/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer slukker af sig selv efter 1-5 m~
Fra : Aben_I_Bur
Vist : 2115 gange
200 point
Dato : 23-12-04 20:44

Jeg har fået et kæmpe problem. Siden i morges har jeg ikke kunne bruge min computer. Jeg tænder den, og efter 1-5 min, slukker den bare sig selv. Der er stadigvæk lys i tastaturet, men alt andet slukker. Jeg kan ikke tænde den igen ved at trykke på tænd knappen. Jeg bliver nød til at tage strømmen fra, sætte den til igen og så tænde. Jeg er 100% sikker på det ikke er eb software fejl, da jeg dual booter med XP. Og den gør det både i Mandrake og i XP -ja selv ude i bios.

Jeg tror heller ikke den bliver for varm. Da den jo kun står tændt i 5 minutter. Og desuden har jeg 2 ekstra blæsere i mit kabinet.

Det mest mærkelige er, at min computer stod tændt hele dagen i går. Hvor jeg spillede spil som hl2, CS etc.

Specs:

P4 3000Ghz
1024 mb ddr ram
ATI Radeon 9600xt
Seagate 120 gb & Seagate 200 gb

Hvis i mangler mere så skriv til.
En af mine foreslog at det måske kunne være min termostat der var røget, og computeren på den måde tror den er for varm. Han siger man kan slå fra inde i bios, hvor man samtidig kan se temperaturen. Dog har jeg ikke kunne finde det.

Vidste ikke lige hvor jeg skulle poste det her, da det jo både er linux og windows

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 23-12-04 20:46

Den har fået en virus. Umilbart kan du gå ned i kør/run og skrive: shutdown a

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-04 20:50

tror på at du har fået en sasser/ evt.variant

har din antivirus ikke "sladret" om noget ??? Prøv at køre scan- onlinescan - og hent removaltool her http://securityresponse.symantec.com/avcenter/tools.list.html

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 20:50

Hejsa

Gå i kør som trine skriver og skriv shutdown a

Så prøv lige at køre en tur med stinger som kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 20:51

Tillæg

Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

OBS
Du skal lige huske at deaktiverer din systemgendannelse først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Vigtigt!

Hvis du har Windows 95 - 98 eller Me må du ikke bruge denne onlinescanner. Den kan i værste tilfælde nedlægge din computer.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 23-12-04 20:53

Få fat i SP2, den fjerene det ikke, men den er det eneste der rigti kan holde det væk.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 20:54

Tillæg

Du kan også lige hente og prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 23-12-04 21:05

Hvis i lige gider at læse den ordenlig igennem. Jeg dual booter med XP, og den gør det sammen i linux. Og der er der ingen sasser.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 23-12-04 21:22

Gode indlæg/Kloge ord eller hva'?

Den stakkels Aben_I_Bur har et alvorligt problem med at hans ellers så kraftige PC slukker efter 1 til 5 min.

Så kommer man med gode råd om at gå ind her eller der og downloade det ene eller det andet og scanne for virus.

Briani's den sidste er sgu da helt fin. HENT EN VIRUSSCANNER _ KØR DEN OG OG VÆR TÅLMODIG _ VENT 1 TIL 2 TIMER.

MANDENS COMPUTER ER SGU IKKE TÆNDT SÅ LÆNGE!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 21:28

Hejsa Jorgen_ros

Nu troede jeg at det var blaster eller sasser som var sneget sig ind på computeren

Derfor forslog jeg stinger som fjerner disse to (så skulle den jo ikke lukke ned mere vel)

Og når dette var gjort så forslog jeg i min sidste kommentar denne virusscanner

Så kloge ord ja

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 23-12-04 21:36

OK
Hvor lang tid vil det tage at køre stinger?
Vores ven har 2 diske en 120 og en 200 MB.

Prøv lige selv Mister på dit/dine egne drev. Husk at starte stopuret fra kold PC.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 21:40

Jorgen_ros

Hvad med lige at læse hvad der bliver skrevet først inden du BROKKER dig

"Gå i kør som trine skriver og skriv shutdown a"

Denne kommando gør at ens computer ikke lukker ned hvis man har sasser eller blaster

Så er det vel bedøvende lige meget hvor længe det tager at køre stinger MISTER

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 23-12-04 22:01

Det skal så lige dertil siges, at min comp gjorde det samme en overgang
- det kostede mig en ny HD... sry m8...

anyway den der "shutdown -a" linie, virker den ik kun når lukkeningen er iværksat af RPC? (tror nok det er RPC... remote et eller andet...)

Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 23-12-04 22:37

Har lige sat en ny strømforsyning i. Og nu har den kørt i 15 min. Skriver lige igen lidt senere, og fortæller og problmemet er løst.

Selvom det ikke var sasser, ska' i da alligvel have tak. Hehe, så tag det bare helt rolig :P

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-04 22:59

Jorgen_ros.... JA vi er nogen der burde have læst mere end een gang - det kan ikke nægtes - hmmm mon jeg skal takke for en sk***balle ?????????
Før jeg skrev om måske sasser - tænkte jeg på at jeg havde strømproblemer engang der faktisk gjorde det samme - men det lyder jo ikke sådan - men KAN tænkes - og er måske noget der skal kigges på.

Sorry aben_i_bur - øhhh hvorfor er du mon i bur *GGG*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-12-04 00:29

Nu kører manden jo 2 styresystemer som han skrev fra starten! Der er jo ingen grund til at råbe ulv, når det er et oplagt hardwareproblem! Måske er folk lidt for hurtige til at paste deres præfabrikerede textfiler? Lyder som om du har fat på det rigtige selv Aben_I_Bur

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-12-04 00:32

Men lidt typisk for Kandu ligenu! Går den så går den selvom man fyrer ævl af! En stakkels bedstemor på 70 tror jo I er ude for at hjælpe hende, istedet for at score nogle billige points! Resultatet kan desværre ende med at hun skal ha professionel IT support i dyre domme!

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 24-12-04 16:43

TILLYKKE ABE

GOD JUL

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-05 18:48

Jeg tror bestemt ikke det er en virus..
Det kan nemt være nogen strømindstillinger, der er indstillet til at slukke computeren
efter det angivede tidsrum...

1. Klik Start -> Kontrolpanel
2. Klik på ikonet med stikket der 'snor' sig om et batteri
3. Klik på 'dropdown'-boxen Sluk for harddiske og vælg 'Aldrig'

Det skulle gerne hjælpe - håber jeg!

//Kettedk