/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP problemer 2x50 point
Fra : xyzzygy
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 23-12-04 22:03

for det første er min computer, efter at være blevet formateret og kommet op igen med SP2, selvfølgelig, begyndt med at vise den der logon screen når den starter, det er ikke problemt, men efter at have stået lidt, logger den automatisk af, hvilket forstyrrer vigtige processer. og det vil jeg gerne ha væk.

dernæst er IE begyndt at blockere ALLE sider med den der gule toolbar ting hvilket jeg ikke ligefrem er fan af. så hvordan får man lige den væk

som sagt 50 point for hver.

Xyzzygy

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 22:11

Hejsa

Gå op i fanen funktioner-vælg internetindstillinger-vælg fanen beskyttelse af personlige oplysninger

Så går du ned og klikker på indstillinger under blokering af pop up vinduer
her fjerner du fluebenet ved-vis blokeringsoplysninger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 23-12-04 22:19

jamen det er ALLE siden osse dem uden nogen form for popup, google, kandu, ect

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-04 22:25

brug ctrl samtidig som du klikker dig ind på siderne - der hjalp her

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 22:39

Hejsa igen

Jamen så må du bare fjerne fluebenet helt ved bloker pop up vinduer.

men du kan også klikke på boksen når den dukker op
så får du nogle valgmuligheder-er det inde på kandu den dukker op-kan du bare klikke på tillad altid pop up dette sted.

Du kan også selv tilføje de steder som du mener er sikker,under instillinger som jeg nævnte før kan du tilføje de forskellige steder

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 23-12-04 22:44

jeg vil jo ikke tillade de rigtigr popups eller alle sider.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 22:58

Hejsa igen

Prøv at gå ind i indstillinger som jeg nævner i min første kommentar

Allernederst står der-ofte stillede spørgsmål om blokering af pop up vinduer

Prøv at klikker der

Her kan du læse en masse om hvordan og hvad du gør

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 09:47

Hvis du vil åbne Computeradministration, skal du klikke på Start og derefter klikke på Kontrolpanel. Klik på Ydelse og vedligeholdelse, klik på Administration, og dobbeltklik derefter på Computeradministration.
Når det er nødvendigt at fjerne brugerkonti, er det en god ide at deaktivere dem først. Når du er sikker på, at deaktivering af kontoen ikke har medført et problem, kan den slettes.
En slettet brugerkonto kan ikke gendannes.
De indbyggede konti Administrator og Gæst kan ikke slettes.
#så skulle du ikke skrive en kode nå computeren starter op men går direkte ind i windows#

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 24-12-04 13:46

rotw, problemt er at den logger af og viser den der logon screen, altså efter et stykke tid og det foregår helst når jeg brænder en DVD, og så smider jeg 5 kr ud.

briani, den bliver sq ved, selvom jeg tillader popups, det er ActiveX scripts den blokerer.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-04 13:52

har du kørt med a-adware/spy??

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-12-04 13:54

Hejsa igen

Har ikke tid til så meget idag

Men prøv at gå i start og klik på hjælp og support
i søgelinjen der kommer fremskriver du ActiveX
Så kommer der en helt masse gode ting frem

Mvh og kan du og dine have en rigtig glædelig jul og et lykkebringende nytår

Brian

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 24-12-04 15:17

Hej, xyzzygy prøve dette,

Funktioner > internet indstillinger > fanen beskyttelse af personlig oplysning > klik på standard > flyben i bloker pop-up-vnduer > klik på indstillinger > tilføj adresser på dit netbank o.s.v. som skal brug pop-ups > dropdown gardin skal stå mellem:

Hilse Colin

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-12-04 15:39

Hejsa igen tror at Colin er inde på noget af det rigtige

Gå op i fanen funktioner-vælg internetinstillinger-vælg fanen sikkerhed

Gå ned til sikkerheds niveau for denne zone

Og klik på standardniveau-anvend-ok

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 25-12-04 12:02

sådan var den, og det kommer stadig selvom man tillader popups og alt det andet lir, men nu kører jeg en komplet ad-aware scan samt henter "Sen komplette sikkerhedsopdatering til Internet Explorer 6 Service Pack 2" og så ser vi lige hvad der sker. desuden er der opretten en konto der hedder ASP.NET Machine A... og den skulle jeg ikke ha noget med at gøre, men er den ikke microsoft lavet? eller, man kan jo lige se om der findes en www.asp.net og hvis det er en ***side så ryger den konto ud.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 25-12-04 12:06

nå, den ser jo ganske officiel ud, så det er vist ikke den der er den sklyldige, men nu vil jeg lige genstarte uden alle de 19 ting som ad-aware fjernede og med IE6SP2