/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Linux styresystem
Fra : marcussen1
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 22-12-04 16:05

Er der nogen, der ved om man kan downloade et af Linux´s styresystemer og kan det gøres gratis?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-12-04 16:17

man kan godt downloade det gratis! jeg ved ikke hvor men en af mine venner siger at man kan gøre det på linux.com!
Der er ikke mange der gør det fordi det tager så lang tid med en langsom forbindelse, men ellers kan man også gå ned til en computerforretning og bede dem bestille en cd hjem! det koster okring 30-50 kr.

Accepteret svar
Fra : JacobS.

Modtaget 60 point
Dato : 22-12-04 16:19

jeg fandt lige den her side:http://www.linux.org/dist/download_info.html

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 22-12-04 16:25

Tak for svaret JacobS..

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-12-04 16:25

jeg er ikke sikker men prøv lige at tjekke den her ud: du skal lige regristrere dig som bruger, det fylder 1 gb. jeg er ikke sikker på om det er linux men det er et styre sytem nogen lunde det samme som linux:http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-04 17:31

JacobS. har fundet et styresystem/operations system (OS)
Mandrake anbefales af mange til førstegangsbrugere af Linux.
Hvis du har Nero brænderprogram så:
start nero>vælg kopi og backup og vælg brænd image til disk>
fin din hentede iso-fil >åbn>burn
Nu har du en bootbar CD-rom som du kan starte computeren med.
Pas på Linux bruger plads Ca. 3 GB og vil gerne slette hele din HD med mindre du har lavet en extended partition den kan ligge i.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 23-12-04 21:00

Hvis du kun vil afprøve et Linux program/styresystem uden at installere noget på din disk, kan du hente en dansk version her
http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Knoppix eller den danske Dappix downloades og brændes på PC. PC genstartes med CD indsat og programmet køres fra CD. Hvis du ikke kan starete på denne måde ligger der en Bootfil på CD'en som gemmes på en diskette og man genstarter så med både diskette og CD i drevene.