/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af fadder
Fra : 2601
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 25-12-04 13:12

Er der nogle der kan tyde hvad der står under fadder:

Jeg får det til: Fadder: ? Nyborg, Jomfrug M. Witten?oo??, ? ? af Semds ? ? ?.

Det drejer sig om Thisted1837-1853. I Arkivalieronline Opslag 40 nr. 11.
Helmouth Georg Wittrock.

Vis man også kan læse hvad hans moder heder: Jeg får det til: Friederike Sophie Dorothea " Stockfleth " af Thisted.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-12-04 15:40

du kunne jo sende linket så folk har lidt nemmere ved at finde frem til hvad du vil have hjælp til

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-12-04 15:48

Til miritdk

Da man skal have password for at kunne komme ind i Arkivalieronline hjælper det jo ikke.
Arkivalieronline er http://www.arkivalieronline.dk/login/login.aspx?ReturnUrl=%2fSoegeSider%2fkirkeboeger%2fKirkeboeger.aspx.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-04 19:29

Jeg kan se du har læst på faddere under nr. 12 og ikke 11.
Hvilket er det rigtige?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 25-12-04 19:36

Hej 2601
Jeg får det til at der skal stå:
Mdme Nÿgborg, JOmfru Mo. Wittendorff, Barnets fader, Pastro?? Obel af Semds, og ?? Michelsen

Moderens navn har jeg læst som du.

Glædelig jul

Lis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-04 19:43

Semds kan læses som Sennels.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-12-04 19:59

Til Teil

Du har ret det er nr. 12 Helmouth Georg Wittrock.

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 200 point
Dato : 25-12-04 20:04

Jeg ved ikke havd i andre har gjort, men da det er post no 3 fra neden tog jeg den tilsvande under fadderene
forøvrigt indsneg der sig en stavefejl der sjal stå pastor og ikkke pastro.
Vil du have mere hjælp kunne du jo gemme billedet og lægge det ind på DIS

Hilsen
Lis

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-12-04 20:17

Tak for svaret LisBJensen.

Det passer med at det er en amtsprovst Obel og en husbestyrer Nyborg i Sennels Præstegård og da faderen er cand. teol passer det. Hvem jonfru M. Wittendorff er ved jeg ikke men det kommer måske.
Mange tak