/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
"Meddelelse fra security monitor.."
Fra : kiwier
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 23-12-04 19:33

Hej

Jeg får en meget irreterende popup meddelelse, som jeg bare ikke kan få slået ihjej! Titlen på den hedder "Tjenesten messenger" og beskeden går ud på at "buffer overrun in messenger services allows remote code execution, virus infection and unexpected computer shutdowns..." og til sidst får man at vide at man skal gå ind på en hjemmeside der hedder www.patchnow.net for at downloade et fix, (som ikke er gratis!) nogen der har et forslag til at få det væk ? har prøvet med dv. popup dræbere, men uden held.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 23-12-04 19:35

www.arlet.dk menuen t/venstre

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 23-12-04 19:47

Hvad er det at jeg skal finde på den der menu ?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 23-12-04 20:18

Jeg ved ikke om der er en universal løsning på lige netop dit probl,men jeg plejer at starte med
CWShredder under special værktøjer,hans anvisninger har altid, for mig,klaret problemerne

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 23-12-04 20:46

Hejsa

Du kunne jo prøve at køre en tur med stinger

Den kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

OBS
Du skal lige huske at deaktiverer din systemgendannelse først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Vigtigt!

Hvis du har Windows 95 - 98 eller Me må du ikke bruge denne onlinescanner. Den kan i værste tilfælde nedlægge din computer.

Du kan også lige hente og prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 23-12-04 22:01

Vil gerne prøve det du har nævnt ovenfor Briani men jeg ved ikke helt hvor jeg kan slå min systemgendannelse fra henne ?

Håber du kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 22:04

Hejsa

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber-vælg fanen systemgendannelse

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 23-12-04 22:08

Nu er jeg meget besværlig, det ved jeg godt men jeg køre med win. 2000 så kan ikke finde den der instilling du snakker om (regner med du køre med win. xp)

Håber igen du kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 22:18

Hejsa

Der er ingen systemgendannelse i win 2000, så det er klart du ikke kan finde det

Så den glemmer du bare alt om

Så bare gå igang med de ting som jeg har nævnt

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : kiwier

Dato : 23-12-04 23:04

Wee.. Tror faktisk det virker nu !
Programmet fandt i hvert fald et program, og slettede det, og har ikke haft popupen igen :D
Så jeg giver svaret til Briani! Og siger 1000 tak

Og så må du, samt alle andre have en fantatisk jul, og et godt nytår..

Godkendelse af svar
Fra : kiwier

Dato : 23-12-04 23:07

Tak for svaret briani. Det lille program var til en stor hjælp og havde selv aldrig hørt om det før!

Glædelig jul, og et godt nytår!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 23:28

Hejsa igen kiwier

Hvilken program brugte du ? som hjalp dig

Det er dejlig at høre du har fået løst dit proplem

Også en glædelig jul og et lykkebringende nytår til dig og dine kære

Brian