/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kan ikke få mit fordæk på min stjernefæl~
Fra : AndersBis
Vist : 372 gange
50 point
Dato : 23-12-04 15:56

Jeg kan simpelthen ikke få mit fordæk på min ciao stjernefælg, efter jeg har taget slangen ud, og lappet den....
Er der nogle der har nogle fif??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-04 16:03

Ja, masser, men svært at beskrive.
Det vigtigste er at den del der er på fælgen (Altså den modsatte ende af hvor du prøver at få dækket på), bliver klemt sammen, så dækkets "fælgkanter" kommer ind på midten, hvor fælgen er dybest.
Og så sørg for at slangen ikke roterer, og den må godt have en anelse luft.
Og pas på at slangen ikke bliver klemt med dækjern, som du vel har nogle gode jern-typer af?
Det kan være en fordel at give dækkanterne lidt flydende sæbe, feks. opvask.
PS: Det er langt sværere at sætte scooterdæk på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 23-12-04 16:06

glæder mig allerede :P Jeg prøver det, og så kan vi se hvordan det går... og bruger faktisk den anden ende af en gaffel til at få dækket på atm, lol :P

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 23-12-04 16:09

problemet er at når jeg kommer til de sidste 20-30 cm, sidder dækkanten omkring 4-6 cm nede over stjernefælgen, og er umulig at rokke ud af stedet.... :/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-04 17:06

Godt værktøj er det halve arbejde, siger man, og det må man jo sige du har, når du bruger bedstemors 3 tårnede sølvgafler. Ha ha
Thansen har nogle udemærkede dækjern.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 23-12-04 17:20

problemet er at når jeg kommer til de sidste 20-30 cm, sidder dækkanten omkring 4-6 cm nede over stjernefælgen, og er umulig at rokke ud af stedet.... :/ tror du jeg ville kunne tage disse cm. med et ordentligt dækjern??

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 23-12-04 17:22
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-04 17:57

Hvis du følger min anvisning, så skulle du sagtens få vippet de sidste 4-6 cm på, men du skal nok bruge håndtaget af en svensknøgle eller en fladmejsel eller lign. Men det er selvfølgelig bedst med dækjern, og de første 3 har jeg selv, jeg syntes de er gode. (De skal bare vendes rigtigt, da deres hoved er forsat)
Men hvis du ellers klemmer dækkanterne sammen i modsatte ende af de 4-6cm, og uden at slangen er i klemme, så burde det være knap så meget som 4-6cm.
Men du kan roligt tage fat, fælg og dæk skal nok holde, men du skal nok have mindst 2 "dækjern", og tage lidt af gangen. Det kan være en fordel at være 2 til arbejdet, så den ene holder godt med tommelfingerne, så dækkanten ikke skrider tilbage.
VH Palle Hansen