/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Topfarten..
Fra : hvidtiger
Vist : 1356 gange
50 point
Dato : 25-12-04 10:56

Jeg har stilt dette spørgsmål før men kom ikke ret langt, så jeg håber stadig i kan hjælpe..Det er fordi jeg har en PGO Hot50 som jeg er ved at bygge om til en baneracer..PGO er nok ikke lige den bedste til det men jeg prøver..
Problemet er ikke bundtrækket men topfarten.Jeg kan ikke presse den længere op end 90km/t..Her er min opsætning:

Hebo Racing 47,6mm alu
Athena racing krumtap 10mm
Carbon membranplader
21mm studs
21mm amal karburator med dyse 100(Kan ikke højere)
Forstærket malossi rem
Polini speed control vario med 5gr ruller
Polini speed clutch
Gianelli knæk udstødning
Malossi powerfilter/Koso powerfilter (Har prøvet med begge)
14/41 gearing
Athena evo stempel

Den starter, tongangen og optrækket er godt, men topfarten er kun max 90km/t!...Hvilket er mener ikke er ret meget med den opsætning..Mange mener at selvom det er en PGO burde den køre 110km/t ca..Men jeg har prøvet med de to powerfilter jeg har og dyset den op og ned, men det hjælper ikke.Jeg har prøvet med en dyse 110, men der kan den slet ikke tage ret mange omdr og firtakter helt vild, så den er for stor..Ny choker da jeg ikke kunne starte den før, men det gør den nu..Større studs, men det hjalp ikke, stadig den samme fart..Da jeg sidst stilte dette spørgsmål fik jeg at vide jeg manglede POWER!!..Men HVORDAN???.....Et eller andet er der da forkert da den ikke vil længere op..Har prøvet med 4gr ruller, men der tager den bare mange flere omdr og køre så vidt jeg kan huske en smule langsommere, men ikke meget...Nu køre jeg med 5gr, men kan det være fordi mine ruller stadig er for tunge??..Tja det virker bare underligt at rullerne skal være så tunge med den opsætning...

Hvad kan jeg gøre???

Mvh Tigeren

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 25-12-04 10:59

Nu skrev jeg for tunge..Jeg mente for LETTE!...*Gg*

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 25-12-04 11:12

Jeg har lidt mistanke til mit nye stempel som jo er et evo stempel..(Det er fladt ude i enden hvor det originale buer en smule)..Jeg har stadig det originale liggende, men har ikke prøvet og skifte det til det gamle endnu...Tror I Det er der den ligger???

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 25-12-04 11:24

hey det lyder meget mystisk jeg har en hot der kører 110..
47,6 athena evo
21 amal kabu
racer kobling
krumtap
og en anden vario ved ik lige hvad det er for en
technicgas next rør
det er alt og den kører ca 110...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 25-12-04 11:40

Hvad ruller køre du med??

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 25-12-04 13:12

det er 5 grams ruller der er i den..

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 25-12-04 13:18

en hebo udstødning på og så er du der

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 25-12-04 13:19

Hmm det er også det jeg køre med..En hebo udstødning..Og hvorfor???

Accepteret svar
Fra : tiemaster

Modtaget 50 point
Dato : 25-12-04 13:25

har du prøvet og stille dit spørgsmål på www.scootergalleri.dk de pjeler og kunne hjælpe med den slags....

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 25-12-04 13:35

Nej ikke lige dette spørgsmål, men de andre jeg har stilt var ikke meget hjælp jeg fik der..Men det spørgsmål jeg også har stilt er om min lyddæmper kan være begrænset i min Gianelli udstødning..Ved ikke om Gianelli plejer og gøre det...

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 26-12-04 07:27

Tak for svaret tiemaster.