/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Få sider fra mine websteder
Fra : vandrefalk
Vist : 381 gange
200 point
Dato : 22-12-04 19:47

Hej
Mit problem er at jeg kun kan indlæse nogle få sider fra mappen mine websteder til frontpage, og de få sider jeg kan indlæse tager utrolig lang tid for at komme frem.
Jeg har prøvet at slette og geninstallere Office2000 Premium

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 19:52

De websteder du har lavet skal da komme ind som en komplet hjemmeside med det hele.
Men hvis du ikke har sørget for at have billeder og andet liggende i selve webstedet men ude i diverse mapper vil FP have svært ved at holde styr på det hele. Endnu værre er det når du så vil oploade til din udbyder.

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 22-12-04 19:54

Jeg vil lige sige at jeg kan åbne alle siderne i Word

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 20:48

Hvis du ikke har oprettet siderne som et websted under FrontPage vil du ikke få det hele med og så skal du huske, at FrontPage kræver FrontPage extensions på webserveren for at det kan udnyttes korrekt. Hvis der ikke er FP ext. på weberveren kan du kun udnytte basisfunktioner og du skal så anvende FTP til upload.

Hvis du f. eks. bare har oprettet nogle sider som du har gemt i en mappe vil det ikke fungere ordentligt.
Hvordan uploader du hjemmesiden?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 22-12-04 21:23

Prøv lige:
start FrontPage
Filer>ny>websted>den laver selv en adresse på din comp>OK>nu arbejder den lidt og du har et websted på din comp.
Filer>importer>fra websted>find webstedet på World Widw Web>følg anvisningen
Nu bør du have hele din hjemmeside på comp
Når du har det kan vi alle gå videre derfra.

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 22-12-04 21:28

Jeg har kørt med siden i et par år og pludselig virker det ikke mere
jeg uploader med FTP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 21:38

Kunne være en FTP fejl eller måske får du ikke vist alle mapper og filer og får den derfor ikke overført.
Du kan jo vise skjulte filer og mapper i FrontPage ved: Funktioner - Webindstillinger - Avanceret . Marker vis skjulte filer og mapper.
Det emesen foreslår er et must hvis du ikke har fået oprettet fra scratch.
En af mine "elever" kørte også i længere tid uden problemer, men da han havde fået tilført nogle funktioner der kræver generering i programmet fik han pludselig problemer, som løstes ved, at oprette et websted, som emesen foreslog og derefter importere filerne ind i webstedet så FrontPage registrerer dem.
Det der med at du kan se dem i Word ved jeg ikke hvad du vil med for Word er ikke nogen god parametermåler for websider.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 21:45

Inden du oploader skal det lige gemmes i FP så strukturen er ok.

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 22-12-04 22:22

Jeg har lavet emesens forslag, og nu kan jeg hente siderne som nu hedder mit websted. jeg har prøvet at opdatere uden held. emesen , hvad mener du med kan vialle gå videre derfra?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 22:48

Hvad har du ændret siden du fik opdateringsproblemer?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 22:51

Hvilket program bruger du til upload?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 23:28

Det er Bjare dig og mig - for nu ved vi at din hjemmeside ligger ordenligt på plads.

Kommentar
Fra : vandrefalk

Dato : 22-12-04 23:30

tak til jer begge
emesen, du skal have en krammer det virker

Godkendelse af svar
Fra : vandrefalk

Dato : 22-12-04 23:32

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 23:33

Det er BjarneD dig og mig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-12-04 23:44

Emesen du får da også altid de gode krammere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-12-04 16:30

Ja da - jeg har været lidt heldig et par gange - og det varmer.