/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sprinkler-bag, Peugeot 106
Fra : D_Jessen
Vist : 533 gange
60 point
Dato : 22-12-04 13:04

Hej alle !
på Peugeot 106 1.5 D, kan jeg ikke når jeg aktiverer bagrude vaskeren, så sker der bare intet, så vidt jeg ved skal vandet komme fra samme tank som forrude vaskeren, (sidder nede i højre skærm) er der nogen der har kendskab til hvad fejlen kan være ? når jeg bevæger "armen" for at få sjasket vand på bagruden, ja,så kører viskerne foran sq med ;.-/ er dette normalt ?

God Jul Til alle

Venligst
Jesseen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-12-04 14:50

har du renset dysserne med en lille nål?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-12-04 14:51

er du sikker på det er den rigtige funktion du bruger??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-12-04 19:30

Du må tage ud høyre plast inder skerm,og da kan du se et samlestykke på den genomsiktige slangen.slangen er samlet der med en sort gummi slange, der går op i dør stolpen og op langs frontrude stolpen.Du må kigge under inder skermen der plejer slangen og knække ved samlestykket. Er du heldig så kan du fiske den sorte slange ud af det hul der er dækket med en gummi prop med hul i til slangen.Hvis ikke du får fat i slangen gjenom hullet, så har du et problem. Da må du finde slangen i front rude karmen og trække en ny slange ned til samle stykket. Håber du forstår hva jeg mener.
alimak

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-12-04 01:40

når du bruger forrudevaskeren kan du formentlig høre pumpen. Du skriver, at der intet sker, er der heller ingen pumpelyd, så er det en el. eller pumpefejl.

og tak i lige måde

H-J

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-12-04 11:49

I mit svar så regner jeg med at du kan høre pumpen kører.Hvis ikke så kan du glemme hva jeg skrev 23-12-04 19:30.
alimak

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-12-04 14:46

ved nærmere eftertanke: Når viskerne foran kører på aktivering af bagrudevasker, så skal du få en el-sagkyndig til at gennemgå dine ledninger.