var et lille humør indlæg, vend ikke skærmen på hovedet, da den
> muligvis ikke kan tåle dette..
> --
> Med venlig hilsen
> Fotograf Thomas Lorentsen
> www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
> http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 20:51

"niels86" <niels86.news@kandu.dk> wrote in message
news:gk079.4589$ww6.507361@news010.worldonline.dk...
> Jeg prøver at afspille en mpeg. fil men den vender på hovedet. er der
> mulighed for at man kan få vist den rigtigtå)

Med VirtualDub har du mulighed for at køre videoklip igennem nogle filtre
"flip vertically" og "flip horizontally". Det skulle få klippet på ret køl.

VirtualDub kan du søge efter på google.com. Der findes sikkert også andre
alternativer.

Jakob Birk

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 24-08-02 00:55

Ok, du kan også gøre noget helt andet: Installer V5.0 build 8 som findes her: http://www.btinternet.com/~nimosiro/ og HUSK at installere Bicubic Resizer Filter som vender alle filmklip rigtigt !