/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke åbne mine mapper normalt
Fra : yearhouse
Vist : 2012 gange
50 point
Dato : 23-12-04 23:07

efter en systemgendannelse, har jeg fået et problem: Nu kan jeg pludselig ikke åbne mine mapper på normalvis ved museklik....men skal have rullepanelet frem og klikke på "åbn"........Jeg har været inde i mus-opsætningen, men kan ikke komme videre.......og hérinde véd i alt!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 23:30

Hejsa

Jamen så går du bare om i din systemgendannelse og vælger fortryd min sidste gendannelse

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-12-04 23:51

Nixen Brian........den skriver, at den ikke kan skrive tilbage igen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 23:53

Det var sku da træls

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe på proplemet,men det er da et forsøg værd

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 23:58

Eller prøv en scandisk

Dobbeltklik på denne computer

Højreklik på din harddisk

Vælg egenskaber

Vælg fanen funktioner

Klik på undersøg nu

Så kommer der et vindue med indstillinger for disk kontrol

Sæt et flueben

Både ved-ret fejl i systemet automatisk
Og ved-søg efter og genopret beskadiet sektorer

Så klikker du på start-så vil der komme en melding om noget med skal orden udføres ved genstart
(jeg husker ikke det helt) men her siger du bare ja,

Og bagefter genstarter du så bare computeren-og så kan du se at den går i gang med at tjekke din computer

Det kan godt tage et stykke tid

OBS

Du må ikke afbryde denne kontrol-for så starter den bare på ny næste gang du genstarter

Mvh
Brian

Prøv også lige dette

gå i start-vælg kør

Her skriver du chkdsk og klikker på ok

Så laver denne kommando også lige en kontrol

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 24-12-04 00:38

KUNNE det måske være noget så simpelt som indstillingerne i mapperne - under funktioner - ?????????

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 24-12-04 14:17

Tak for svaret miritdk.
Jeg er helt flov...
Men jeg kan altså ikke anvende dobbeltklik.....men jeg nøjes så bare med et enkelt.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-12-04 15:46

Hejsa igen

Inde i mappeindstillinger kan du oså sætte musen til enkelt eller dobbeltklik

Enkeltklik

Angiver, at du vil åbne elementer i mapper og på skrivebordet ved at klikke på dem én gang, ligesom du klikker på et hyperlink på en webside. Hvis du vil markere et element uden at åbne det, skal du pege på det med markøren.

Dobbeltklik

Angiver, at du vil klikke på et element én gang for at markere det og dobbeltklikke på et element for at åbne det.

Har du prøvet et flueben ved dobbeltklik ?

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-12-04 18:11

Hej Briani

Yup............jeg kan kun bruge enkeltklikfunktionen. Den anden vil simpelthen ikke.....Noget med "nisser" i denne tid *g*