/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lovligt musik dowload forum?
Fra : Vismanden
Vist : 594 gange
50 point
Dato : 23-12-04 13:58

Jeg vil gerne have en masse sange jeg kan brænde på cr´er.
Men jeg vil gerne gøre det lovligt og uden virus osv.

Hvor kan jeg finde et dansk sted?

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 60 point
Dato : 23-12-04 14:19
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-12-04 16:55

som taliskoko rigtig gode steder på dansk

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-12-04 17:04

Forleden dag blev jeg endnu engang forbavset og begejstret over internettets mange muligheder. På gode referencer havde jeg downloadet gratis programmet StationRipper - det var en god idé.

Jeg snakker om 'rip' af radiostationer. Ikke den gode gammeldags analoge metode med båndoptager, små rappe fingre og Tjeklisten på P3. Men den revolutionerende digitale metode, hvor du downloader to MP3 musikfiler i minuttet fra dine yndlings internet radiostationer.

Hvorfor er det fedt?
Fordi det er gratis og indtil videre lovligt. Du undgår en 'Kazaa relateret' faktura fra Antipiratgruppen, og en masse vira, ad/spyware etc. Det du downloader sørger StationRipper for at klippe og sortere i underbiblioteker. Det er nemt, billigt og du har adgang til stort set al musik. Eneste minus er at du ikke kan downloade specifikke sange, men må nøjes med en genre eller kunstner.

Sådan gør du
Download StationRipper. Installér. Definér download destination. Vælg en radiostation. Tryk 'add'. Nu gemmer programmet musik i MP3 format i det valgte bibiliotek. Vælg så mange radiostationer din båndbredde og harddisk tillader. Vær især opmærksom på sidstnævnte. Hvis du som jeg arbejder på en notebook med knap 50 GB harddisk, skal du ikke forlade maskinen i mange halve timer før der gøres et betragteligt indhak i harddisk kapaciteten! Derudover anes Stofanets 5.000 MB max grænse også lige lovlig hurtigt, hvis du lader StationRipper arbejde 'uden opsyn'

Relevante links:
Rip en radiostation med www.stationripper.com
Find internet radiostationer på www.live365.com

Godkendelse af svar
Fra : Vismanden

Dato : 31-12-04 01:41

Tak for svaret taliskoko.