/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside MOD politiet? Nu har jeg fået~
Fra : Tobster
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 23-12-04 14:46

Undskyld mit sprog, men nu kan det kraftedme være nok med de politisvin!!!!!
De tror at de kan opføre sig konger og pisse på alle.
Selv om der er nogen der har gjort noget krimminelt berettiger det ikke politiet til at overreagere.

Se nu bare denne sag: http://www.dr.dk/nyheder/kriminalitet/article.jhtml?articleID=222898

Jeg synes det er gang på gang at vi hører politiet overreagere. Hvem husker ikke den episode om ham da satte sig på i Løgstør, og som døde mens der stod 3-4 betjenter rundt om ham og kiggede uden at yde førstehjælp?

Jeg synes ofte jeg hører om yderst kritisable situationer om politiet, men da de ofte er 4-5 betjente ude på en opgave, kan de sagtens nå at korrigere deres vidne-udsagn på vejen hjem i bilen. Og i retten tror ALLE jo på politiet og ikke den kriminelle...

Før I tiden stolede jeg på politiet og ville gerne hjælpe dem i deres arbejde, men den dag idag har jeg TOTALT mistet respekten for dem, og har ingen intentioner om at hjælpe dem. Desværre skader det andre, men politiet har bragt sig selv i denne situation...

Jeg kunne blive ved med at nævne eksempler... Men I stedet vil jeg høre om der er flere der har det som jeg, eller jeg er den eneste der har fået nok... Er der nogen hjemmmesider der omhandler emnet i DK, eller får politiet også lukket disse? Der er vel stadig noget der hedder ytringsfrihed?

Skulle lige ud med det...
God jul...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-12-04 15:01

Der er ingen undskyldninger for så grov en opførsel, men vi skal alle huske, at den totalt manglende respekt for autoriteter gør Politiets arbejde meget vanskeligt og til tider fuldstændigt umuligt. De får ikke flere beføjelser til at modvirke den vold der udøves mod dem når de udfører deres arbejde, og derfor sker det oftere og oftere, at enkelte går over gevind. Politifolk er kun mennesker og de kan ikke uddannes til at modstå stress som følge af, at der stilles større krav til dem uden, at det følges af tilsvarende rsourcer.
Når der sker overgreb fra Politiets side skal der gøres noget ved det, men der skal da også gøres noget ved de problemer der møder Politiet, der snart ikke kan anholde nogen på gaden uden der skal være en beredskabsstyrke klar fordi venner og tilskuere hjælper gerningsmanden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 15:05

Ja ja. Men det er stadig sådan at de eneste der har problemer med politiet, er de der ikke kan finde ud af at overholde landets love og/eller opføre sig ordentligt. Når politiet prøver at passe deres arbejde, står der ofte 10-40 mennesker og overbeskider betjentene. Så kan jeg godt forstå at de en gang i mellem mister besindelsen.
Det du gør her er jo kun yderligere at opildne til politi-had. Det bliver tingene squ da ikke bedre af.
Bring istedet en tråd hvor du fortæller folk at de FANAMA bare har at overholde landets love og opføre sig som tænkende individer, også selvom de er i flok. Så vil jeg tage hatten af for dig. Ikke nu, nu trækker jeg nathuen langt ned over øjne og ører i skam over din opførsel.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 23-12-04 15:06

Jeg synes du skal passe på med at generalisere... OK - der er desværre enkelte personer som ikke egner sig til at være ansat hos politiet.

Det der angiveligt er sket må bare ikke ske - uanset hvad... Nu vil jeg ikke forsvarer politimandens handlinger - men vi ved ikke 100% hvad der er gået forud.

Men ligefrem at hænge hele det danske politikorps op på de få episoder der trods alt er tale om... Det synes jeg ikke er på sin plads... Der er trods alt mange gode og hæderlige poklitifolk i Danmark... Som risikerer liv og lemmer for os hver dag...

Og at du ikke vil hjælpe politiet... Ja - hvem er det egentlig du hjælper... Så må vi jo håbe at du ikke engang bliver slået ned og at "vidnerne" bliver væk... for det er jo kun for at hjælpe "politiet"....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-12-04 15:12

Enig, men den opførsel de oftere og oftere viser, gør blot at der bliver endnu mindre respekt for autoriteter.
De skal selvfølgelig kunne udføre deres arbejde, men en del af deres arbejde er også at kunne klare ekstreme situationer uden at kortslutte og lemleste én. Også selv om han/hun er kriminel.
Det er vel noget af det de lærer i deres uddannelse?

Jeg har personligt aldrig været i kontakt med politiet eller på kant med loven, men keder flere der bevæger sig i "grå" miljøer. Folk som jeg stoler på. De kan fortælle om flere episoder, som er fuldstændig urimelige.
Men også fra helt "almindelige" mennesker hører man nu om episoder hvor politifolk opfører sig uacceptabelt...

Men det kan da godt være at det bare er mig der føler at det er ved at være lidt for ofte at politiet stiller sig selv i dårligt lys...

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-12-04 15:22

Dkkasper -> Jeg kan godt se at det ikke fremgår, men jeg mener ikke at det er alle det er galt med... Men synes at der med tiden er blevet flere brodne kar...
Måske er det ligesom med indvandere. De få der ikek kan opføre sig ordentligt ødelægger det for alle de andre som godt kan indfinde sig.
At sige at jeg ikke vil hjælpe politiet, er ikke det samme som at sige at jeg ikke vil hjælpe ofre for en forbrydelse....! Der har du desværre misforstået mig...

Der er klart folk der ikke egner sig til at være i politiet. Og ser jeg dem udøve urimelig vold mof én (som i linket ovenfor) dokumenterer jeg det gerne hvis jeg kan.

Misforstå mig ikke. De fleste politibetjent gør et godt arbejde! Jeg hænger ikke alle ud....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-12-04 15:23

Du generaliserer ud fra subjektive og lidet troværdige udtalelser, og hvis vi skal se på hvor mange Politi "forretninger" der bliver udført hver dag så er det en forsvindende lille del der har interesse for Ekstra Bladet der jo helst vil bringe beretninger om de tilfælde hvor myndighederne laver fejl. De mange tilfælde hvor politifolk bliver overfaldet får kun opmærksomhed hvis der er billeder af brændende politibiler.
TV giver mange sende minutter til utilfredse indvandrer unge der råber op om racisme, men hvad med den isme der giver især unge snothvalpe "ret" til at overfalde hvem det passer dem og er de nok så også politifolk.
I dag kan ikke engang Falck og brandvæsen arbejde uhindret, hvor er det lige vi er henne. Det er da Danmark, eller?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-12-04 15:23

Selvfølgelig findes der uacceptable situationer som den du nævner med den unge mand fra Løgstør.
Men politiet er til for at opretholde lov og orden, og skride ind over for ulovligheder og kriminalitet.
Og i visse situationer, er det altså ikke nok hvis politifolkene klapper folk på skulderen og siger, Fy skam dig, det der må du love at du aldrig gør mere.
Efterhånden som kriminaliteten bliver mere rå, og i tilfælde hvor folk er totalt uberegnelige p.g.a. indtagelse af alkohol og stoffer, er det da klart, at politiet, både for egen og menigmands sikkerhed, bliver nødt til at skrue bissen på.
I den viste situation hvor betjenten har en fod på en person for at pacificere ham, var der jo nok ikke sket noget hvis han havde haft den fornødne respekt for ordensmagten, og havde accepteret at han var anholdt for en eller anden forseelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 15:23

Tobster

Ja du har ret, det sker lidt for ofte. Men jeg tror det hænger sammen med at de unge ikke er blevet opdraget til at have respekt for lov og orden. De synes at de har RET til at diskuttere med en betjent. Det har de IKKE. Vi har ikke et gade-demokrati hvad lov og orden angår. Vi har den Lovgivende, den udøvende og den dømmende magt. Ingen betjent skal finde sig i diskussioner på åben gade med NOGEN. Så blir de anholdt. Det har ungdommen blot ikke lært, for i skolen lærer de at de har ret til at diskuttere ALT. Læreren har ingen magt, så de unge lærer aldrig at der findes noget der IKKE er til åben debat: Nemlig landets love og hvordan disse søges opretholdt.

Og JA selvfølgeligt er det forkert når betjentene overskrider reglerne. Men det sker altså også oftere og oftere at de bliver fyret for det.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-12-04 15:28

Jeg fik nok skevet en del uovervejet i mit vredesudbrud, men mener stadig at alle de betjente der ikke kan opsøre sig ordentligt skal ud!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 15:33

Tobster

Enig, hvis så også alle de "uskyldige tilskuere, der ikke KAN blande sig uden om politiets arbejde" så også skal straffes for at lægge hindringer i vejen for politiets arbejde. Men så skulle der bygges rigtigt mange nye arrester i alle byer.

Som sagt, prøv i stedet at lære dine venner om lov&ret.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-12-04 15:36

Her er det Politiet der er i søgelyset, og sagen er da uheldig og man skal ikke træde på folk der ligge ned og er i håndjern, MEN, tendens/respekten for folk i uniform er meget lille. Og derfor må folkene i unifform optræde mere mærkant, at det så sker overfor en som MÅSKE ikke optræde i forbindelse med en engangsforseelse.!!

Man skal sætte ind over for de mennesker der ikke respektere uniformen, her forståes også de folk der er i uniformen, som optræder total åndsvagt.

Der er sku´ da noget galt når man gentagene gange ser 3.g'er samle sig i grupper på 40-50 ved banale trafikuheld så betjentene er nødt til at trække stave og sætte hunde ind.!! Og man ser de tilstrømmende forsøge at trække deres pårørende ud af en ambulance, fordi vedkommende har indvoldveret i et trafikuheld. Vil man se danskere gøre dette.?

Jeg kan godt forstå lunten er kort, hos vores uniformeret venner all-around.!!!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-12-04 15:50

Hvis vi sammenligner det danske politi med eksempelvis: Tyskland, Schweiz. Spanien .. så er vores betjente MEGET forhandlingsvenlige og imødekommende .. men der er en "blonde" !
Pressen har en umanerlig dårlig hukommelse, når det handler om "Hvad skete der før denne konfrontation ?" .. hvis det nu var 20. gang den anholdte havde optrådt ubehøvlet - hvordan ville du så SELV reagere ?

Prøv samme opførsel i Istanbul .. så ser du ikke "dagens lys" i 3 eller 4 år.

Jeg er "omgivet" af danske betjente: 2 i familien og 2 som naboer.
/PG

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-12-04 16:02

Uanset hvad personen har gjort og hvad der er gået forud, så må politiet ALDRIG trampe én på halsen som ligger i håndjern. Uanset hvor meget de er blevet svinet til.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-12-04 16:04

Men jeg tror i bund og grund at vi er enige og kan sagtens følge jer...!

Jeg synes det er godt at skabe lidt debat om dette emne...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-12-04 16:06

Jeg ved det jo ikke og stiller derfor spørgsmålet: Trampede han eller holdt han en aggressiv fyr nede mens der blev gjort klar til, at få ham ind i vognen?
Hvis man forestillede sig at fyren gjorde voldsom modstand og at der var andre voldsomme personer til stede kunne det så tænkes, at der var tale om at anvende nødvendig magt??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 16:07

Ja Tobster, lad du bare tråden stå åben lidt endnu. Det ville være synd at fratage andre muligheden for at komme med deres kommentarer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 16:18

Læg lige mærke til at den journalistiske kilde er Ekstra Bladet. De er Danmarksberømte for kun at se en hvilken som helst sag fra én side. Nemlig den der sælger flest aviser. Så dit spørgsmål Bjarne bliver ikke besvaret før retten har talt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-12-04 16:22

Arne, jeg regnede jo heller ikke med et svar, men spørgsmålet er vel relevant.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 16:26

Ja da

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-12-04 16:30

arne.jakobsen -> Lukker det ikke.... Jge synes at det er godt med noget debat...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 16:38

Netop

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 23-12-04 17:00

tænkt på at hvis politiet ikke var der, så så landet nok ikke ud som det gør idag... jeg skal selv uddannes politi mand, og jeg har fuld respekt for dem, de gør deres arbejde som alle andre..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 17:04

Ja Mikkel, hvis de får lov til det uden at blive forfulgt af Ekstrablads-journalister og andre utilpassede konfliktsøgende væsener.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-04 17:46

Jeg kan egentlig godt følge Tobster's første indlæg, men han burde nok lige tælle til 10, inden han fare i blækhuset.
Nu kan man jo ikke skære alle betjente over en kam, dem der er de mest agrasive er ofte de unge og nyuddannede, som skal vise hvad de kan. De ældre tager det noget mere roligt og besindigt.
Jeg har selv arbejdet sammen med politiet i 15 år, i forbindelse med et af politiets hjemmeværnskompagnier, og vi har da ofte haft mange diskutioner omkring det.
Problemet er ofte den almene befolknings ytringsfrihed, der ofte er lidt for fri.
Jeg husker for en del år siden, omkring besættelse af tomme bygninger i København, det var forholdsvis flest unge betjente der deltog i disse aktioner, hvor der gik en sport i af få dem ud med forhånden værende midler. Jeg har en fætter der var med i disse aktioner fra politiets side. Men der blev ikke nævnt noget om hvad disse besættere brugte af kasteskyts.
Hvad angår pressen, så kommer de altid med en halv forklaring, nemlig den del der skaber opmærksomhed, og som giver flest seere/læsere, og sådan vil det altid være.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-12-04 17:50

>mikkelgj1> Det er da fint du respekterer dem, det skal man oxe.
MEN selv om man er betjent og gør sit arbejde, skal man stadig IKKE stå på halsen af en anholdt der ligger i håndjern på jorden.!!! Hvis du mener det er OK, skal du nok finde en anden uddannelse.!!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-12-04 17:57

Den lovgivende
Den udøvende
Den dømmende

Den dømmende er retsvæsenet .. og ikke EkstraBladet eller andre "der slog hovedet" og måtte nøjes med en journalistuddannelse !

Bevar og beskyt denne 3-deling !
/PG

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 17:58

taliskoko

Den der med at stå på halsen er Ekstrabladets udlægning af sagen. Hvorfor tror du blindt på alt hvad Ekstrabladet siger?

Som også severino siger, fortæller nogle dele af pressen ALTID kun den halve sandhed. Fordi det sælger flest aviser(læs:smudsblade).

Hvis du KUN får dine nyheder fra den slags kilder, og tror dem, er det da dig der har/får et helt forkert billede af tings tilstand.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 18:04

Guild - du summer nogle af mine kommentarer godt op.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-12-04 18:06

ane.jacobsen> Hvem er det der er dømmende nu.??? Det er da dig.!!!!

Men jeg har SET KLIPPET hvor det omtalte bliver udført.!!! Jeg siger ikke jeg tror blindt på EB, men når jeg kan sidde og se det, så er det jo sådan; Med mindre optagelsen er redigeret, og så er vi lige vidt.
Men vi kan da også kigge på USA, hvor flere sorte er blevet tævet af 7-10 betjente under anholdelse. Hvorfor skulle det være så fjernt.?

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 23-12-04 18:08

syntes da også lige jeg vil påpege nogle ting omkring politiets valg af "ofre"...
Da jeg var på skanderborg festival, oplevede jeg at blive snuppet for en kriminel handling...
Jeg sad i fred og røg mig en joint, som jeg jo godt ved er ulovligt, og politiet kommer så og snupper mig... fair nok tænker jeg... jeg ved jo godt hvad det handler om.... og jeg spiller bare med og afleverer min klump, og følger pænt med op på deres kontor... hvor jeg så bliver sat over for 12 betjente der bare står og kigger på mig... så jeg spørger dem hvor længe de har tænkt sig jeg skal blive siddende... men de ignorerer mig totalt.... så efter ca. 30 min. siger den betjent som anholdte mig at jeg nok skal regne med at få klippet mit armbånd.... det er så også okay med mig... hvad skal jeg gøre.... jeg ved at uanset hvad jeg siger får de ret!

Nå men det er nu heller ikke min ullykkelige men ret uskyldige historie det skal handle om...

politiet havde jo også fået tilladdelse til at kropsvisitere folk som de har lyst (en del af den nye terror lov) og hvem er det så de chekker??
De meget fulde mennesker... forståeligt nok... men de fleste de var efter var de folk som havde iklædt sig en "bevar christiania" trøje eller bare så for "hippie" agtige ud... og hvis det skal kunne dækkes ind under terror rådgivningen, kan man jo ikke bare gpå ud og slå ned på alle dem som ser mest fredelige ud... er det betjenens personlige paranoia der udvælger ofrene eller er det en beslutning på politi stationen som har udløst en sådan blitz krig??

nå men senere hen bestemte politiet sig så for at lave drug raids på backstage området.... ehhhh... ALLE ved at musikere vælter i stoffer... :] og det endte også i en kæmpe sag mellem politiet og bestyrelsen fra festivallen...

point: pas på med at give syge mennesker for meget magt.... (ikke for at sige at der ikke findes gode pansere)

ehhh... ja det var så min galde....

glædelig u/lovlig jul....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 18:12

taliskoko

Jeg er IKKE dømmende. Jeg siger HVIS. Og så er Danmark ikke = USA. Og vort politi ejheller som deres.

Og KLIPPET viste ikke hele historien (forhistorien), men kun det der var ekstraordinært i pressens øjne.

Redigeret? Ja, når man nøjes med at vise det man synes er vigtigst. (Klipning)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-12-04 18:21

AJ>
Hvad (for)historien er, er sådan set underordnet, man skal IKKE holde anholdte i håndjern der i forvejen ligger ned, sådan nede.!!!
Jeg har flere betjente i min vennekreds der er søde og rare mennesker, men derfor er den sag her noget lort, og skaber et dårligt ry for Politiet.!! Den skaber et dårligt omdømme for Politiet der andre steder i landet godt kan finde ud af og opføre sig ordenligt. For der står kun ÉN ting på ryggen og det er "POLITI".

Husker du Benjami.???!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 18:29

taliskoko

Hvis du læser hele tråden, vil du se jeg på ingen måde forsvarer dårlige politifolk. Men jeg anklager dårlige journalister samt folk der ikke indser at visse dele af pressen kun kommer med den ½ historie.

Jeg anklager også forældre og lærere der forsømmer at undervise deres børn om lov & ret.

Men jeg tror ikke vi er så uenige endda.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-12-04 19:24

"Fra : arne.jakobsen Dato : 23-12-04 17:58
Den der med at stå på halsen er Ekstrabladets udlægning af sagen. Hvorfor tror du blindt på alt hvad Ekstrabladet siger?"

Trod du blindt på alt hvad politiet siger??? (jeg generaliserer ikke...)

Jeg har én i min vennekreds som avr kommet i problemer og ned i retten. Ved første retssag passede de 2 betjentes vidneudsagn ikke. Men på forunderligvis var deres udsagt 100% ens da de skulle i retten igen 1 måned efter...
Hmmmm.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 19:36

OK, de betjente var ufine i kanten. Sådan nogle har jeg jo heller ikke forsvaret.

Selvfølgeligt tror jeg da ikke blindt på noget som helst! Men det er ligesom det, der er blevet temaet her. Jeg synes at nogle af kommentatorerne er lidt for énøjede. Som om de kun har deres mening fra Ekstrabladet eller deres mere eller mindre kriminelle omgangskreds.

Nu har jeg i adskillige kommentarer givet udtryk for min mening om sagen. Hvis nogen er i tvivl, så læs tråden.
Jeg melder mig ud nu, har andet at bruge lillejuleaften til. Arne

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-12-04 19:45

Jeg har set videoen flere gange. Og jeg KAN altså ikke se, politimanden står på halsen af fyren. Jeg kan se, han står med foden på hans hals, og at fyren ligge og sparker. Og politimanden skal stadig arbejde, så jeg tror ikke, det er så slemt som ekstrabladet skriver. Men selv om situationen måske ikke var så slem som ekstrabladet har gjort den til, MÅ det ikke ske.

Hvis fyren har sparket vildt efter alle betjentene, selv om han var i håndjern, kan jeg godt forstå de sørger for, han ikke kan se, hvor han skal sparke. Men i realiteten ved vi jo ikke noget om situationen. Men uanset om betjenten står på fyren eller kun har foden på ham, må det jo ikke ske. Men som før skrevet, så kender vi ikke situationen, og hvis det var gået så voldsomt til, som ekstrabladet skriver, ville fyren nok have brækket halsen. Og fyren, det gik ud over, har jo ikke lavet nogen anmeldelse.

Der er ganske rigtig en del betjente, der ikke "kan finde melodien". Det vil altid være dem man hører om, især fra ekstrabladets side. De synes jo ikke, det er en god historie, hvis der ikke er en masse dramatik i den. Men samtidig gør ekstrabladet trods alt et godt stykke arbejde ved at være ”vagthund”.

Jeg synes, politiet gør et kæmpestort arbejde, og til en løn der er rent til grin. De sætter trods alt dagligt livet på spil for at vi kan gå i fred på gaden eller være i fred i vores hjem. De "kære" politikere skærer ned på antallet af betjente næsten hvert år, selv om antallet af anmeldte forbrydelser stiger. Samtidigt skal samme betjente lave en masse papirarbejde, helst samtidig med, at de er på patrulje eller ude at anholde nogle. Samme politikere skal nok selv sørge for at mele deres egen kage. De stakkels halvhjerner "slider" jo hårdt i det. Så de skal da have en god løn, og giver sig selv en stor lønforhøjelse ind imellem, samtidig med at de får diæter, rejsepenge og hvad ved jeg. Men politiet, de behøver jo nærmest ingen løn. Deres arbejde bærer jo en belønning i sig selv, virker det til politikerne synes. Men politiet, de bliver så stressede, at de som minimum bliver udbrændte længe før tid, og i modsatte ende flipper helt ud i en situation, der er noget presset. En situation, de ellers ville have klaret som hånd i handske.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-12-04 20:08

Deter sådan noget som dette der gør mig lidt harm!
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1183764
En uskyldig som de tror er biltyv, og "så skal de lige give ham en omgang, sådan
en kriminel..."
Men okay... jeg ved ikke hvad der er gået forud... det gør man jo ikke så tit...

Jeg forstår godt at politiet mangler ressourser når de sætter rejseholder på en sag som denne... he he...
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1576415

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-12-04 21:14

Ja, og så er der lige denne her.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1706184

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BWANA

Dato : 27-12-04 16:48

Tja nu har jeg læst alle indlæg og kan heldigvis se at det ikke er alle som har den forvraklede synspunkt som den første der skrev. For at gentage nogle så er det altså kun folk som ikke opfører sig ordentligt som får problemer med ordensmagten. I visse tilfælde så har politiet for lidt magt. En 14 årig som bliver tager ved et indbrud skulle have nogle øretæver, hvad hjælper det at sende dem hjem til forældrene med ordrene "Fy ha det må du altså ikke gøre mere".
Lad os alle støtte politiet, og Danmark vil blive et bedre land

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-04 22:50

Måske?

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-01-05 23:24

Nu er det vel ikke udelukket at også politifolk kommer på kandu. Og forestil dig lige, at du selv var betjent, og netop havde læst dit indlæg her, lige som du blev kaldt ud til gadeoptøjer.

Tænk dig om inden du skriver sådant noget vrøvl. Det her hjælper ikke til at gøre forholdene bedre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-05 00:52

Det ved jeg at der er, Rfou. - Jeg kender to som også bruger nettet og kender KANDU. - De er jo også kun mennesker, der har valgt et job, hvorom der er blandede meninger.

Se evt. mit indlæg: Dato : 23-12-04 17:46

Kommentar
Fra : arntoft

Dato : 07-01-05 12:51

Jeg, der selv var politimand i 13 år, mener, at ca. 90 % af danske politifolk, skammer sig over den slags hændelser. Jeg husker selv en episode fra min allerførste tid som panser. Jeg havde svaret en ældre dame noget "nedladende", hvorefter en ældre kollega tog mig alvorligt i skole (fysisik & psykisk). Bl.a. spurgte han mig: hvad betyder politi??. Intet svar fra mig. Svar fra ham: Det kommer fra græsk, og betyder fokets tjener. Nej hvor blev jeg flov. - Sådan føler sikkert mange danske politifolk over den nævnte episode.
Jeg synes, at de er iorden at lufte sin indeklemte vrede, men kunne det ikke være sket med et andet ordvalg??.
Godt Nytår.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 13:10

Arntoft, jeg ved godt hvad du taler om selv om vi aldrig har været kollegaer, men det må være længe siden du har været i korpset. Den adfærd der ses på den video er barsk, men det barskeste er dog den tekst som avisen sætter på og som ikke svarer helt til det øjet ser.
I dag er der så lidt respekt for Politiet, at det ofte er nødvendigt, at gå ud over det der er foreskrevet i reglerne for at beskytte sig selv. Jeg ved ikke om du er bekendt med, at de foreskrevne magtmidler ofte er utilstrækkelige over for påvirkede personer og er man ikke talmæssigt overlegen kan det være mere end vanskeligt, at håndtere situationen og udføre de opgaver man er pålagt.
Vi læser alt for ofte om folk der angriber Politiet af den ene eller anden grund og tak du din skaber for, at du ikke længere er ansat for du har tydeligvis ikke forstået et vigtigt retsprincip, nemlig at ingen er skyldig før det modsatte er bevist og det glemmer du åbenbart i forhold til den pågældende tidligere kollega til dig. Den video viser ikke andet end det du vil se og mon ikke også du har lært noget om iagtagelse konta virkeligheden, men det har du også glemt.
Jeg "frikender" ikke den pågældende politimand, men ønsker at sagen skal undersøges ordentligt og jeg håber, at de der vurderer den tager med i betragtning, at situationen foregik i et ophidset restaurationsmiljø.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-09-05 16:00
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-09-05 16:22

Det er stadig kun en side af en sag.
Ønsker vi/I at det skal være legalt at banke løs på Politiet og, at de skal være overmennesker der ikke reagerer på den vold de selv bliver udsat for?????
Det er nemlig konsekvensen hvis man tager Ekstra Bladet alvorligt.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 08-09-05 18:22

Fornylig havde Ekstrabladet en historie om Kronpinsse Marys vilde kørsel med over 200 km/t fart. En civil personage havde sat efter vognen, men måtte opgive da han nåede 180 km/t. Ekstrabladets udlægning.

Den rigtige forklaring som man ikke bragte, har sikkert været at Kronprinssens kortege, har opdaget en civil vogn der forfulgte dem. Og så kan jeg forestille mig, at sikkerhedsfolkene har en stående ordre om at se at komme væk.

Men ekstrabladet fremstillede den civile personage som en helt, der kunne afsløre kongehusets eskapader. Retteligen burde civilisten have frataget kørekortetfor sin hastighedsoverskridelse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-09-05 19:10

Helt enig!