/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tegning af hus
Fra : alma
Vist : 4501 gange
200 point
Dato : 23-12-04 21:09

Jeg skal bruge, i forbindelse med et skoleprojekt, en tegning af et hus, det skal ikke være et bestemt hus, et typehus i et plan ville være fint. Det ville være nemmest hvis tegningerne forelå eletronisk (auto-cad?)

mvh
Alma

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-12-04 21:55
Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 24-12-04 00:37

Hej.
Jeg har et sådan program. Det hedder 3-D Home Architect og er meget let at bruge.
Jeg fandt det på Kazaa og har hentet det der.

Peter.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-12-04 09:04

botgaard>>det er ikke godt med de pirartkopier

se om du kan bruge dette
http://www.sofotex.com/FloorPlan-3D-Design-Suite-download_L11823.html

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-12-04 09:13

her kan du hente en 15 dages vertion af floorplan 3d helt lovligt
det er et pogram der er utroligt nemt at bruge , og er det et du vil fortsætte med efter de 15 dage koster det kun godt 400 kr
http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html
lidt nede på siden finder du det "floorplan 3d v7 imsi"

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 26-12-04 20:44

nu er det vist tegningen af huset og ikke programmet der er efterlyst - med mindre jeg har misforstået spørgsmålet

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-12-04 20:57

fisherprice> Du har sikkert ret

Så må jeg byde ind med et nyt forslag
http://www.laer-it.dk/fag/slo/eks/huse3d/huse3dfs.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 26-12-04 23:03

Spørgsmålet er hvad det er for et projekt der skal laves i skolen? Det er jo ikke lige meget om det f.eks. skal være ingeniør- eller arkitekttegninger. Og hvilken detaljering der er krævet...

Hvad skal tegningen bruges til?

Kommentar
Fra : alma

Dato : 30-12-04 10:47

Til Fisherprice
Du har lige præcis ret, det er en tegning og ikke et program jeg har brug for. Vedr. detaljeringsgrad, gerne så detaljeret som muligt, jeg havde forestillet mig en arkitekttegning, men gerne med tekniske detalier. Jeg skal bruge det til "bygge" forskellige vvs-forslag ind i, så der behøver ikke at være vvs i, det ordner jeg selv, (forhåbenlig)

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-01-05 00:58

Tegninger af flere huse.

http://www.netarkitekten.dk/kategori/thelp/thelp.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : AkademiskArkitekt

Dato : 11-01-05 13:30

"Netarkitekten koster 10-15 % af håndværkerudgifterne" - fremgår på hjemmesiden. Mon ikke linket derfor mere er at betegne som en reklame for firmaet Bolius?

Kommentar
Fra : AkademiskArkitekt

Dato : 11-01-05 13:33

Dit tegneprogram kan ellers gratis i dette skoleeksempel downloades fra "www.ingeniøren\auto-cad.dk" Du kan også finde det over google og skrive " auto-cad;blillig;tegneprogrammer" - så går det!