/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Navigationspanel til FrontPage
Fra : kandu
Vist : 602 gange
220 point
Dato : 25-12-04 09:29

Jeg kører XP og Frontpage 2002. Jeg vil gerne lave et betjeningspanel i venstre side af skærmen, som bliver stående, mens man blader rundt i siderne med hyberlinks. Panelet vil jeg gerne have skal se ud i princippet som Stifinder i Windows, så man ved at klikke (eller pege) på hovedmapperne får alle undermapper o.s.v., som man kan tildele hyberlinks hvorhen man vil. Gerne med + - foran, ligesom stifinder. Kan man det, eller måske noget lignende???
Jeg har desværre ikke FrontPage extension.

M.v.h. Jørgen jdyrholm@get2net.dk

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 25-12-04 10:06

Her er der en måde at gøre det på. Du skal lægge nedstående kode på en ny side i det frame, du vil anvende som betjeningspanel.
Hent en ny side frem i notesblokken og indsæt koden. Gem så siden og gå til frontpage, hvor du importerer den nye side til den webfolder, som indeholder de andre hjemmesider.
Vær opmærksom på, at javascript filen "animate.js" også skal placeres i samme folder som menu-siden.
Mvh Carsten

-------------foldud menu----------------(denne linie skal sletes)------------
<HTML>

<HEAD>
<META http-equiv="Content-Language" content="da">
<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<META name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<META name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<TITLE>MENU</TITLE>
<SCRIPT language="JavaScript" fptype="dynamicoutline">
<!--
function dynOutline() {}
//-->
</SCRIPT>
<SCRIPT language="JavaScript1.2" fptype="dynamicoutline" src="../outline.js">
</SCRIPT>
<SCRIPT language="JavaScript1.2" fptype="dynamicoutline" for="document" event="onreadystatechange()">
<!--
initOutline()
//-->
</SCRIPT>
<META name="Microsoft Border" content="none">
</HEAD>

<BODY onclick="dynOutline()">

<TABLE border="1" width="1000" height="561">
<TR>
<TD width="100%" align="center" height="30"><FONT size="5">Aktivitets-oversigt</FONT></TD>
</TR>
<TR>
<TD width="100%" align="center" valign="top" height="493">
<DIV align="center">
<CENTER>
<TABLE border="1" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" height="500">
<TR>
<TD width="25%" align="left" valign="top">&nbsp;
<UL dynamicoutline type="circle" initcollapsed>
<LI>
<P align="left"><B>Øvelser</B>
<UL type="disc">
<LI>
<P align="left">Øvelse_1</LI>
<LI>
<P align="left">Øvelse_2</LI>
<LI>
<P align="left">Øvelse_3</LI>
</UL>
</LI>
<LI>
<P align="left"><B>Foredrag</B>
<UL type="disc">
<LI>
<P align="left">Foredrag_1</LI>
<LI>
<P align="left">Foredrag_2</LI>
<LI>
<P align="left">Foredrag_3</LI>
</UL>
</LI>
<LI>
<P align="left"><B>Workshops</B>
<UL type="disc">
<LI>
<P align="left">Workshop_1</LI>
<LI>
<P align="left">Workshop_2</LI>
<LI>
<P align="left">Workshop_3</LI>
</UL>
</LI>
</UL>
<P>&nbsp;</TD>
<TD width="75%" align="center">&nbsp;</TD>
</TR>
</TABLE>
</CENTER>
</DIV>
</TD>
</TR>
<TR>
<TD width="100%" align="center" height="20"><FONT size="5">Bund</FONT></TD>
</TR>
</TABLE>

</BODY>

</HTML>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-12-04 12:06

Her er hvad FrontPage siger om at oprette rammeri version 2002:
Citat
Oprette en rammeside
En del af indholdet under dette emne gælder muligvis ikke for alle sprog.

Kontroller, om browseren understøtter rammer.
Sådan gør du

Klik på Sideindstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Kompatibilitet.
Marker din browser på rullelisten Browsere.
Afhængigt af hvilken browser du vælger, markeres eller fjernes markeringerne i Tilgængelige teknologier.
Peg på Ny, og klik derefter på Side eller Websted i menuen Filer i sidevisningen.
Klik på Sideskabeloner i opgaveruden Ny side eller nyt Websted under Ny ud fra skabelon.
Klik på fanen Rammesider.
Klik på den rammesideskabelon, du vil bruge, og klik derefter på OK.
Angiv, at startsiden skal vises i alle rammer.
Sådan gør du

Klik på den ramme, du vil angive en startside for.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Markere en side, der er oprettet i forvejen

Klik på Angiv startside i rammen, og benyt følgende fremgangsmåde:

Marker siden på listen med sider, du allerede har oprettet, i den aktuelle arbejdsmappe.
Find den side, du vil åbne, i boksen Søg i.
Find den side, du vil bruge, ved at klikke på .
Skriv sidens URL-adresse i boksen Adresse.
Oprette en ny side og angive, at den skal være den startside, der vises i denne ramme

Klik på Ny side i den ramme, der skal angives en startside til. Der oprettes en ny side i rammen, og den nye side bliver automatisk den første side.

Bemærk! Når du bruger rammesider og rammer til at arrangere Webstedet, bør du ikke bruge fælles kanter eller hyperlinkpaneler. Hvis du bruger fælles kanter eller hyperlinkpaneler sammen med rammer, bliver det forvirrende at navigere på Webstedet.

Du kan så for eksempel bruge noget avanceret som dette: http://dynamicdrive.com/dynamicindex1/navigate1.htm
eller lave simple link med tekst i den venstre ramme.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 26-12-04 16:49

Hej!!

Det er ikke så svært at lave.

Du skal bare lave en ny side for hver gang den skal folde ud. Og så linke til den side den side.

Du kan evt. lave det med + og - tegn.

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 27-12-04 00:05

Hej mpjc

Det kan godt være, det ikke er så svært, men jeg er novice, så for mig er det. Carsten Povlsen ovenover har jeg prøvet, men det gik helt i fisk. Jeg er nok for dum. Kan du beskrive det, eller klippe det ud i pap, så selv jeg kan forstå det?
En stifinder som i Windows med +/- tilvenstre for mapperne er helt perfekt. Den skal være i en ramme i venstre side, der bliver stående, når man blader på hjemmesiden.
Det lyder måske lidt naivt, men jeg gør det, så godt jeg kan.

Jørgen jdyrholm@get2net.dk

Accepteret svar
Fra : mpjc

Modtaget 220 point
Dato : 27-12-04 12:14

Jeg kan prøve at lave en og så sende den til dig i ZIP-format.

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 27-12-04 21:07

hej mpjc

Det glæder jeg mig til. P.f.t. Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : kandu

Dato : 29-12-04 08:41

Tak for svaret mpjc.
Jeg er nybegynder (også på Kandu), men jeg håber at høre fra dig igen, og at du hermed har fået dine velfortjente point.

m.v.h. Jørgen