/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl på drev
Fra : er_du_klog
Vist : 431 gange
200 point
Dato : 23-12-04 17:04

Hej!!

Har et kæmpe problem, skulle starte pc'en op her til eftermiddag og nu ( for første gang ) siger den der er fejl i Windows mappen og på drev c. Og jeg skal chkdsk og det har jeg gjort men den bliver ved!

Hvad skal jeg gøre...

Vil prøve at reparer, men hvordan gør man det med en recovery cd?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 17:09

En recovery CD sletter alt og bringer comp tilbage til dengang den var ny.
Alle data og filer bliver slettet.
prøv at trykke F8 ved opstart og vælg fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 23-12-04 17:11

du sætter recovery cd´en i computerne og slukker den!
Så starter du computeren op igen MED cd´en i!

Og så skulle den vidst være der!

Du kan også prøve at bruge scandisk! inde under /programmer/tilbehør/systemværktøjer!

MEn prøv med recovery cd´en først!

Håber jeg kunne hjælpe!

JacobS.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 23-12-04 17:17

Hvorfor skal jeg vælge fejlsikret tilstand, emesen?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 17:20

Hejsa

Har du en xp cderen kan du prøve følgende

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Mvh
Brian

PS-Prøv lige dette først inde du begynder med din recovery cd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 17:21

For måske at kunne komme ind og rette fejl - evt drivere/pladsmangel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 17:27

Brian - hans XP og recovery er den samme CD..........tror jeg.
Men prøv dog som Brian siger.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 23-12-04 17:27

Briani- Når jeg gør det siger den jeg skal i sætte den rigtige XP Pro cd?

Der er 3 cd'er med min pc en System CD, Recovery CD 1, Recovery CD 2

Hvilken skal jeg bruge?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 17:29

prøv med system CD

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 23-12-04 17:32

Det kan den ikke den siger jeg skal indsætte den rigtige cd!

Har også prøvet med Recovery CD 1 og Recovery CD 2!!

Nogle nye bud?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 17:53

OKAY

Dobbeltklik på denne computer

Højreklik på din harddisk

Vælg egenskaber

Vælg fanen funktioner

Klik på undersøg nu

Så kommer der et vindue med indstillinger for disk kontrol

Sæt et flueben

Både ved-ret fejl i systemet automatis
Og ved-søg efter og genopret beskadiet sektorer

Så klikker du på start-så vil der komme en melding om noget med skal orden udføres ved genstart
(jeg husker ikke det helt) men her siger du bare ja,

Og bagefter genstarter du så bare computeren-og så kan du se at den går i gang med at tjekke din computer

Det kan godt tage et stykke tid

OBS

Du må ikke afbryde denne kontrol-for så starter den bare på ny næste gang du genstarter

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 23-12-04 17:56

Skal system cd'en side i mens den scanner?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 17:57

NEJ

Brian

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 23-12-04 18:50

Har lige gjort hvad du sagde Brian og det ser ud til at hjælpe. Lader lige spørgsmålet stå lidt for at se om problemet kommer tilbage.