/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
en utæmmet mus
Fra : joanjoergensen
Vist : 567 gange
375 point
Dato : 23-12-04 00:54

Hvad gør man, når man vil åbne et program og bare ikke kan styre markøren med musen.
Det er sket for mig et par gange. at markøren bare flyver rundt på skærmen. Så har jeg genstartet og så var det OK, men er der ikke en anden måde at ordne problemet
på? - Kan det være en ond virus-ånd, der prøver ta overtage min PC???
Mvh joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 00:58

Bruger du trådløs? Så skal du måske lige checke batteriet eller sørge for fri kontakt mellem mus og modtager!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-12-04 01:15

Hej Joan. Jeg tror bestemt ikke du skal være bange for virus-ånder i denne sammenhæng. Nu ved jeg ikke om din komputer er en PC'er eller en Laptop.Hvis den er en LapTop, og du kun bruger Touch-pad'en, kan denne være beskidt/fedtet. Hvis du bruger en alm. PC, kan det være et tegn på at din musemåtte skal udskiftes.
Som du kan se, kan der være flere forskellige forklaringer. Men fortæl mig lidt mere, så skal jeg gøre mit bedste for at hjælpe dig. Imens kan du jo hygge dig lidt med denne:

http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?code=HT13891090

Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 01:42

Undskyld det har varet så længe inden jeg kom på igen.
Tedd: jeg har IKKE trådløs, jeg er så gammeldags!
Arne: tak for linket som jeg slet ikke har tid til at kigge på nu, fordi jeg i mellemtiden har fået et stort nyt problem - jeg kan ikke få svar til min mailadresse i OE. Jeg har en firewall, der hele tiden popper op og fortæller, at den har blokeret til min TCP/IP,
så jeg må gå kommandovejen for at logge ind her på Kandu, for at se efter svar.
Hvad nu? (min musemåtte er splinterny - fra i går)
Mvh Joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 01:47

Har du prøvet at rense musen?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 01:49

Hej Joan, har du scannet din pc for spy og trojaner?? Jeg har oplevet at en pc kan gøre de mest underlige ting når der er snavs på den.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 01:51

Ja tak tedd, det har jeg, og lige nu kører den upåklageligt.
Hvis jeg tager den ud af USB porte og sætter den i igen, så kører den korrekt igen.
Joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-12-04 01:52

Godt Det bedste er selv at finde ud af problemerne!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 01:59

Toupie: Ja tak du, det har jeg. Jeg har webspeed sikkerhedspakken fra TDC som virker
udmærket, men for 2 dage siden da jeg scannede , var der en Trojaner Q win 32 hed den, og den fik jeg fjernet efter at have rettet på en af indstillingerne i opsætningen.
Da jeg genscannede var der ingen virus'er.
Joan

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-12-04 07:43

Joan, godt for sådanne snavs kan virkelig lave sjove ting ...ved det af erfaring

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-04 09:18

åhhhhh joan - har du tænkt på at det er juletid og de måske har lukket en nisse ind ?????????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 09:33

Hejsa og godmorgen

Vend bunden i vejret på musen og tag kuglen ud-rens denne med almindelige udopløst opvaskemiddel
så tager du en vatpind og renser alle de steder du kan komme til indvendig på din mus,gå det hele efter-sørg for at der ikke sidder noget snavs eller hår de forskellige steder.
Virker den stadig ikke ordenlig,så er det fordi den har aftjent dens værnepligt,og trænger til udskiftning

Giv dig selv en ny i julegave

Mvh og en samt en lykkebringende

Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-04 09:39

Spyware kan også lave numre med både markør og mus. Har du scannet for spyware ?

http://spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 09:42

Tillæg

For lige en sikkerheds skyld kunne du jo lige prøve at tjekke din computer for at se om (musen) har slæbt noget snavs
(virus/spyware) ind i din computer

Så prøv lige at hente og køre en tur med denne scanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 09:42

Til alle der har være så venlige at svare mig på denne tråd: Undskyld at jeg ahr været tavs, det er ikke med vilje. Jeg forsøgte til kl.01.30 i nat at logge ppå Kandu, rnen det var komplet umuligt, jeg ventede og ventede, og var jeg sat af på en side hvor det stod: denne side kan ikke åbnes.
Så startede jeg forfra igen og ville forøge point (skrev f.eks. 75) og straks forsvandt siden og jeg var til bage, her men point var ikke forhøjet. Disse forsøg gentog jeg et par gange uden resultat - så gik jeg i seng.
Jeg fik heller ikke hele dagen igår nogen beskeder i min OE indbakke fra Kandu ,men min firewall poppede hele tiden op og sagde, at den havde nægtet adgang til min TCP
High Port in + FJERN-IP.og så nogle tal.
Nu har jeg deaktiveret min firewall, så må det briste eller bære, for jeg aner ikke p.t.
hvad jeg skal foretage mig. Jeg kan KUN får kontakt til "Webspeed Sikkerhed" vedr. firewall via e-mail og de svarer ikke med det samme. Så jeg må nok ligge i læ til efter jul. Så vender jeg tilbage. Mine lovede point skal jo også betales her på tråden, og så må jeg bede om lidt tålmodighed fra hjælperne her.
Venlig hilsen og mange tak indtil videre og GLÆDELIG JUL.
P.S. nu er jeg spændt på om jeg får svar i min indboks. s

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-12-04 10:13

batteriet som tedd også har skrivet

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 10:22

Hejsa rotw

Hvor skal man putte batteriet i en gammeldaws mus med lednig

Følg nu med i hvad Joan giver af tilbagemeldinger.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-12-04 10:33

Hejsa igen

Vil da lige gøre dig opmærksom på at der er INGEN brugere herinde som har fået mail fra Kandu siden tirsdag
Og kandu har heller ikke været på toppen-de har nok haft besøg af en nisse
Så væbn dig med tålmodighed,og så må vi jo bare håbe at kandu nogelunde kommer til at køre igen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 11:17

Åh briani tak for de ord om at ingen har fået mail fra Kandu - jeg troede jo kun det var mig der var ramt af et eller andet sort uheld - nej, hvor er jeg glad.
Så bliver det alligevel en god jul -
Mange tak for alle råd - vi "ses" efter jul
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 11:58

Lige en "lille" kommentar til bl.a. briani og andre som foreslår mig at bruge spyware -
Jeg scanner med mit adaware spyware-program HVER dag og fjerner alt hvad der findes. Jeg anvender Spybot jævnligt og jeg scanner med mit TDC Webspeed antivirus
program hver dag. Jeg scandisker hver dag og rydder op og defragmeneterer mindst én gang om ugen. Ja ja, siger nogen måske, det ikke er nødvendigt med så meget kontrol, men jeg gør det altså på den måde.
Jeg åbner aldrig 'vedhæftede' what so ever - heller ikke fra folk jeg kender!
BRIANI : jeg kører med en Logitech Mus (Ikke trådløs) som er spritny, min muse-måtte
købte jeg i forgårs, den er så flot.
Jeg er et pragteksemplar til at holde min PC oven vande.

Nu ikke de store aplauser tak! man gør jo kun sit bedste - men den sk. . . mus er lidt for livlig af og til - og så får man ingen mails fra Kandu og snøft - så bliver man så nervøs og synger med Osvald Helmuth: "Jeg er for gammmel ......"
Hold nu jul alle sammen, vi mødes - om nissen vil - efter jul
Til da hav det godt¨. Jeg skal nok huske at give ALLE mine point til er Kandu-medlem her på tråden. Nøj - det blev en lang én, Undskyld
Venlig hilsen
Joan

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 375 point
Dato : 23-12-04 13:38

Hejsa igen Joan

Prøv at gå ind i dit kontrolpanel-højreklik på mappen mus-vælg åbn

Vælg fanen der hedder markørindstillinger-her kan du angive markørhastighed
Hurtig eller langsom
Min den står i midten
Du kan justerer skyderen med musen
Når du har fundet det sted som passer dig-så klikker du på anvend.

Jamen det er da dejlig at du gør noget for at holde udbudne gæster ude (virys/spyware)

Jeg tror som heller ikke du har noget snavs inde.

Men det var også for at du kunne lave et extra chek med den scanner som jeg foreslog
Da den er virkelig god-det alle andre ikke finder-det finder den.

Men det er op til dig.

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : joanjoergensen

Dato : 23-12-04 14:50

Tak for svaret briani.

Ja du har jo sendt flere svar, men især det, hvor du skrev, at mange andre brugere hos 'Kandu' heller ikke havde fået mail, da blev jeg rigtig glad. Jeg har rettet musen lidt til med et andet speed, som du forslog i det sidste indlæg, så må vi se om den bliver lidt roligere, den var nu sat lidt for højt.
Du er rigtig heldig at få så mange point, nogle af dem kom jeg faktisk til at sende 3 gange, fordi 'Kandu' opførte sig underligt, og så troede jeg ikke, de var gået igennem - ha ha, så det blev nogle rigtige jule-point - så pyt da, jeg kan jo kun give dem til én, og så må jeg bare se at tjene nogle flere. Du kan jo dele lidt med alle dine gode medsvarere!
Mvh Joan GOD JUL TIL ALLE!