/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Jeg kan ikke installere nogen nye spil..
Fra : BaloO_niclas
Vist : 579 gange
247 point
Dato : 14-08-02 17:45

jeg kan ikke installere nogen nyere spil hver gang jeg installere eller prøver på det siger den at jeg mangler en fil der hedder Ikernel.exe en sådan brugerflade understøttes ikke HVAD SKAL DET SIGE!!!

håber nogen kan hjælpe mig :)

BaloO

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-08-02 17:51

1. Hvilket styresystem kører du?
2. Hvad vil "nyere spil" sige?

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 14-08-02 18:28

Hej BaloO

Jeg har selv lige haft dét problem, dog ikke med spil, men med programmer. Jeg prøvede at gendanne den fil der var årsag til problemet (Ikernel.exe) men det hjalp lige fedt.
Jeg tror, at hvis man prøver at gendanne en fil, er det ikke sikkert, at den er kompatibel med de andre længere og de nægter at arbejde sammen. I mit tilfælde måtte jeg formattere hele PC´en, UDEN mulighed for at tage backup af mine HD.

Mit bud er, at du nok bliver nødt til at formattere din HD - men prøv først at gendanne filen. HUSK at tage en backup af dine vigtige ting først !!!

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 14-08-02 19:48

jeg kan desværre ikke formatere min harddisk efter som det er en arbejds computer så min fars programmer ligger på så...

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 14-08-02 19:49

jeg kan desværre ikke formatere min harddisk efter som det er en arbejds computer så min fars programmer ligger på så...

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 14-08-02 19:50

Caine hvis det virke for dit svar 5 stjerner

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 14-08-02 19:53

jeg er en computerspasser
hvordan udpakker jeg en fil

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 14-08-02 19:54

der er ikke noget der hedder "Udpak fil"

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-08-02 20:16

Baloo_niclas løsninger er her :

http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q311203

Eller på almindeligt dansk :

Løsning
Start windows explorer
Browse til C:\Program Files\Common Files\Install Shield.
Højreklik på folderen, og klik så på deletye i genvejsmenuen.
Når der kommer en ny boks op skal du klikke på ja.
Genstart computeren.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-08-02 10:15

Hej BaloO,

hvilken præcis fejlmeddelse får du?

f.eks. "Error installing iKernel.exe ..."

hvilken version af windows er det du bruger, hvis det f.eks. er Win nt/2000/XP, ka' det være du har brug for at logge dig ind som administrator eller få lov af din far til at ku' installere dem, idet der ka' være problemer med permissions/tilladelser... men nu ved jeg ikke lige om det er det der er problemet idet jeg ikke ved hvilken version af windows i bruger...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 15-08-02 13:33

_____________________________________________________
|_Macromedia Flash MX_______________________________ [x] denne melding får jeg når jeg vil installerer falsh mx
| The installsheild Engine (Ikernel.exe) could not be launched |
| __ |
| | X | en sådan brugerflade understøttes ikke |
| -- ________ |
| [___OK___] | (også kan jeg kun trykke ok)
|_____________________________________________________|

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 15-08-02 13:46

zonker bliver min hd så formateret

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 15-08-02 13:51

hvor er windows explorer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-08-02 14:21

Hej BaloO,

hvilken version af Windows bruger du? win 98, Win ME, Win NT, Win 2000 eller Win XP?

windows explorer = stifinder... det afhænger lidt af hvilken version af windows du bruger om hvor du ka' finde den,

i Win 98 er det start --> programmer --> og så er der et ikon/genvejstast med navnet "Stifinder"...
i win 2000/XP er det start --> programmer --> tilbehør --> stifinder...

men det hjælper dig nok ikke ret meget på Win 2000 eller XP, hvis du ikke har rettigheder til det... så derfor vil det være meget rart at vide hvilken version af Windows du bruger... og hvis det er Win NT/2000/XP hvilke rettigheder du har...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 15-08-02 14:31

win 98

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-08-02 14:51

Hej BaloO,

oki doki... så er det med Rettigheder ikke relevant...

hvis du ska' gøre det som Zonker skriver, ska' du gøre følgende...

tryk på start --> programmer --> Stifinder

Install Shield, sku' så ligge i denne mappe... -->

C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield

hvis du ikke har C: roden fremme eller "Pakket ud", så gør det... her efter går du ned til mappen "programmer" klikker på den... herefter klikke på "Fælles filer"... her ka' du så markere mappen InstallShield... og så slette den, hvorefter du så også ska' genstarte den...

efter genstart så prøv at installere dine programmer, og så se hva' der sker... umiddelbart sku' det nu ku' la' sig gøre... og du formattere ikke harddisken ved at slette den mappe...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 15-08-02 15:27

hvis det virker bliver din kommentar accepteret som svar

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 15-08-02 15:40

hmmm det virker ikke efter genstart gendanner den bare mappen installsheild

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 247 point
Dato : 15-08-02 17:45

Hej BaloO,

tja... det var ikke mig der sku' ha' haft pointne så... det var Zonker der fandt siden hvorpå det stod...

der ka' være flere årsager til at det ikke funker... men hvis du prøver at installere programmet genskaber den også mappen "Install Shield" da den bruger denne mappe, det var så meningen at den sku' gendanne filerne ved at kopier den over i mappen... men hvis det ikke funker, må problemet jo være et andet...

hvilken version af Internet Explorer kører du med? (hvis det ikke er IE 6.0, så prøv at updatere den til IE 6.0)

har du ellers opdateret Win 98 med de tilgængelige opdateringer fra Microsoft update?
http://windowsupdate.microsoft.com/
denne side sku' gerne redirecte dig til den korrekte side... ellers så tryk på start --> "Windows Update"...

det ka' også skyldes at der er to versioner af Install Shield kørerende på samme tid... Har du evt. noget stående i din mappe C:\windows\temp... der ka' evt. være en uafsluttet installation der ligger og driller, selvom jeg dog tvivler på det... men hvis der er noget i den mappe så slet bare indholdet i den og ikke selve mappen...

nu har Windows 98 ikke umiddelbart samme smarte funktioner som Win NT/2000/XP, men før du går igang med at installere så prøv at trykke "CRTL+ALT+Delete" knapperne på samme tid... her sku' så poppe et nyt vindue op, her ka' du bl.a. se de kørende processer, vær meget opmærksom på hva' du gør her...

men hvis der i den liste der er i Vinduet er en fil Ikernel.exe, så markere den og tryk på afslut... hvis Ikernel ikke er nævnt i listen så bare tryk på anullere...

men det er ikke sikkert at en opdatering funker hvis der er en uafsluttet proces...

så jeg vil foreslå dig følgende...

slet mappen med install Shield... -->
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield

slet indholdet i mappen temp... -->
C:\windows\temp\*.*

genstart maskinen...

når computeren er genstartet... så tryk "Ctrl+Alt+Delete" se efter om Ikernel er aktiv, er den det så slå den fra... se også efter om mappen
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield før du installere programmet...

en anden måde at rettet op på korrupte filer er at bruge programmet SystemOplysninger...
start --> programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> systemoplysninger...

her er der en menu der hedder "funktioner" der har en mulighed der hedder "kontrol program til systemfiler"... hvis du trykker på den, sku' den fortælle dig hvis der er noget galt med dine filer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 16-08-02 13:26

det virkede

Kommentar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 16-08-02 13:27

det virkede

Godkendelse af svar
Fra : BaloO_niclas

Dato : 16-08-02 13:29

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 07:21

In news:fk079.4580$ww6.507374@news010.worldonline.dk, BaloO_niclas said:
> jeg kan ikke installere nogen nyere spil hver gang jeg installere
> eller prøver på det siger den at jeg mangler en fil der hedder
> Ikernel.exe en sådan brugerflade understøttes ikke HVAD SKAL DET
> SIGE!!!
>
> håber nogen kan hjælpe mig :)
>
> BaloO

Synd skråstreg Fryd

Geninstaller DirectX.

-Sune

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 11:29

Hej BaloO,

det var så lidt... det vigtigste er da du har fået det til at funke...

mvh.

Strarup