/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken ny mobil kan I anbefale??
Fra : Nuserpigen
Vist : 473 gange
500 point
Dato : 24-12-04 00:48

Hejsa....
Min mobil var blevet sendt til repration for 3. gang.... Nu er den så blevet væk i posten, og TDC erstatter den naturligvis...
Så nu skal jeg have en ny..... Jeg havde en Siemens C65.... men havde sku ikke andet end bøvl med den, så kunne måske godt tænke mig en nokia... men ved det ikke helt....
Jeg vil gerne have en mobil med bedre kamera/billedekvallitet end på Siemens C65.... synes faktisk at den var elendig....
Hvad kan I anbefale??
Der er efterhånden så mange og vælge imellem....

På forhånd tak og

Hilsner fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 500 point
Dato : 24-12-04 04:25

Hvis det skal være sådan nogenlunde i samme prisklasse, vil jeg da foreslå en SonyEricsson k500i.
Der findes ingen Nokia i samme prisleje, der kan hamle op med den:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&lc=no&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10176&zone=pp&lm=pp1&pid=10176

Men hvis den godt må være noget dyrere, er Nokia 7610 et godt valg. Ikke mindst er kameraet helt i top
- men det er prisen så altså også.

NB! "Nogenlunde samme prisklasse" = at uden abonnement koster k500i 500 kr. mere end C65 hos TDC.
C65 koster 1800 kr., og K500i koster 2300 kr., men det er desværre prisen, hvis man vil have en rimeligt god mobil.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-12-04 04:38

Hvis du derimod har mulighed for at få pengene tilbage og købe din mobil et andet sted,
kan du få K500i til 1785 kr. her: http://www.mobiltelefon.dk/product_info.php?cPath=21_40_29&products_id=104

I det hele taget er TDC nok det dyreste sted, man kan købe sin mobil.
Jeg har selv abonnement hos TDC, men jeg kunne aldrig finde på at købe min mobil der.
Da jeg i sin tid købte min SX1, ville TDC have over 5000 kr. for den.
Det takkede jeg pænt nej til - og gik så hjem og fandt den til 3200 kr. på nettet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:19

nokia 6230 er klart at anbefale

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 24-12-04 09:23

Hej.. Jeg tror det er de fleste siemens telefoner den er galt med ... jeg har en siemens sl 65 som her en ide om at fryse når folk ringer til dig ... eller osse går den meget langsomt ud.. den kan osse finde på når man skal ind i noget skriver den "vent venligst" har flere gange ladet den ligge og den bliver ved med det til jeg tager batt ud

Glædelig jul

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:26

vil du vælger en nokia som gå ind på clubnokia og tilmeld telefonen så er det bare at gå ned med telefonen til en af deres carecenter hvis den skulle gå i stykker (har haft adskellige telefoner har dog aldrig haft brug for det men det er en god sikkerhed at have det er lige meget hvor telefonen er købt bære det er en nokia du får også en lånetelefon hvis de ikke kan rep. den sammen dag læs http://www.nokia.dk/phones/clubnokia/benefits.php

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-12-04 11:09

smor20 > Den slags problemer kan tit løses med en firmware-opdatering. Det kan du få gjort ganske gratis hos Telecare,
så længe garantien dækker.
Og hvis det ikke hjælper, må du insistere på at få en ny telefon, for sådan skal den selvfølgelig ikke té sig.
Jeg har selv to Siemens-telefoner - en SX1 og en M55 - og ingen af dem er der problemer med.

rotw > Nuserpigen skriver jo, at kameraet er meget vigtigt for hende, så hvis hun vil bevæge sig op i det prisleje,
som en 6230 ligger på, kan hun da lige så godt købe en 7610, som ikke er ret meget dyrere.
7610 har 1 megapixel kamera, mens 6230 bare har VGA-kamera.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-12-04 11:39

Hvad med en her fra.
http://www.philips.dk/index.html

Kommentar
Fra : 888

Dato : 24-12-04 12:39

Nokia 6600. den har oz et lækkert "stort" display... http://www.nokia.dk/phones/6600/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 13:08

folk der arbejder hos philips ville ingen gang selv anbefale en mobil fra philips

Kommentar
Fra : janik

Dato : 24-12-04 23:21

efter min erfaring så hold dig langt væk fra nokia, de har for mange
fugtskader*S*som de kalder det..
sonyericsson laver nogle mere stabile tlf..

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-12-04 20:15

Hejsa....
Tusind takker for jeres indlæg.....

Synes at en Nokia 7610 og en Sony Eriksson k500i lyder spændende.....
Så kigger lige nærmere på dem....

Hilsner fra Nuserpigen

Ps. Flere forslag er også velkomne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-04 20:40

Hvis prisen ikke er det afgørende, så kik også lige på SonyEricsson K700i og S700i
smat på Nokia 6630.

S700i og 6630 har begge et kamera på hele 1,3 megapixel, så her nærmer kvaliteten sig
et rigtigt digitalkamera.
Til gengæld er de så også temmelig dyre: 4500 - over 5000 kr.

Men K700i kan du sagtens finde til 2200 - 2300 kr. på nettet. Den er "storebror" til K500i
og lige en tand bedre. Ganske vist har den kun VGA-kamera, men et virkelig godt et.

Vil du derimod gerne have en forholdsvis billig telefon, er K500i som sagt det bedste valg til pengene.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-04 20:41

smat = samt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-04 20:47

ville vælge nokia til hver en tid
har haft s.e motorola og amsung

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-04 20:51

Rellom pris forskel 7610 - 6230 ca. 2000kr

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-04 21:51

Rotw > Så voldsomt er det nu ikke - men du har ret i, at prisforskellen
er større, end jeg troede.

På denne side (hvor jeg altid selv handler) http://www.mobiltelefon.dk/index.php?cPath=21_40_25&sort=2a&page=2
koster 6230 2475 kr. mens 7610 koster 3399 kr.

Men Nuserpigen udtrykker jo især interesse for kamera og display, og hvis hun stiller sig
tilfreds med det VGA-kamera og den meget lille skærm, som 6230 har at byde på, kan
hun jo lige så godt købe en meget billigere telefon.

Dermed siger jeg ikke, at 6230 er en dårlig telefon. Den har bare ikke lige de kvaliteter,
som efterspørges her.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-04 21:58

http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&form=1&priceinterval=-1&producer=2&product=70&abonnement=11
her spare koster den 2299kr
debitel har den med ab. til 1 kr. ab. 299

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-04 22:14

Rotw > Ja, på dit link koster 6230 2299 kr. hos GoBlue, mens 7610 koster 3149 kr. hos First Class Communications.
Men det giver jo også en prisforskel på under en tudse.

Du har ret i, at det er lidt billigere end på mit link - hvis det er det, du mener - men som du kan se,
har GoBlue ikke e-mærket. Og det andet sted kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-04 11:21

det kommer an på hvor meget nuserpigen vil give 2-3-4-5000 kr for
hos debitel koster 6230 (1894 kr.*)1kr6måneder.oprettelse, unlock på nettet) (kun nær billeder)

http://www.nokia.dk/phones/imaging/support/comparePhones.php

og når vil kommer op i 4-5000 kr så ville jeg nok købe et rigtig digitalkamere for der er ingen telefon det pt kan konkurere med et rigtig digikam. (der fylder også mere)
så pengepungen må sejre. det er lidt for alle penge punge.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 27-12-04 22:20

Hejsa....
Lige et sidespring.....

Har fået tilbudt en Samsung E700 for 1500 kr.... Den er 4 mdr gammel....
Er det en ok pris?
Nogen der har nogle gode eller dårlige erfaringer med denne mobil??
(Det er ikke en mobil, jeg har fået tilbudt i forbindelse med, at TDC har fået min gamle Siemens C65 væk)
Evt. flere points tilbydes....

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-04 23:46
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-12-04 03:56

Jeg synes, at 1500 kr. er for meget for en fire måneder gammel, brugt e700
- det ville jeg i hvert fald aldrig selv give.

Hvis du opretter en salgstråd her http://www.mobildebat.dk
kan du sagtens få en velholdt e700 for omkring en tudse.

Du skal lige registrere dig som bruger først. Derefter ruller du så ned til ”Køb & Salg”
og opretter din tråd i ”Telefoner”.

Det samme kan du selvfølgelig gøre, hvis du hellere vil have en anden telefon
end Samsung’en. Fx kan du jo annoncere efter samtlige de telefoner, du helst vil have
- og så slå ned på det bedste tilbud.

Som en slags garanti er der øverst i salgsforummet oprettet en tråd, ”Dem kan du roligt
handle med + Blacklisten”, hvor du kan gå ind og tjekke, hvilke sælgere der er pålidelige,
og hvilke der ikke er.

Og hvis du ikke har lyst til det, siger du bare til vedkommende, der vil sælge dig en e700,
at du vil købe den for MAX 1200 KR. – såfremt den er fuldstændig uden ridser og altså
som ny at se på.
Er der derimod ridser i telefonen, skal prisen selvfølgelig yderligere ned, alt efter hvor
medtaget den er.

Iøvrigt er der allerede oprettet en e700-tråd, og som du kan se, er folk villige nok til at
sælge deres e700 for 1100 kr.: http://www.mobildebat.dk/showthread.php?p=333200#post333200

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 29-12-04 18:05

Hejsa

Jeg fik ham presset ned i pris mth Samsung E700... så det var dejligt......

Tusind tak for alle rådene....
Tror det bliver en K500i....

Godt

Hilsner fra Nuserpigen

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 29-12-04 18:08

Tak for svaret Rellom... Godt

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-04 18:08

Super!

Hvad fik du så Samsung'en for?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-04 18:10

Selv tak, Nuserpigen.

Men jeg er stadig nysgerrig med hensyn til Samsung'en.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-04 18:13

Hovsa, forkert smiley.

Her er den rigtige:

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 29-12-04 21:31

Hehe.....
Jeg fik den for 1100 kr med datakabel og headset....
Troede ikke at der fuldte noget tilbehør med, men det gjorde der....
Den virker fint, ingen ridser eller noget....
Kamerakvalliteten er ihvertfald MEGET bedre end på Siemens C65....
Det undre mig bare, at man ikke kan indsætte egne billeder i telefonbogen på den....

Hilsner fra Nuserpigen....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-04 22:09

E700 har jo været på markedet i et stykke tid, så den mangler nogle af de raffinementer,
som de nye telefoner har.
Desuden har den en mani med at komme med små bip-lyde i tide og utide.

Men en fin telefon er det bestemt, og i det link, jeg gav dig, var der jo tale om
en E700 med en lille ridse - så hvis du har fået en absolut ridsefri E700 for
1100 kr., er det helt sikkert et super køb, du har gjort.

Tillykke med det!

Kommentar
Fra : hjerte

Dato : 18-07-05 12:13

Jeg kan helt klart anbefale se k700i. det er en rigtig fed tlf, som kan mange ting.

jeg håber for dig at du finder en tlf du bliver tilfreds med!!!

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 18-07-05 23:01

Hej hjerte....

Det er da en gammel tråd, du har fået fat i
Jeg fik mig en E700, som jeg senere solgte og fik en SE K700i i bytte.... Den har jeg stadig, men er ved og brænde lidt varm på SE k750i...

Tak for indlægget

Hilsner fra Nuserpigen