/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Steam: Source SDK
Fra : krasser
Vist : 467 gange
400 point
Dato : 22-12-04 15:36

Hej =)

Efter at den nye opdatering til Source SDK er kommet, har jeg ikke kunnet får Valve Hammer til at fungere rigtigt.. I den nye opdatering er alle configs allerede lavet og de virker rigtige. Men hver gnag jeg prøver at Loade mit map sker der en fejl:

-----------------------------------------------------

Konfiguration af Hammer:

http://www.east-da.dk/configuration.jpg

Indtillinger (når jeg Loader et map) :

http://www.east-da.dk/indstillinger.jpg

-----------------------------------------------------

Nu er det så at fejlen opstår. Når jeg trykker på OK, åbner den et vindue.

http://www.east-da.dk/fejl.jpg

Hvis der er nogeng der ved hvad fejlen er Ville jeg blive MEGET glad. Har siddet og arbedet på et map i LANG tid, og kan nu ikke teste det..

På forhånd tak for hjælpen =)

MVH. Kristian

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 22-12-04 15:49

Du har et memory leak på et tidspunkt. Sandsynligvis fordi du ikke har sørget for mappet er lukket af på alle sider. Når sådan en fejl opstår gemmer den ikke det færdige map, og kan af gode grunde ikke finde det. (Hvis det stadig virker på samme måde.)

Hvis du ikke allerede har det, så prøv at lave en kube (Box, firkant) der dækket alt i dit map, og derefter "Make hollow, CTRL+H" og giv den en værdi af 16 eller hvad du nu plejer at bruge.. Giv den så en "sky" som texture, og se om det hjælper. Virker det ikke, kan deres være en fejl i deres compilers, prøv evt. med nogle andre, hvis du fx har de gamle, eller se om der er nogle nye fra "zoners" som kan bruges.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 22-12-04 16:42

Blot et indskud... er den sti ikke forkert: c:\documents and settings\spil\skrivebord\grotte.bsp

Burde det ikke være: c:\documents and settings\skrivebord\spil\grotte.bsp

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 23-12-04 16:35

Du mener stien uden .bsp vidst :D

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 23-12-04 18:52

Det der er problemet er at den vil kopiere en fil som ikke eksisterer på den angivne sti.
Den forsøger at kopiere c:\documents and settings\spil\skrivebord\grotte.bsp til c:\programmer\valve\..........\cstrike\maps\grotte.bsp
Og hvis filen ikke ligger på den angivne sti, så kan den ikke kopiere den... logisk nok

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 23-12-04 23:53

ja, men hvis du kigger før det, er der et memoryleak. Det gør den ikke gemmer .bsp filen på skrivebordet som den skal, og derfor kan den selvf ikke kopiere den.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-12-04 07:50

Nå ja... jeg troede at den stoppede, hvis der var fejl *LOL*
Crap-programming

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 24-12-04 14:32

Ye, men gør de bare ikke de compiler :)

Kommentar
Fra : krasser

Dato : 27-12-04 18:03

Hey guys.. Det med mit skrivebord og alt det skal i ikk tag stilling til.. Sry :(

Men har fundet ud af problemet.. geninstallerede det bare helt fra bunden.. og så virkede det fint.. :) men ellers tak for hjælpen :D

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 05-01-05 00:05

laver også selv maps til CS og HL og jeg har haft et problem med at hammer / SDK ikke kunne lide stier hvori der indgik mellemrum. prøv f.eks at ændre mappen hvor du gemmer dine baner som er under opbygning i til:
C:\maps\building
eller lignende
Håber det hjælper