/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hus handel??
Fra : annettemor
Vist : 418 gange
200 point
Dato : 22-12-04 22:40

Hej

Jubiii så har vi endelig fået solgt vores hus!!!
Men nu er det jo så sådan at der skal gå 6 hverdage fra køber har skrevet under til handelen er endelig. Men hvordan "tæller" man de dage nu har i julen??? Er den 24. en hverdag???

Håber nogen kan hjælpe

Glædelig jul alle sammen

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 22:45

Hverdage er almindelige arbejdsdage, men da butikkerne har lukket d. 24/12 vil den sandsynligvis ikke tælles med.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 22-12-04 23:07

Ifølge Told og Skat er en hverdag=bankdag.
Juleaften er dermed ikke en hverdag

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=150717

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-12-04 23:22

Hvis de har skrevet under i dag, den 22. december 2004, og I ingen indsigielser modtager. Er handelen i "hus" den 31.12.2004, tror nok at det er kl. 12.00.

Hvis du er meget i tvivl, så ring og spørg ejendomsmægleren.

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-12-04 23:25

31.12. er ikke en hverdag

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=171156

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-04 23:53

I følge nogen nye regler der trådte i kraft for få år siden, er både den 24/12 og 31/12 officielle helligdage i Danmark, så de tæller ikke med i de 6 dage.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-04 23:57

Så hvis de har skrevet under i dag, har de frist til 2/1.
Men det er ikke så ofte, at nogen springer fra, for så skal de vel betale "strafgebyr".

Så for¨håbentlig Tillykke med salget.
mvh dova

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-12-04 00:38

.. Til lykke med salget .. om der skal gå x antal arbejdsdage betyder i princippet intet .. der er skrevet under ! Alle "normale" regler er gældende.
/PG

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-04 00:56

Den 24.12. + 31.12.2004 er ikke officielle helligdage.
F.eks. bliver der bragt post ud begge dage.

Citat
I Danmark er det vedtaget ved lov, at man har fri på helligdage. Derudover har en del danskere også fri andre dage, fx grundlovsdag og juleaftensdag. Det afhænger af, hvilken overenskomst man hører under, om man har fri disse dage.

fra denne side http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329055&_dad=portal&_schema=PORTAL

annettemor

Jeg synes, at du skal kontakte ejendomsmæglereren, så der ikke bliver tvivl om hvornår køber skal give sit endelige svar.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-12-04 01:36

ans
På den internationale liste over helligdage i alle lande, er de to dage anført som helligdage i Danmark.
Og hvis du f.eks. har en Mayland dagplan kalender, er de også anført som helligdage, både på datoerne og i listen over helligdage internationalt.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-12-04 01:41
Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 23-12-04 08:44

Tak for svaret jakjoe. Tak for svaret alle sammen... Grunden til at jeg spørger her - er at ejendomsmægleren ikke vidste det med sikkerhed. Han ville kontakte en kollega og så vende tilbage til mig i dag.. Men nu har i jo hjulpet mig!!!

Rigitg glædelig jul - jeg fik den julegave jeg ønksede mig mest!!!!

/Annette

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-12-04 20:30

Tak, til lykke med salget, og glædelig jul

mvh
jakjoe