/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fryse kanelsnegle?
Fra : smoelfemor
Vist : 3806 gange
100 point
Dato : 22-12-04 13:31

Kan man fryse ubagte kanelsnegle og hvordan tør man dem op og bager dem igen?

Vi skal have brunch mellem jul og nytår og jeg kunne godt tænke mig at servere hjemmebagte kanelsnegle, men gider ikke stå og bage dem om morgenen. Derfor vil jeg høre om nogen af jer har erfaring med at labe dem på forhånd og fryse dem ned uden at bage dem.

Ved godt man kan bage dem nu og så bare varme dem på dagen, men det syntes jeg aldrig bliver helt godt, derfor vil jeg høre om I har erfaringer med at frysning af ubagte snegle?

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 22-12-04 13:42

Du kan godt fryse "halvfabrikata" og tø dem op, hvorefter de skal bages som opskriften foreskriver.

Ingen problemer der.

Accepteret svar
Fra : hbirk

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-04 14:43

Du kan sagtens fryse snegle ubagte. Frys dem ned enkeltvis (på et skærebræt el.lign.), så de ikke klistrer sammen, og læg dem derefter i en pose. Sæt dem frosne på bagepladen, når de skal bruges. Så får du et fint resultat.

M.v.h.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-12-04 14:46

ja der skal bare ikke gå for lang tid inden du bruger dem

Godkendelse af svar
Fra : smoelfemor

Dato : 03-03-05 16:10

Tak for svaret hbirk.