/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3 vs WMA
Fra : JacobS.
Vist : 794 gange
20 point
Dato : 25-12-04 11:12

Hvad for en af disse to musik filer har den bedste kvalitet?

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 30 point
Dato : 25-12-04 11:31

det kommer jo an på bitraten, men de kører efter samme encodings system, og som standard er det 128 kbps, så der skulle ikke være forskel, men WMA er produceret og derfor supportet af microsoft, mens mp3 er uffocielt, men der er jo osse OGG vorbis.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 14:12

Jeg har begge formater liggende i min Media Player og kan ikke høre forskel. Var det ene format lydmæssigt bedre end det andet, skulle man mene at jeg kunne høre om der var tale om det ene eller det andet. Det kan jeg ikke.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 25-12-04 14:51

Her er en lille undersøgelse omkring forskellige musik formater og hvad de forskellige formater "helst" bør anvendes i forbindelse med:

http://ekei.com/audio/

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 29-12-04 17:28

Tak for svaret xyzzygy.